Mittari väpättää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Mittari väpättää

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Niin olisi tommonen "ongelma" että mittari väpättää joskus 30-60kmh vauhdissa ei se nyt sinänsä haittaa mutta olisihan se kiva korjata.. varsinkin tämä oire näkyy kun bensaa on alle puoli tankkia... onko mittari vaan löystynyt ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin bensamittariko...?
Jos nopeusmittari väpäjää niin luultavasti vaijeri kaipaisi rasvaa, tai muutama säie on jo poikki ja ne takkuaa siellä... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Niin se oli nopeusmittarin vaijeri, mistäköhän tämmönen viherpeukalo löytää sellasen vaijerin :oops:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

siis näen että onko muutama säe poikki ja auttaako rasvaus, siis motonetistä sit käyn ostaa varmaan uuden.. mut miten saan vaihdettua sen
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vaihdelaatikon päästä lukkomutteri auki ja nosta vaijeri pois kolostaan, kuskinpuolen kaiutin ritilä irti ja mittarin keskelle tuleva vaijeri irti, purista ja vedä.
Sitten läpivienti kumi rintapellistä irti, vedä se vaijeri ulos mielummin konehuoneen puolelta, uusi paikalle päinvastaisessa järjestyksessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Oli tossa ihan samanlaisia ongelmia omassa 9kympissä (usein neula vielä jähmäsi johonkin kiinni. Vaijerin vaihdettuani teki edelleen samaa. Luca:n neuvo tosin auttaa (ainakin hetkellisesti), eli konehuoneen puolelta vetää varovasti vaijeria millin pari mittaristosta poispäin, niin loppuu tärinät ja neulan juuttumiset.
"SaabAna"
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja kestää kahdestatoista puoleenpäivään... :lol: uutt vaijeria kehiin ja samalla kannatta rasvata mittarinpuolipäästä se paikka mihin vaijeri tulee.Siinä on pieni pronssihela, ruvee kitiseen ja vaikuttaa myös väpätykseen. Jotin vaihteisto tms ökee pari tippaa. ei mitään crc, tms. vuodenpääst ei oo ku muisto jäljellä ku vanhasta cherry datsunista... :P
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuo jippo missä vaijeria vedetään mittarista kauemmas ei olekaan lääke väpätykseen vaan viisarin palautumattomuuteen tai liian suurien nopeuksien näyttämiseen. Ja korjaus voi olla pitkäikäinenkin, varsinkin jos vaijerin saa kiinnitettyä oikeassa asennossa jarrutehostimen alipaineletkuun tms. sopivaan kohtaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin