TIETÄJILLE kysymys OG900 kojelaudasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

TIETÄJILLE kysymys OG900 kojelaudasta

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tilanne . Vaatiiko millaisia toimenpiteitä jos kojelaudan "naamaosan" pitkät ruuvit tai ainakin osa niistä pyörii tyhjää eli vastamutteri irronnut kolostaan, miten irroitan siinä tapauksessa siististi esim puhallin moottoria irroitettaessa kojelaudan? Tai eihän sitä kokonaan kuulema tarvi irroittaa, mut mut.. Eli jos naamaosa ei aukea niin?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

http://www.twinsaabs.com/diydash/instru ... uster.html ohjeita, ite oon ottanu sen naamaosan pois muutman kerran ja lauantaina pitäis ottaa taas pois
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mut mitäs kun ne pitkät ruuvit ei lähe irti? vastamutteri pyörii mukana
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mulla oli suurin osa vastamuttereiden "muovihahloista" haljennut. Siitä vaan ensin pyörittelin niitä oman aikansa, ja sitten kiskoin pihdeillä niitä alaspäin. Ihan nätisti läksi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Minulla sama, kyllä ne irti sai mutta takaisin laitettaessa oli vähän ikävää kun ei saa kaikkia ruuveja pitämään, varmaan lisääntyi kojelaudan natinat jonkun verran. Tosin mikäpä ogsatku se semmoinen olisi jossa kojelauta ei natisisi..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TuningSaab
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 20:32
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TuningSaab »

vedät vain ne ruuvit pihdeillä pois!
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kannattaa muistaa ruuvien järjestys ne on eri mittaisia.
Itse katkaisin kaksi ruuvia tämän takia.
ja sitten liimasin etulevyn paikoilleen pikaliimalla, ajattelin että minä en enää tuonne kurki. ( natinatkin loppuivat )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

meikäläisen satkun kojelaudassa yksi kanta lähti irti sieltä yläosasta. Sain sen ruuvattua irti pultista kampeamalla rakoa vähän väkisin auki ja ottamalla pihdeillä kiinni siitä sisäkierreosasta.

Ehjä satkun kojelauta ei nitise. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin