APC paineanturi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
st16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Tammi 01, 2008 16:48
Paikkakunta: Tornio

APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja st16 »

Jos rakentaa apc boxista pelkän nakuvalosysteemin niin tarviiko paineanturia kytkeä? Onko jotain merkittävää eroa 14 ja 25 pinnisissä boxeissa?
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Et tarvi paineanturia. Eroa ei ole pelkässä nakuvalomielessä kovin merkittävästi myöskään, nastajärjestys on eri. 1982-vuotisessa purkissa on omanlaisensa nakuanturi, että vältä niitä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Nostellaas vanhaa topiccia..
Tuli tämmönen kiva juttu esiin kun ruuvasin peruspaineita, jotka nyt n.0,45-0,5bar. Aikasemmin auto ei ahtanut kuin 0,8baria ja nosti ihan pirun laiskasti paineet, syynä oli ilmeisesti tuo löystynyt hukkaportti.
Mutta heti kun sain nuita peruspaineita nostettua niin tuo alko kiskomaan n.1,5baria painetta tuolla :| Sitte ajattelin kytkeä paineanturin koneen turvaksi niin ei ahda enää kuin n.0,6-0,7baria. Voisko olla että tuo toinenkin käytetty paineanturi olis sökö. Ainaskin tuo aikasempi paineanturi toimi juuri samalla tavalla eli nosti n. 0,2baria yli peruspaineitten..
Sekavasti selitetty mutta kait tuosta joku jotain ymmärtää :lol:

Pientä infoa tekniikasta. Punainen APC boksi 9000:sta (pitäisi olla ruuvaamaton), jt:n 3" putkisto ja bensalastu luukkaan boksissa

-Mikko H
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mun muistaakseni Saabin boksit tuplaa peruspaineet vakiona (saa ja pitää korjata jos olen väärässä).

Joten sen varjolla luulisi paineanturin olevan viallinen. Onko sulla ylipainekatkaisijaa? Ex-käyttiksellä piti kerran kokeilla ajoa ilman paineanturia mutta ylipainekatkaisijan jätin paikoilleen ja eipä se nostanut kuin pari milliä punaiselle (siinä mittaristossa olevaa turpo/apc-mittaria) kunnes boksi rajoitti menoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Juu, virittelin sen käyttöön tuossa.. Nakuvalon jos rakentelis.. Tämä tosiaan vetää ihan punasen pohjaan asti, tiedä sitten onko se jolta ostin ton apc-boksin ruuvannut sitä.. Voiko tuota paineanturin toimivuutta kokeilla millään?? :)
Tosiaan ja magneettiventtiili vissiin toimii kerta pudottaa paineet sinne 0,45-0,5barin tienoille kun painaa jarrua.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Erilainen peruspaine ja erilainen turbo vaatii jo apc-boksi säätöruuveihin kajoamista. Tämä on oma kokemus. Riippuen erosta alkuperäiseen kokoonpanoon ahtojen nousunopeus esim. voi olla aivan liian verkkainen tai sitten juuri päinvastoin piikkaa ihan liikaa jne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Mertmi kirjoitti:Erilainen peruspaine ja erilainen turbo vaatii jo apc-boksi säätöruuveihin kajoamista. Tämä on oma kokemus. Riippuen erosta alkuperäiseen kokoonpanoon ahtojen nousunopeus esim. voi olla aivan liian verkkainen tai sitten juuri päinvastoin piikkaa ihan liikaa jne.
Ahaa, pitääpäs sitte ruveta sääteleen tuota boksia ku saa ton vaiheaskin vaihdettua :)
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: APC paineanturi?

Viesti Kirjoittaja twirl »

Eiks tuo olis helpompaa ku heittäis kokoa apc järjestelmä menemään ja säätäis paineet muuten mieluisaksi ilman nakutuksia..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Vastaa Viestiin