2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Itsellä lojuu lavan päällä 400tkm ajettu -96 mallinen 2.0t motti joka on kansivikainen.
Kysymys kuuluu, mitä vaatii että ko. motin saisi muutettua 2.3T/Aero kuosiin ?
Kysymys kuuluu, mitä vaatii että ko. motin saisi muutettua 2.3T/Aero kuosiin ?
Viimeksi muokannut 9000cst, Ma Huhti 20, 2015 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Miksi se täytyy muuttaa 2.3T / Aero kuosiin? Laita kuntoon ja ota käyttöön 2.0t tai jos tehoja haluaaa niin tuohon päivittää helposti stage1 softan.9000cst kirjoitti:Itsellä lojuu lavan päällä 400tkm ajettu -96 mallinen 2.0t motti joka on kansivikainen.
Kysymys kuuluu, mitä vaatii että ko. motin saisi muutettua 2.3 kuosiin ?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
1994-2000 T5-koneissa samat nokat kaikissa paitsi 2.3 vaparissa: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htmsmeq kirjoitti:2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
Konversioon tarvitaan juurikin yllämainitut ja osien haaliminen verrattuna valmiin 2.3t-koneen ostoon saattaa olla haastavaa / taloudellisesti hölmöä.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Mjoo siinäpä se vastaus tuli, nyt vaan pitää miettiä että alkaako harrastamaan ja rakentelee koneen 2.0t -> 2.3T vai olisko tuolle 2.0t motille ostaja ja ostelis suoraan 2.3T.
Kiitän vastauksesta.
Kiitän vastauksesta.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
toisaalta toi 2.3 kone on huomattavasti nöyrempi ja vääntää heti alhaalta paljon paremmin kuin tuo 2.0.Nyt kun ostin ekan 2.3 t:n (aero) niin en missään nimessä enään halua takaisin 2.0 moottoriin, mulla on niitä kuitenkin 4kpl ollut joten voisin väittää tietäväni 2.0 ominaisuuksista jotain.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Mutta nuo merkinnät on vielä vähän hakusessa. Täysipaineiset 200 ja 225 heppaiset merkitään isolla teellä (T), ja matalapaineiset pienellä (t)009baas kirjoitti:2.3 t:n (aero) ... voisin väittää tietäväni 2.0 ominaisuuksista jotain.
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
oletkin saanut hölösuiden kunniamaininnan, ja syystäkinCDTA kirjoitti:Mutta nuo merkinnät on vielä vähän hakusessa. Täysipaineiset 200 ja 225 heppaiset merkitään isolla teellä (T), ja matalapaineiset pienellä (t)009baas kirjoitti:2.3 t:n (aero) ... voisin väittää tietäväni 2.0 ominaisuuksista jotain.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Sinäkin saat tuon hienon tittelin kunhan vähän vielä kasvat
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
laskeskelin huvikseni niin sulla on sentään 0.67 viestiä/ päivä, mulla vaan 0.14.. saavuttaisin siis tätä vauhtia viestimääräsi noin 24 vuodessa rankasti meni nyt offtopiciksi, anteeksi muille siitäCDTA kirjoitti:Sinäkin saat tuon hienon tittelin kunhan vähän vielä kasvat
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Mikäpäs kiire tässä, ja sinä selvästikkin tarvitset aikaa aikuistuaksesi, toivottavasti tuo 24v. riittää.
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Hölösuun tittelin saa kun 1000 viestin rajapyykki menee rikki:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=75
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=75
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Mitä eroa 2t ja 2,3T männissä?pamppu kirjoitti:1994-2000 T5-koneissa samat nokat kaikissa paitsi 2.3 vaparissa: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htmsmeq kirjoitti:2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
Konversioon tarvitaan juurikin yllämainitut ja osien haaliminen verrattuna valmiin 2.3t-koneen ostoon saattaa olla haastavaa / taloudellisesti hölmöä.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Männissä ei mitään eroa, erona ainoastaan veivit.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?
Onko näin? Muistelin että olisi ollut tappi vähän eri kohdassa...?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu