2.3t kenkkuilee kuumana
2.3t kenkkuilee kuumana
Moi,
2.3t ecopower vuodelta 1995 temppuilee kuumana.
Perjantaina moottoritiellä meno hyytyi pienen nykimisen säestämänä. Pientareelle pysäytettyäni auto pysyi käynnissä ja kävi tyhjäkäyntiä normaalisti. Kaasua polkaistessa kävi vajaalla röpöttäen ja tyhjäkäyntikin oireili pienen odottelun jälkeen. Hieman suuremman paikallaanodottelun (5 min) jälkeen auto toimi melkein normaalisti hetken kunnes sama temppu uusiutui.
Pääsin huoltoasemalle ja pidemmän seisottamisen jälkeen toimi normaalisti. Ajoin hieman pienempää tietä kotiin (40 km) konepelti tuulihaassa, jotta ilma kulkisi paremmin konehuoneessa ja mitään ongelmaa ei ilmennyt.
Maanantaina käytin auton sitten katsastuksessa tuollaisena puolikuntoisena, mutta kaikki toimi oikein hienosti ja päästötkin olivat erinomaiset (CO tyhjäkäynnillä 0,01 ja kierroksilla 0,07 + HC tyhjäkäynnillä 12 ja kierroksilla 7)..
Tänä aamuna sama tarina, auto nyypähti moottoritien varteen ja pienen pientareella sammuksissa odottelun jälkeen pääsin jatkamaan matkaa konepelti raollaan ihan normaalisti.
Onkohan tämä nyt sitten se DI-kasetti vai kampuran asentoanturi? Lueskelin muiden vastaavia ongelmia ja vahvasti noihin kahteen ongelmaan viittaisi vikakuvaus. Toistaiseksi ei ole varakasettia, jolla kokeilla, koitan tänään ehtiä hakemaan moisen.
2.3t ecopower vuodelta 1995 temppuilee kuumana.
Perjantaina moottoritiellä meno hyytyi pienen nykimisen säestämänä. Pientareelle pysäytettyäni auto pysyi käynnissä ja kävi tyhjäkäyntiä normaalisti. Kaasua polkaistessa kävi vajaalla röpöttäen ja tyhjäkäyntikin oireili pienen odottelun jälkeen. Hieman suuremman paikallaanodottelun (5 min) jälkeen auto toimi melkein normaalisti hetken kunnes sama temppu uusiutui.
Pääsin huoltoasemalle ja pidemmän seisottamisen jälkeen toimi normaalisti. Ajoin hieman pienempää tietä kotiin (40 km) konepelti tuulihaassa, jotta ilma kulkisi paremmin konehuoneessa ja mitään ongelmaa ei ilmennyt.
Maanantaina käytin auton sitten katsastuksessa tuollaisena puolikuntoisena, mutta kaikki toimi oikein hienosti ja päästötkin olivat erinomaiset (CO tyhjäkäynnillä 0,01 ja kierroksilla 0,07 + HC tyhjäkäynnillä 12 ja kierroksilla 7)..
Tänä aamuna sama tarina, auto nyypähti moottoritien varteen ja pienen pientareella sammuksissa odottelun jälkeen pääsin jatkamaan matkaa konepelti raollaan ihan normaalisti.
Onkohan tämä nyt sitten se DI-kasetti vai kampuran asentoanturi? Lueskelin muiden vastaavia ongelmia ja vahvasti noihin kahteen ongelmaan viittaisi vikakuvaus. Toistaiseksi ei ole varakasettia, jolla kokeilla, koitan tänään ehtiä hakemaan moisen.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
En ole kuullut, että kampiakselin asentoanturi aiheuttaisi sammumisen ajosta. Ongelma on "puolilämpimänä" käynnistyminen, esim. kauppareissun jälkeen. Jäähdyttyään lähtee normaalisti käyntiin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Jos jollain siellä lähellä ylimäärästä kasettia niin pyydä vaikka ihan testiin, kuulostaa vahvasti kasetilta.
Pa-pumpulla miten paljon km takana? Yleensä kylläkin loppuu meno kokonaan
Noita aika hyvin myynnissäkin foorumillla niin kannattaa ostaa vaikka varallekin, omaani tuon 40e varakasetti investoinnin tein.
Pa-pumpulla miten paljon km takana? Yleensä kylläkin loppuu meno kokonaan
Noita aika hyvin myynnissäkin foorumillla niin kannattaa ostaa vaikka varallekin, omaani tuon 40e varakasetti investoinnin tein.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Faijan ysivitosessa ja aiemmassa Mersussa asentoanturi aiheutti sammumista ajosta, joten kait se tässäkin olisi mahdollista.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Minusta tälläkin forumilla löytyy kampiakselin asentoanturista johtuneita sammumisia ja pätkimisiä. Kun ei seuraavalla kerralla lähe, niin koita kaataa vettä anturin päälle, josko auttaapi.
Sytkäkasetti ei yleensä lie niin tarkka siitä, missä lämpötilassa kenkkuilee?
Sytkäkasetti ei yleensä lie niin tarkka siitä, missä lämpötilassa kenkkuilee?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Nytpä on testattu toisella kasetilla ja suihkuteltu vettä koneen päälle ja vaikka mitä, eikä vaikutusta. Tulpatkin vaihdettu, johtoliitoksia käyty läpi ja mitään epäilyttävää ei löydy.
Ongelma on hieman muuttunut, laite käy nyt melko pysyvästi kolmella. Check engine -valo ei kuitenkaan pala, vaikka matkanteko vähän takkuilevaa onkin. Pakko oli ajaa reilu 40 km, ei hyytynyt matkalle enää, mutta ei kyllä toiminut lämpöisenä normaalistikaan. Lähtiessä ja ensimmäiset 10 km kulki normaalisti, sitten alkoi ongelmat.
Mitäs seuraavaksi? Polttoainepumppua, -suodatinta, suuttimia varmaankin aletaan tuijotella. Jos vaikka suodatin ollut tukkoinen ja nytten päästänyt jotain läpi, johonkin suuttimeen ja tukkinut. Oe voe, menee sormi suuhun kyllä. Lisämaustetta touhuun tuo kun tämä on eka bensalaite mulla kymmeneen vuoteen.
Ongelma on hieman muuttunut, laite käy nyt melko pysyvästi kolmella. Check engine -valo ei kuitenkaan pala, vaikka matkanteko vähän takkuilevaa onkin. Pakko oli ajaa reilu 40 km, ei hyytynyt matkalle enää, mutta ei kyllä toiminut lämpöisenä normaalistikaan. Lähtiessä ja ensimmäiset 10 km kulki normaalisti, sitten alkoi ongelmat.
Mitäs seuraavaksi? Polttoainepumppua, -suodatinta, suuttimia varmaankin aletaan tuijotella. Jos vaikka suodatin ollut tukkoinen ja nytten päästänyt jotain läpi, johonkin suuttimeen ja tukkinut. Oe voe, menee sormi suuhun kyllä. Lisämaustetta touhuun tuo kun tämä on eka bensalaite mulla kymmeneen vuoteen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
jos ei tietoa milloin polttoainesuodatin vaihdettu niin voisi olla paikallaan senkin vaihto,halpa osa ja helppo vaihtaa..
Jos se lämpöisenä alkaa kolmella käymään niin pitäisiköhän miettiä vaikka puristuspaineiden mittausta varmuuden vuoksi..
Aika pitkälti kaikki perus sähkövian aiheuttajat oletkin jo eliminoinut..
Eihän se pois suljettua ole et se bensapumppukin vetelee viimeisiä..painetta voi riittää mut tuottoa sit ei tarpeeksi..
Jos huvittais nii käyttäis suutintukin irti ja putsais suuttimet..
