Aeroon pitäisi saada kulkua lisää No ei vaan, kun siihen on kerran tulossa 3"-putki, niin Speedpartsin APC-virityksen ja bensalastun saisi PCS:ltä noin 200 eurolla, joten eipä siinä +55 hv ja +82Nm kovin kalliiksi enää tulisi... Pitäisi vain löytää jostain ylimääräinen APC-purkki, kun ei viitsisi hyvin toimivaa vakioboksia tärvellä. Onkohan T8:n harmaalla APC-boksilla ja T16 mustalla boksilla muutakin eroa kuin kotelon väri? Noita harmaita T8-purkkeja, kun olisi parikin kappaletta Luxin jäämistössä... Toimiiko vakio-APC tuon viribensalastun kanssa, eli voiko esim. talveksi palauttaa takaisin "vakiotehoille", jos sutii liikaa..?
Eski kirjoitti:Onkohan T8:n harmaalla APC-boksilla ja T16 mustalla boksilla muutakin eroa kuin kotelon väri?
Eski & Aero
Kylläpä niillä on muutakin eroa kuin kotelon väri, esim. nakuherkkyys on eri.
Suosittelen lämpimästi lukaisemaan http://www.900aero.com/ -sivuston. Sieltä löydät hyvää tietoa asiasta.
Eski kirjoitti: Toimiiko vakio-APC tuon viribensalastun kanssa, eli voiko esim. talveksi palauttaa takaisin "vakiotehoille", jos sutii liikaa..?
Sinulle jää se vakio lastu itsellesi, joten voithan sen vaihtaa takaisin, jos meinaat palauttaa auton takaisin vakioksi. Se lastu on melko helppo vaihtaa kun sitä ei tarvitse juottaa paikoilleen. Eli ruiskun boksin kansi auki, nappaa lastun irti, ja uusi tilalle...
Joo näyttää olevan erinäköinen se T16 boksi kuvan perusteella. No täytyy laittaa hakuun tuollainen boksi. Olisikohan pelkästä bensalastusta mitään iloa, kun vähän arveluttaa tuo ahtojen nostaminen tuollaisessa vanhassa vehkeessä...
Spedepartsin Steg1 sisältää APC-modauksen (oma boksi pitää lähettää sinne piikitettäväksi), bensalastun ja J/R:n vapaavirtausfiltterin. Kyllähän tuohon APC-viritykseen löytyy ohjeet aero.comista, mutta kun ei ainakaan Luxissa toimineet ollenkaan ne hyppylankapatentit... Purkki, jossa ei ollut R42 ohitettu antoi enemmän ahtoja kuin "viriboksi" (potikat samoissa arvoissa). Ehkä siinä viripurkissa oli jotain muuta vikaa...
Ilmeisesti vanhemmassa T16:ssa on mahdollista käyttää myös T8:n harmaata boksia, täytynee avata Aeron boksi...
Eski & Aero
Viimeksi muokannut Eski, Ti Elo 24, 2004 05:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eski kirjoitti:Purkki, jossa ei ollut R42 ohitettu antoi enemmän ahtoja kuin "viriboksi" (potikat samoissa arvoissa).
Eski & Aero
Tuota olen myös ajatellut, kun olen omaa purnukkaani säädellyt... Oli tosi vaikeaa saada boxi toimimaan oikein nostetuilla paineilla(1.0 ahtoja, jotka pysyy paikoillaan kiekoista huolimatta)...... Tuntuu olevan kuitenkin aika yksilöllisiä nuo säätöarvot (boxi ollut kiinni kahdessa turbossa, tuloksena melko erilaiset ahdot).
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
tuota jos sattuu olemaan kiinnostusta niin multa pitäisi tuommonen T16 apc boksi löytyä mikä on takapenkin alla, vm 85. pitää vaan ekana etsiä se boksi mihin sen olen laittanut mutta autossa se ei ole kiinni, kun ei ole edes semmoista autoa mihin sen laittaa, ja edelliseen laitoin sen uudemman boksin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mitä suurempaa eroa noissa harmaassa ja mustassa on 16 venttiilisessä käyttöä ajatellen kun mulla on harmaa boksi hiluineen ja aattelin laittaa sen ässään?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Itsellä on tuo ässän "päivitys" vielä vaiheessa, mutta keväällä oli tuosta samasta aiheesta juttua.
Noin päin että kasivenasen boxi laitetaan 16venaseen varmuusmarginaali nakutuksen suhteen kasvaa.
Toista päinkin pitäis sopii kuhan säätää nakutuspotikan 8venasen arvoille.
Ja sit tietty toi vakiopaineiden määrä mikä aiemmin mainittiin, mutta jos toi joutuu kumminkin puukotettavaksi, niin erot jää tohon nakutuksen tunnistukseen.
Näin siis mulle kerrottiin, kokeilematta on vielä.