päässä vai tonnarissa vikaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

päässä vai tonnarissa vikaa

Viesti Kirjoittaja mike »

Kummassakohan lienee vikaa kun vasta ajoin isän 470 tkm ajetulla i16 satkulla ja se tuntui istuvan tiessä paremmin kuin oma 350 tkm ajettu tonnari.

Omaan autoon on vaihdettu etupään nivelet ja puslat raidetangon sisäpäitä lukuunottamatta. Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta silti toi vanha satku tuntui paremmalta nimenomaan jämäkkyytensä ja suuntavakauden osalta.

Voihan se tietysti olla niin että olen OG-satkuihminen vaikka yritän toista ollakkin... :cry:
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Veikkaisin, että päässä :lol:
No ei...Tonttu on minustakin huomattavasti pehmeämpi perusiskareilla ja jousilla kuin satku. Onko se sitten huono asia, on jokaisen itsensä päätettävissä. Itseäni ei ainakaan haittaa pätkääkään.
Ja suuntavakavuus on tontussa kunnossa ollessaan mitä mainioin.
Tuolla vakioalustallakin muuten uskaltaa ajaa kaarteeseen yllättävän kovaa.
Johtopäätös: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
ta12
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ta12 »

Itellä vakioalustainen satku paljon parempi ajaa kuin madallettu tonnari vaikka tonnarissa on joka nivel ja pusla uutta. Omalla tonnarilla voi kyllä ajaa miljoonaa mutkaan mut tuntuu et se kaatuu verrattuna satkuun.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

tonnari vs vanha-satku

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Taisit sohaista kusiaispesää kun moista kyselet, heh! Kyllä se on meikäläisellekin juhlapäivä kun sää( ja vaimo )sallii -91 GLE-satkulla ajon oman -89 tonnikalalla ajamisen sijaan. Nyt vaan odottelemaan pakkasia että saa kylänraittia körötellä auringonpaisteessa lumen narskuessa renkaiden alla.

teevee P:n Vee
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, ng-tuotteita ei sitten kannata edes mainita tassa keskustelussa :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

:lol: minäkin tulen kusiaaspesälle :lol:

Tehostimeton satku oli asvaltilla suuntavakaampi kuin tonnari. Tonnari tekee semmosta pientä liikettä koko ajan, mutta siihen tottuu. Meikäläisillä hienosti :lol: hoidetuilla teillä kun vaihtaa kaistaa puolen metrin sohjovallin yli, niin siinä tonnarin ajo-ominaisuudet tulee ilmi, nimittäin ei tunnu missään... satkussa sai vielä keskittyä moiseen manööveriin ihan tosissaan.

Soratiellä tonnari on selvästi nopeampi ja mukavampi ajettava... ja ennenaikkea hiljaisempi. Satkussa alusta ropisi kuin hernesoppakattila mutta tonnarissa ei juuri kuulu mitään tieääniä. Puhelimessakin voi puhua ihan normaaliäänenvoimakkuudella liki 100km/h vauhdissa, mikä satkussa ei tullut kysymykseen lainkaan.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

ajo-ominaisuus

Viesti Kirjoittaja Archie »

Sanonpa painavan sanani minäkin!
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Hupsista :oops:
Eipä ollut kovin painava sana :P
Ainakaan niiden satkujen, joilla olen ajanut, ei kannata kilpailla ajo-ominaisuuksien kanssa tonnarin kanssa. Kyllä mielestäni ajettavuus lisääntyy samassa suhteessa takaluukun numeroiden myötä.....
( ei kyllä kannata moittiakaan satkuja )
ng-tuotteita en ole edes kokeillut, ovatko lähinnä ooppelin luokkaa...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Onko auto-CD asiantuntijoita...

Viesti Kirjoittaja Archie »

ei ihan aiheeseen liity, mutta kysäisen kuitenkin...saabisteissahan on joka alan taitajia!
Tonnarissani on Clarionin soitin, joka on melko ranttu CD-levyille.
Joskus lähtee heti soimaan, mutta yleensä saa käyttää kymmeniä kertoja levyä ulkona, ennenkuin hyväksyy..
Sitten pelaa hyvin siihen asti, kunnes sammuttaa auton!
Voiko korjata, vai heitänkö sorsaa...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Archie kirjoitti:ng-tuotteita en ole edes kokeillut, ovatko lähinnä ooppelin luokkaa...
Käyppä kokeileen,niin tiedät.Hiukka kuulostaa et ng ei oo saappi?Mikäs helekutin lätkä mulla on konepellissä?Ei siellä salamaa näy.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

OG satku on parempi ajettava kuin 95 tonttu...hienoa päästä välillä kepittämään vaimon satkua :P osasyy hyvään perstuntumaan on varmaan OG:n välityksissä ja kaasuiskarialustassa (ei tontitettu) jotka ovat omiaan mutkaisille maanteille. Pitkää taivalta ajelen silti mielummin tontulla.

Faktaa:
OG900 omapaino (ei kokonaispaino) 1130 - 1370kg
9000 CSE omapaino 1360 - 1485kg

OG900 16v teho 98kW (133hv) - 6000 8O r/min
9000 CSE 2,3 16 teho 108kW (147hv) -5600r/min

OG suurin vääntö 3000 (jo!) r/min 173 Nm
9000 suurin vääntö 3800 (vasta!) r/min 205 Nm

Perstuntuma:
Koska OG:n ja tontun paino- / teho- ja vääntösuhteet lähes kumoavat toisensa voisi väittää että OG:n "perstuntuma-ärhäkkyys" perustuu tiheämpään askiin ....ja siihen että tuulilasi on lähempänä naamaa :lol:
Vähän niinkuin mun kesäkuplassa tuntuu vauhti aika hurjalta....-> lasi kiinni nenässä
:wink:
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Saabsick kirjoitti:OG satku on parempi ajettava kuin 95 tonttu...hienoa päästä välillä kepittämään vaimon satkua :P osasyy hyvään perstuntumaan on varmaan OG:n välityksissä ja kaasuiskarialustassa (ei tontitettu) jotka ovat omiaan mutkaisille maanteille. Pitkää taivalta ajelen silti mielummin tontulla.

Faktaa:
OG900 omapaino (ei kokonaispaino) 1130 - 1370kg
9000 CSE omapaino 1360 - 1485kg

OG900 16v teho 98kW (133hv) - 6000 8O r/min
9000 CSE 2,3 16 teho 108kW (147hv) -5600r/min

OG suurin vääntö 3000 (jo!) r/min 173 Nm
9000 suurin vääntö 3800 (vasta!) r/min 205 Nm

Perstuntuma:
Koska OG:n ja tontun paino- / teho- ja vääntösuhteet lähes kumoavat toisensa voisi väittää että OG:n "perstuntuma-ärhäkkyys" perustuu tiheämpään askiin ....ja siihen että tuulilasi on lähempänä naamaa :lol:
Vähän niinkuin mun kesäkuplassa tuntuu vauhti aika hurjalta....-> lasi kiinni nenässä
:wink:
Nyt puhutaan siis keppivaihteisesta tonnarista... :o
Tomaatti ottaa tuon 300Nm jo hiukan aikaisemmin kuin 3800... :lol:
Viimeksi muokannut 9000CD23T, To Tammi 20, 2005 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

ARCHIE!
Jos CD soitin mallia CDC 605 niin älä vesilintuja sillä kiusaa heitä tänne :D Omastani hukassa kelkka vaihtajasta. Jos on ylimääräisiä niin ostan.
...ja ohi alkup. aiheen tämäkin....
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

JEP. Molemmat keppivaihteisia, hyvä pointti.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Vastaa Viestiin