Jos lähellä on softaajaa nii ajossa näkis kyllä livedataa suitella mitä siellä tapahtuu..
Jos se lämpöisenä alkaa kolmella käymään niin pitäisiköhän miettiä vaikka puristuspaineiden mittausta varmuuden vuoksi..
Aika pitkälti kaikki perus sähkövian aiheuttajat oletkin jo eliminoinut..
Eihän se pois suljettua ole et se bensapumppukin vetelee viimeisiä..painetta voi riittää mut tuottoa sit ei tarpeeksi..
Jos huvittais nii käyttäis suutintukin irti ja putsais suuttimet..
Jos lähellä on softaajaa nii ajossa näkis kyllä livedataa suitella mitä siellä tapahtuu..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Omakohtaista kokemusta kun on yks suutin pois pelistä niin käy kolmella. Tosin johtui itsellä siitä kun oli tk-moottorin ja yhden suuttimen johdot väärinpäin
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Irroittelin vuorotellen jokaisen suuttimen johdot ja oikeastaan selvää muutosta ei tullut itse oireeseen. Käyntiin kylläkin, luonnollisesti. Toki kone oli viileä ja kävi muutenkin paremmin, pätkiminen oli ajoittaista, kierroksilla kylmällä koneella kävi moitteettomasti.
Kuumalla koneella ei kestä yhtään kuormaa, alkaa välittömästi nykimään.
Imusarjan painetunnistimen jos irroittaa, auto sammuu välittömästi. Kaasuläpän asentoanturista taas ottaa kierroksia. Bensanpaineensäätimen alipaineletkulla ei juurikaan vaikutusta käyntiin. Polttoaineputsariakaan en ehtinyt vaihtamaan, mutta varmuudella sitä ei ole ikinä vaihdettu, oli meinaan ulkoisesti rujo.
Ongelma on aivan samanlainen kuin aikanaan katkojankärjillä varustetussa autossa ajoituksen ollessa pahasti pielessä. Pitänee odottaa kolmas sytytyskasetti, jonka pitäisi olla varmuudella ehjä. Seurantatiedon mukaan se on lähtenyt Keravalta asiamiespisteestä maanantaina, mutta ei siitä ole edennyt minnekään, mutta eiköhän tuo löytyne.
Voiko ECU hajota sekoilevaksi?
Puristuspainemittausta ei nyt ehtinyt tehdä, kun ei ole mittaria ja huomenna edessä festarireissu, toisella autolla tosin. KYllä tämä tästä. Auto on muuten kyllä mahtava ajaa ja hiljainen, olispa vielä diesel.
Kuumalla koneella ei kestä yhtään kuormaa, alkaa välittömästi nykimään.
Imusarjan painetunnistimen jos irroittaa, auto sammuu välittömästi. Kaasuläpän asentoanturista taas ottaa kierroksia. Bensanpaineensäätimen alipaineletkulla ei juurikaan vaikutusta käyntiin. Polttoaineputsariakaan en ehtinyt vaihtamaan, mutta varmuudella sitä ei ole ikinä vaihdettu, oli meinaan ulkoisesti rujo.
Ongelma on aivan samanlainen kuin aikanaan katkojankärjillä varustetussa autossa ajoituksen ollessa pahasti pielessä. Pitänee odottaa kolmas sytytyskasetti, jonka pitäisi olla varmuudella ehjä. Seurantatiedon mukaan se on lähtenyt Keravalta asiamiespisteestä maanantaina, mutta ei siitä ole edennyt minnekään, mutta eiköhän tuo löytyne.
Voiko ECU hajota sekoilevaksi?
Puristuspainemittausta ei nyt ehtinyt tehdä, kun ei ole mittaria ja huomenna edessä festarireissu, toisella autolla tosin. KYllä tämä tästä. Auto on muuten kyllä mahtava ajaa ja hiljainen, olispa vielä diesel.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Mulla ECU:sta johtuen ei halunnut lähteä lämpimänä käyntiin, mutta johtui siitä että purkkia on sen verran roplattu ettei ihmekkään. Jos sulla boxi on räpeltämätön niin ehkä hieman epätodennäköistä että vika olis siellä.
Ääni täältäkin menee tuonne kampiakselin tunnistemelle, eikös tuon häiriö nimenomaan sotke käynnin aika lahjakkaasti? Toki CE-valon palamattomuus taitaa hieman sotia tuota vastaan.
Ääni täältäkin menee tuonne kampiakselin tunnistemelle, eikös tuon häiriö nimenomaan sotke käynnin aika lahjakkaasti? Toki CE-valon palamattomuus taitaa hieman sotia tuota vastaan.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Sain viimein tiistai-iltana haettua matkahuollosta kolmannen kasetin ja tänään jopa pääsin koeajolle asti. Homma toimii ja ongelmat taisi hävitä siihen.
Hyvin jännä laite näemmä tuo sytkäkasetti. Pitänee avata se huonoin noista ja alkaa oskilloskoopin kanssa ihmetellä.
Hyvin jännä laite näemmä tuo sytkäkasetti. Pitänee avata se huonoin noista ja alkaa oskilloskoopin kanssa ihmetellä.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Se elektroniikkaosasto muovikannen alla on täynnä kovaa hartsia tms. eli haastetta on jos aikoo tarkastella kasetin sieluntiloja...Ghido kirjoitti:Hyvin jännä laite näemmä tuo sytkäkasetti. Pitänee avata se huonoin noista ja alkaa oskilloskoopin kanssa ihmetellä.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Ja sen uudenkin poksin maadoituskohdat kannattaa tarkistaa ja puhdistaa ellei maadota niistä kunnolla ei varmasti pelitä.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Pari päivää pääsi ajelemaan uudella sytkäkasetilla ilman ongelmia. Toissailtana mökille ajellessa saatiin sitten taas nykimistä ja check engine -valoa. Valo ja oireet katoaa, kun käyttää virrat pois ja käynnistää uusiksi..oire kyllä tulee yleensä välittömästi takaisin.
Mökiltä takaisin tullessa hyytyi kokonaan vaan ei sammunut, odottelin sitten bussipysäkillä pari minuuttia ja päästiin 4km eteenpäin, kunnes sammui liikennevaloista käännyttäessä. Risteyksen jälkeen odottelin taas hetken akkukaapeli irti ja pääsin kotiin.
Eilen vaihdoin kampiakselin asentoanturin ja koeajolla nappasin yhdestä liittymästä rankemman täyskaasukiihdytyksen ja saatiin taas CE-valo palamaan ja nykiminen päälle.
Onnistuuko näissä pa-pumpun vaihtamaan sisäkautta vai vaatiiko tankin tiputuksen? Kohta on meinaan halvalla myynnissä hyväkorinen romu, alkaa huumori ja harrastuneisuus loppua kesken.
Mökiltä takaisin tullessa hyytyi kokonaan vaan ei sammunut, odottelin sitten bussipysäkillä pari minuuttia ja päästiin 4km eteenpäin, kunnes sammui liikennevaloista käännyttäessä. Risteyksen jälkeen odottelin taas hetken akkukaapeli irti ja pääsin kotiin.
Eilen vaihdoin kampiakselin asentoanturin ja koeajolla nappasin yhdestä liittymästä rankemman täyskaasukiihdytyksen ja saatiin taas CE-valo palamaan ja nykiminen päälle.
Onnistuuko näissä pa-pumpun vaihtamaan sisäkautta vai vaatiiko tankin tiputuksen? Kohta on meinaan halvalla myynnissä hyväkorinen romu, alkaa huumori ja harrastuneisuus loppua kesken.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Kertoisitko CE-valon vilkku koodin (montako kertaa vilkuttaa) niin voisi helpottua vika analyysi.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344