2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Itsellä lojuu lavan päällä 400tkm ajettu -96 mallinen 2.0t motti joka on kansivikainen.

Kysymys kuuluu, mitä vaatii että ko. motin saisi muutettua 2.3T/Aero kuosiin ?
Viimeksi muokannut 9000cst, Ma Huhti 20, 2015 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9000cst kirjoitti:Itsellä lojuu lavan päällä 400tkm ajettu -96 mallinen 2.0t motti joka on kansivikainen.

Kysymys kuuluu, mitä vaatii että ko. motin saisi muutettua 2.3 kuosiin ?
Miksi se täytyy muuttaa 2.3T / Aero kuosiin? Laita kuntoon ja ota käyttöön 2.0t tai jos tehoja haluaaa niin tuohon päivittää helposti stage1 softan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja smeq »

2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja pamppu »

smeq kirjoitti:2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
1994-2000 T5-koneissa samat nokat kaikissa paitsi 2.3 vaparissa: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm

Konversioon tarvitaan juurikin yllämainitut ja osien haaliminen verrattuna valmiin 2.3t-koneen ostoon saattaa olla haastavaa / taloudellisesti hölmöä.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mjoo siinäpä se vastaus tuli, nyt vaan pitää miettiä että alkaako harrastamaan ja rakentelee koneen 2.0t -> 2.3T vai olisko tuolle 2.0t motille ostaja ja ostelis suoraan 2.3T.

Kiitän vastauksesta.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

toisaalta toi 2.3 kone on huomattavasti nöyrempi ja vääntää heti alhaalta paljon paremmin kuin tuo 2.0.Nyt kun ostin ekan 2.3 t:n (aero) niin en missään nimessä enään halua takaisin 2.0 moottoriin, mulla on niitä kuitenkin 4kpl ollut joten voisin väittää tietäväni 2.0 ominaisuuksista jotain.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

009baas kirjoitti:2.3 t:n (aero) ... voisin väittää tietäväni 2.0 ominaisuuksista jotain.
Mutta nuo merkinnät on vielä vähän hakusessa. Täysipaineiset 200 ja 225 heppaiset merkitään isolla teellä (T), ja matalapaineiset pienellä (t) :mrgreen:
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

CDTA kirjoitti:
009baas kirjoitti:2.3 t:n (aero) ... voisin väittää tietäväni 2.0 ominaisuuksista jotain.
Mutta nuo merkinnät on vielä vähän hakusessa. Täysipaineiset 200 ja 225 heppaiset merkitään isolla teellä (T), ja matalapaineiset pienellä (t) :mrgreen:
oletkin saanut hölösuiden kunniamaininnan, ja syystäkin :lol:
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Sinäkin saat tuon hienon tittelin kunhan vähän vielä kasvat :wink:
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

CDTA kirjoitti:Sinäkin saat tuon hienon tittelin kunhan vähän vielä kasvat :wink:
laskeskelin huvikseni niin sulla on sentään 0.67 viestiä/ päivä, mulla vaan 0.14.. saavuttaisin siis tätä vauhtia viestimääräsi noin 24 vuodessa :lol: rankasti meni nyt offtopiciksi, anteeksi muille siitä :lol:
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mikäpäs kiire tässä, ja sinä selvästikkin tarvitset aikaa aikuistuaksesi, toivottavasti tuo 24v. riittää. :P
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hölösuun tittelin saa kun 1000 viestin rajapyykki menee rikki:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=75
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja mikaels »

pamppu kirjoitti:
smeq kirjoitti:2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
1994-2000 T5-koneissa samat nokat kaikissa paitsi 2.3 vaparissa: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm

Konversioon tarvitaan juurikin yllämainitut ja osien haaliminen verrattuna valmiin 2.3t-koneen ostoon saattaa olla haastavaa / taloudellisesti hölmöä.
Mitä eroa 2t ja 2,3T männissä?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Männissä ei mitään eroa, erona ainoastaan veivit.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Onko näin? Muistelin että olisi ollut tappi vähän eri kohdassa...?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin