2.3t ecopower vuodelta 1995 temppuilee kuumana.
Perjantaina moottoritiellä meno hyytyi pienen nykimisen säestämänä. Pientareelle pysäytettyäni auto pysyi käynnissä ja kävi tyhjäkäyntiä normaalisti. Kaasua polkaistessa kävi vajaalla röpöttäen ja tyhjäkäyntikin oireili pienen odottelun jälkeen. Hieman suuremman paikallaanodottelun (5 min) jälkeen auto toimi melkein normaalisti hetken kunnes sama temppu uusiutui.
Pääsin huoltoasemalle ja pidemmän seisottamisen jälkeen toimi normaalisti. Ajoin hieman pienempää tietä kotiin (40 km) konepelti tuulihaassa, jotta ilma kulkisi paremmin konehuoneessa ja mitään ongelmaa ei ilmennyt.
Maanantaina käytin auton sitten katsastuksessa tuollaisena puolikuntoisena, mutta kaikki toimi oikein hienosti ja päästötkin olivat erinomaiset (CO tyhjäkäynnillä 0,01 ja kierroksilla 0,07 + HC tyhjäkäynnillä 12 ja kierroksilla 7)..
Tänä aamuna sama tarina, auto nyypähti moottoritien varteen ja pienen pientareella sammuksissa odottelun jälkeen pääsin jatkamaan matkaa konepelti raollaan ihan normaalisti.
Onkohan tämä nyt sitten se DI-kasetti vai kampuran asentoanturi?
 Lueskelin muiden vastaavia ongelmia ja vahvasti noihin kahteen ongelmaan viittaisi vikakuvaus. Toistaiseksi ei ole varakasettia, jolla kokeilla, koitan tänään ehtiä hakemaan moisen.
 Lueskelin muiden vastaavia ongelmia ja vahvasti noihin kahteen ongelmaan viittaisi vikakuvaus. Toistaiseksi ei ole varakasettia, jolla kokeilla, koitan tänään ehtiä hakemaan moisen.