Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Heti alkuun että olen käyttänyt haku toimintoa ja lueskellut vanhoja juttuja mutta ei ole aivan selvyyteen päässyt seuraavasta

Eli jos satkuun 8v ruisku tekniikan tilalle vaihdetaan T16 tekniikka niin tarvitseeko sähköjen ja muitten johtojen kanssa säveltää paljon? vai käyvätkö suoraan?

Riittääkö 8v:n bensapumppu vai pitääkö vaihtaa T16:sta?

Muita suuri muutoksia tarviiko tehdä?

ps. Auto olisi vm-89 8v ruisku johon olisi tarkoitus vm-90 T16 tekniikka istuttaa
Viimeksi muokannut Anterom, Pe Maalis 26, 2010 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Anterom kirjoitti:Heti alkuun että olen käyttänyt haku toimintoa ja lueskellut vanhoja juttuja mutta ei ole aivan selvyyteen päässyt seuraavasta

Eli jos satkuun 8v ruisku tekniikan tilalle vaihdetaan T16 tekniikka niin tarvitseeko sähköjen ja muitten johtojen kanssa säveltää paljon? vai käyvätkö suoraan?
Periaatteessa ei, pelkkä LH2.2 on tosi helppo laittaa vanhan johtosarjan rinnalle. Tietty toinen vaihtoehto on vaihtaa kaikki sähköt, mutta se on aika suuritöinen homma, jos et ajatellut sisustaa purkaa muuten.
Riittääkö 8v:n bensapumppu vai pitääkö vaihtaa T16:sta?
Jätä 8v:n pumppu ja bensalinjat paikalleen vaan, sovella sitten konehuoneen päästä letkut kondikseen.
Muita suuri muutoksia tarviiko tehdä?
Pakoputki vaihtaa, todennäköisesti myös moottorinkannakkeet, riippuen vähän T16-tekniikan iästä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Nyt uusi kysymys että onko millainen työ? jos satkuun missän on 16v vapari tekniikka niin pistää T16 tekniikan

Joutuuko siinä sähköhommia tekemään? sytkän osalta?

eli auto olisi vm-90-91 ja tekniikka vm-90
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mä tein tommosen. Vaihdoin vaparin ruiskuboksiin vastaavanlaisen turbosatkun softan (toki LH-turbon suuttimet pitää olla sen softan kaverina), sitten sytkäksi pistin 1988-vuotisen CD-tonnarin DI:n. Jos jätät jakajasytkän, niin sitten pitää muuttaa EZK:n tienoilta sytkä tyhmäksi.

Ei mikään mahdoton temppu tuokaan, yhden illan sähkönäpräykset.

Suomessa myydyissä 1990-> turboissahan on Lucasin ruisku, se ei mene niin suoraan alunperin LH-autoon, vaikkakin kohtuuvaivalla senkin voi istuttaa. Lähinnä nopeussignaali jää puuttumaan, sille pitäisi tehdä johdotukset sitten. Helpompi pitää LH-ruisku ja vaan vaihtaa B202-tonnarista suuttimet ja boksiin internetistä LH2.4-purkin softa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Ei se Lucas ruiskunkaan laittaminen tosiaan mikään mahdoton homma ole. Ruiskun johtosarja on kuitenkin aika siisti paketti. Toisaalta Lucaksen kanssa ei tarvi ruveta mitään softaa muuttamaan. Mikä ainakin mun tapauksessa olis ollu suurempi kynnyskysymys kuin johtosarjan laittaminen. Ei tuota atk-ymmärrystä oikein löydy...

Tuon ikäisessä vaparissa on se nopeussignaali helposti saatavissa. (Jos olisi kaasari, niin joutuisi nopeusmittarin vaihtamaan, jotta sen saa) Jos en aivan väärin muista, niin sama signaali menee LH:n boksille, jolloin tarvitsee vain vanhasta johtosarjasta katkaista oikea piuha ja liittää Lucaksen johdoissa olevaan liittimeen.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin