Heti alkuun että olen käyttänyt haku toimintoa ja lueskellut vanhoja juttuja mutta ei ole aivan selvyyteen päässyt seuraavasta
Eli jos satkuun 8v ruisku tekniikan tilalle vaihdetaan T16 tekniikka niin tarvitseeko sähköjen ja muitten johtojen kanssa säveltää paljon? vai käyvätkö suoraan?
Riittääkö 8v:n bensapumppu vai pitääkö vaihtaa T16:sta?
Muita suuri muutoksia tarviiko tehdä?
ps. Auto olisi vm-89 8v ruisku johon olisi tarkoitus vm-90 T16 tekniikka istuttaa
Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)
Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)
Viimeksi muokannut Anterom, Pe Maalis 26, 2010 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä
Periaatteessa ei, pelkkä LH2.2 on tosi helppo laittaa vanhan johtosarjan rinnalle. Tietty toinen vaihtoehto on vaihtaa kaikki sähköt, mutta se on aika suuritöinen homma, jos et ajatellut sisustaa purkaa muuten.Anterom kirjoitti:Heti alkuun että olen käyttänyt haku toimintoa ja lueskellut vanhoja juttuja mutta ei ole aivan selvyyteen päässyt seuraavasta
Eli jos satkuun 8v ruisku tekniikan tilalle vaihdetaan T16 tekniikka niin tarvitseeko sähköjen ja muitten johtojen kanssa säveltää paljon? vai käyvätkö suoraan?
Jätä 8v:n pumppu ja bensalinjat paikalleen vaan, sovella sitten konehuoneen päästä letkut kondikseen.Riittääkö 8v:n bensapumppu vai pitääkö vaihtaa T16:sta?
Pakoputki vaihtaa, todennäköisesti myös moottorinkannakkeet, riippuen vähän T16-tekniikan iästä.Muita suuri muutoksia tarviiko tehdä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)
Nyt uusi kysymys että onko millainen työ? jos satkuun missän on 16v vapari tekniikka niin pistää T16 tekniikan
Joutuuko siinä sähköhommia tekemään? sytkän osalta?
eli auto olisi vm-90-91 ja tekniikka vm-90
Joutuuko siinä sähköhommia tekemään? sytkän osalta?
eli auto olisi vm-90-91 ja tekniikka vm-90
Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)
Mä tein tommosen. Vaihdoin vaparin ruiskuboksiin vastaavanlaisen turbosatkun softan (toki LH-turbon suuttimet pitää olla sen softan kaverina), sitten sytkäksi pistin 1988-vuotisen CD-tonnarin DI:n. Jos jätät jakajasytkän, niin sitten pitää muuttaa EZK:n tienoilta sytkä tyhmäksi.
Ei mikään mahdoton temppu tuokaan, yhden illan sähkönäpräykset.
Suomessa myydyissä 1990-> turboissahan on Lucasin ruisku, se ei mene niin suoraan alunperin LH-autoon, vaikkakin kohtuuvaivalla senkin voi istuttaa. Lähinnä nopeussignaali jää puuttumaan, sille pitäisi tehdä johdotukset sitten. Helpompi pitää LH-ruisku ja vaan vaihtaa B202-tonnarista suuttimet ja boksiin internetistä LH2.4-purkin softa.
Ei mikään mahdoton temppu tuokaan, yhden illan sähkönäpräykset.
Suomessa myydyissä 1990-> turboissahan on Lucasin ruisku, se ei mene niin suoraan alunperin LH-autoon, vaikkakin kohtuuvaivalla senkin voi istuttaa. Lähinnä nopeussignaali jää puuttumaan, sille pitäisi tehdä johdotukset sitten. Helpompi pitää LH-ruisku ja vaan vaihtaa B202-tonnarista suuttimet ja boksiin internetistä LH2.4-purkin softa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Tekniikan vaihdosta kysymyksiä (lisätty 16v -> T16)
Ei se Lucas ruiskunkaan laittaminen tosiaan mikään mahdoton homma ole. Ruiskun johtosarja on kuitenkin aika siisti paketti. Toisaalta Lucaksen kanssa ei tarvi ruveta mitään softaa muuttamaan. Mikä ainakin mun tapauksessa olis ollu suurempi kynnyskysymys kuin johtosarjan laittaminen. Ei tuota atk-ymmärrystä oikein löydy...
Tuon ikäisessä vaparissa on se nopeussignaali helposti saatavissa. (Jos olisi kaasari, niin joutuisi nopeusmittarin vaihtamaan, jotta sen saa) Jos en aivan väärin muista, niin sama signaali menee LH:n boksille, jolloin tarvitsee vain vanhasta johtosarjasta katkaista oikea piuha ja liittää Lucaksen johdoissa olevaan liittimeen.
Tuon ikäisessä vaparissa on se nopeussignaali helposti saatavissa. (Jos olisi kaasari, niin joutuisi nopeusmittarin vaihtamaan, jotta sen saa) Jos en aivan väärin muista, niin sama signaali menee LH:n boksille, jolloin tarvitsee vain vanhasta johtosarjasta katkaista oikea piuha ja liittää Lucaksen johdoissa olevaan liittimeen.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938