i16 tehottomuus
i16 tehottomuus
Käyttöauton tehottomuuden selvitys on tässä menossa ja ihmetys tänään oli melkoinen, kun avasin venttiilikopan. Nokkien merkit yli sata astetta pielessä! Vauhtipyörän ajoitusmerkki tasan nollassa kytkinkopan merkkiin nähden ja ykkösen mäntä vaikutti olevan ykk. Voiko toi edes pysyä käynnissä tuolleen? Tyhjäkäynti ja alakierrokset kuitenkin ihan ok, mutta kiihdyttäessä hemmetin tehoton. Aikaisemmista remonteista ei ole mitään tietoa ja auto on minulla ollessa aina ollut hieman tehoton.
Mitenköhän tästä edetään? Kiristimen jo irroitin ja ketjun nostin nokkapyöriltä pois, muttei pysty kääntämään oikeaan kohtaan, koska tuntuu ottavan jotkin venttiilit mäntään kiinni. Nyt on sormi suussa syvällä...
Mitenköhän tästä edetään? Kiristimen jo irroitin ja ketjun nostin nokkapyöriltä pois, muttei pysty kääntämään oikeaan kohtaan, koska tuntuu ottavan jotkin venttiilit mäntään kiinni. Nyt on sormi suussa syvällä...
Viimeksi muokannut Pampula, To Elo 20, 2009 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sauli.M #1562
Re: i16 nokkien ajoitukset.
kierrä konetta kierros lisää, ja katso uudelleen..
4-tahti koneessa on nokat liikkuu eri suhteessa kampiakseliin kun on "välitahti"

4-tahti koneessa on nokat liikkuu eri suhteessa kampiakseliin kun on "välitahti"
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: i16 nokkien ajoitukset.
Tajusin typerän kysymykseni itte heti, joten ei siitä sen enempää
Joskus sitä tuntuu aivot toimivan erittäin niukoilla resursseilla...
Mistäköhän tuota tehottomuutta kannattaisi lähtä selvittämään? Faktoja:
-Putkisto uudehko
-Bensapumppu vaihdettu
-tulpat ym. perusjutut ok
-ei vie nesteitä eikä paljon bensaakaan
-auto siis katiton i16 ja n.230 tkm
IMMusta mittailin jotain 900 ohmia, mutta kun kokeilin 350 ohmia , niin ei toiminut ollenkaan. Siis ruiskupuolen vikaa epäilen. CE valoa väläyttelee erittäin harvoin tasaisella vauhdilla, jolloin meno hyytyy hetkeksi, mutta vika ei jää päälle, jotei ei koodejakaan taida pystyä lukemaan.
Toimii siis muuten erinomaisesti, mutta kiihdyttäessä meno aika tahmeaa. Eikä vika pitäisi olla korvien välissä, vaikka aero onkin vertailukohtana.

Mistäköhän tuota tehottomuutta kannattaisi lähtä selvittämään? Faktoja:
-Putkisto uudehko
-Bensapumppu vaihdettu
-tulpat ym. perusjutut ok
-ei vie nesteitä eikä paljon bensaakaan
-auto siis katiton i16 ja n.230 tkm
IMMusta mittailin jotain 900 ohmia, mutta kun kokeilin 350 ohmia , niin ei toiminut ollenkaan. Siis ruiskupuolen vikaa epäilen. CE valoa väläyttelee erittäin harvoin tasaisella vauhdilla, jolloin meno hyytyy hetkeksi, mutta vika ei jää päälle, jotei ei koodejakaan taida pystyä lukemaan.
Toimii siis muuten erinomaisesti, mutta kiihdyttäessä meno aika tahmeaa. Eikä vika pitäisi olla korvien välissä, vaikka aero onkin vertailukohtana.
Sauli.M #1562
Re: i16 tehottomuus
Maadoituspisteet konetilassa missä kunnossa?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: i16 tehottomuus
mitä päästöt näyttää?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: i16 tehottomuus
Nyt en tarkkaan muista, koska siitä on jo jonkin verran aikaa, mutta happea taisi silloin olla liikaa kehissä. Letkut ja maadoitukset ovat ok ja hapetkin luulisi olevan uuden putken myötä kurissa.
Kävin tuossa kokeilemassa taas eilen ja auto ei ykkösellä sutinut kunnolla edes soralla, joten johonkin teho hukkuu.
Kävin tuossa kokeilemassa taas eilen ja auto ei ykkösellä sutinut kunnolla edes soralla, joten johonkin teho hukkuu.
Sauli.M #1562
Re: i16 tehottomuus
Morjens
Just IMMu aiheuttaa tehottomuutta
Onks varmaa, että AEROn IMMu käy Iivariin?
Ari
Just IMMu aiheuttaa tehottomuutta
Onks varmaa, että AEROn IMMu käy Iivariin?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: i16 tehottomuus
Taulukon mukaan molemmissa saattaisi olla -017.Sonett73 kirjoitti:Onks varmaa, että AEROn IMMu käy Iivariin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: i16 tehottomuus
missä kunnossa egr-venttiili ja sen termostaatti.
jos vuotavat niin happi korkea ja auto tehoton.
jos vuotavat niin happi korkea ja auto tehoton.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: i16 tehottomuus
pohdintaa.......vaikka ruiskun aivot ei ole ns oppivaa niin sitä vois silti koittaa nollata esim akun miinusnapa yöksi irti ja aamulla paikalleen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: i16 tehottomuus
EGR-hommelit toimi mielestäni aivan normaalisti, jos oikein testailin. Varmaan ens viikolla mittautan päästöt ja koetan katsastaa.
Otan ny sitte akusta johdon pois ja katotaan sitten. En rahoja laittaisi likoon, että nollautuisi, mutta kokeillaan...
Otan ny sitte akusta johdon pois ja katotaan sitten. En rahoja laittaisi likoon, että nollautuisi, mutta kokeillaan...
Sauli.M #1562
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: i16 tehottomuus
Meillä nollataan pää kossun voimin..nalleolut kirjoitti:pohdintaa.......vaikka ruiskun aivot ei ole ns oppivaa niin sitä vois silti koittaa nollata esim akun miinusnapa yöksi irti ja aamulla paikalleen.

