APC paineanturi?
APC paineanturi?
Jos rakentaa apc boxista pelkän nakuvalosysteemin niin tarviiko paineanturia kytkeä? Onko jotain merkittävää eroa 14 ja 25 pinnisissä boxeissa?
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: APC paineanturi?
Et tarvi paineanturia. Eroa ei ole pelkässä nakuvalomielessä kovin merkittävästi myöskään, nastajärjestys on eri. 1982-vuotisessa purkissa on omanlaisensa nakuanturi, että vältä niitä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: APC paineanturi?
Nostellaas vanhaa topiccia..
Tuli tämmönen kiva juttu esiin kun ruuvasin peruspaineita, jotka nyt n.0,45-0,5bar. Aikasemmin auto ei ahtanut kuin 0,8baria ja nosti ihan pirun laiskasti paineet, syynä oli ilmeisesti tuo löystynyt hukkaportti.
Mutta heti kun sain nuita peruspaineita nostettua niin tuo alko kiskomaan n.1,5baria painetta tuolla
Sitte ajattelin kytkeä paineanturin koneen turvaksi niin ei ahda enää kuin n.0,6-0,7baria. Voisko olla että tuo toinenkin käytetty paineanturi olis sökö. Ainaskin tuo aikasempi paineanturi toimi juuri samalla tavalla eli nosti n. 0,2baria yli peruspaineitten..
Sekavasti selitetty mutta kait tuosta joku jotain ymmärtää
Pientä infoa tekniikasta. Punainen APC boksi 9000:sta (pitäisi olla ruuvaamaton), jt:n 3" putkisto ja bensalastu luukkaan boksissa
-Mikko H
Tuli tämmönen kiva juttu esiin kun ruuvasin peruspaineita, jotka nyt n.0,45-0,5bar. Aikasemmin auto ei ahtanut kuin 0,8baria ja nosti ihan pirun laiskasti paineet, syynä oli ilmeisesti tuo löystynyt hukkaportti.
Mutta heti kun sain nuita peruspaineita nostettua niin tuo alko kiskomaan n.1,5baria painetta tuolla

Sekavasti selitetty mutta kait tuosta joku jotain ymmärtää

Pientä infoa tekniikasta. Punainen APC boksi 9000:sta (pitäisi olla ruuvaamaton), jt:n 3" putkisto ja bensalastu luukkaan boksissa
-Mikko H
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: APC paineanturi?
Mun muistaakseni Saabin boksit tuplaa peruspaineet vakiona (saa ja pitää korjata jos olen väärässä).
Joten sen varjolla luulisi paineanturin olevan viallinen. Onko sulla ylipainekatkaisijaa? Ex-käyttiksellä piti kerran kokeilla ajoa ilman paineanturia mutta ylipainekatkaisijan jätin paikoilleen ja eipä se nostanut kuin pari milliä punaiselle (siinä mittaristossa olevaa turpo/apc-mittaria) kunnes boksi rajoitti menoa.
Joten sen varjolla luulisi paineanturin olevan viallinen. Onko sulla ylipainekatkaisijaa? Ex-käyttiksellä piti kerran kokeilla ajoa ilman paineanturia mutta ylipainekatkaisijan jätin paikoilleen ja eipä se nostanut kuin pari milliä punaiselle (siinä mittaristossa olevaa turpo/apc-mittaria) kunnes boksi rajoitti menoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: APC paineanturi?
Juu, virittelin sen käyttöön tuossa.. Nakuvalon jos rakentelis.. Tämä tosiaan vetää ihan punasen pohjaan asti, tiedä sitten onko se jolta ostin ton apc-boksin ruuvannut sitä.. Voiko tuota paineanturin toimivuutta kokeilla millään?? 
Tosiaan ja magneettiventtiili vissiin toimii kerta pudottaa paineet sinne 0,45-0,5barin tienoille kun painaa jarrua.

Tosiaan ja magneettiventtiili vissiin toimii kerta pudottaa paineet sinne 0,45-0,5barin tienoille kun painaa jarrua.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: APC paineanturi?
Erilainen peruspaine ja erilainen turbo vaatii jo apc-boksi säätöruuveihin kajoamista. Tämä on oma kokemus. Riippuen erosta alkuperäiseen kokoonpanoon ahtojen nousunopeus esim. voi olla aivan liian verkkainen tai sitten juuri päinvastoin piikkaa ihan liikaa jne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: APC paineanturi?
Ahaa, pitääpäs sitte ruveta sääteleen tuota boksia ku saa ton vaiheaskin vaihdettuaMertmi kirjoitti:Erilainen peruspaine ja erilainen turbo vaatii jo apc-boksi säätöruuveihin kajoamista. Tämä on oma kokemus. Riippuen erosta alkuperäiseen kokoonpanoon ahtojen nousunopeus esim. voi olla aivan liian verkkainen tai sitten juuri päinvastoin piikkaa ihan liikaa jne.

SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: APC paineanturi?
Eiks tuo olis helpompaa ku heittäis kokoa apc järjestelmä menemään ja säätäis paineet muuten mieluisaksi ilman nakutuksia..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun