Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Saab 9000 CD -97 tuottaa heikosti lämmintä sisään. Lämpötila tulevassa ilmassa n. 40 C.
On siis kuin lehmän henkäys. Lämmitys petti äkisti viime talvena. Mikä mättää lämmityksessä.
Kiitos jo ennakkoon vastauksista. Nesteet vaihdettu ja pesuainettakin pyöritetty järjestelmässä.
On siis kuin lehmän henkäys. Lämmitys petti äkisti viime talvena. Mikä mättää lämmityksessä.
Kiitos jo ennakkoon vastauksista. Nesteet vaihdettu ja pesuainettakin pyöritetty järjestelmässä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Nouseeko lämpömittari kello yhdeksään? Sekään ei välttämättä kerro totuutta jos lämpömittarin ruuvit löystyneet mittaristosta. Suosittelen vaihtamaan termostaatin,ja mielellään orkkis osaa,esim https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... 3-9-5.html tai http://www.topautoosat.fi/wahler-1719078.html
Itse vaihdoin just viikolla wahlerin ja taas nousee kello ysiin lämmöt ja lämmintä riittää.
Onko acc eli ilmastointia vai normaali lämmityslaite? Jos acc3 paneeli niin kokeile kalibrointia.
Itse vaihdoin just viikolla wahlerin ja taas nousee kello ysiin lämmöt ja lämmintä riittää.
Onko acc eli ilmastointia vai normaali lämmityslaite? Jos acc3 paneeli niin kokeile kalibrointia.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Toimiiko lämmönsäätö muuten normaalisti?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Kaikki mittarit näyttää oikeaa lämpötilaa moottorissa. Lämmitys lakkasi toimimasta kerrasta poikki systeemillä. Saabissa automaatti-ilmastointi. Puhaltimet toimii normaalisti. Onko jokin hana suutin tai jokin vastaava joka voisi prakata näin. Auttaisikohan kennoston vaihto, ja onko se päivin projekti.
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Et vastannut kysymykseeni. Jos säädät lämpötilan mahdollisimman kylmälle, toimiiko säätö eli tuleeko kylmää?
muoks: ongelmana saattaa olla sisätilan lämpötila-anturi kojelaudassa siinä istuinlämmittien kytkimien vieressä. Toisaalta vikana voi olla myös lämmönsäätöläpän muovisen vivun katkeaminen ns. akvaariossa, eli tuulilasin ja konehuoneen välissä olevassa tilassa. Tonnarissa ei ole (ainakaan alunperin) mitään hanaa säätelemässä lämppärin kennolle menevää vesikiertoa, vaan lämmönsäätö on toteutettu ilmavirtaa ohjaavilla läpillä.
muoks: ongelmana saattaa olla sisätilan lämpötila-anturi kojelaudassa siinä istuinlämmittien kytkimien vieressä. Toisaalta vikana voi olla myös lämmönsäätöläpän muovisen vivun katkeaminen ns. akvaariossa, eli tuulilasin ja konehuoneen välissä olevassa tilassa. Tonnarissa ei ole (ainakaan alunperin) mitään hanaa säätelemässä lämppärin kennolle menevää vesikiertoa, vaan lämmönsäätö on toteutettu ilmavirtaa ohjaavilla läpillä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Omassa tonnarissa oli sisäilman lämppärin kenno sisältä niin laho että vesi kiersi kennon vesiletkujen välillä, mut ei itse kennossa ja siks ei tullu lämmintä auton sisälle. Kennon uusimisella vaiva poistui.
IP
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Juu, jäähdytys pelaa, kun laitoin aseoljyä releeseen, (ohjaa jäähdytystä).
Kuinka iso työ on kennon vaihto? Pitääkö purkaa koko kojelauta? Pystyykö vaihtamaan konehuoneen puolelta kennon). Anturia tsekattu sisällä, vaikuttaa toimivan. Muuten saappi täysin kunnossa, ajettu vain 370 tkm. Eikä viittis vaihtaa, kun molemmat rengassarjat lähes uudet, (max 1 v) ja aina mennyt leimasta ekalla (16 v).
Kuinka iso työ on kennon vaihto? Pitääkö purkaa koko kojelauta? Pystyykö vaihtamaan konehuoneen puolelta kennon). Anturia tsekattu sisällä, vaikuttaa toimivan. Muuten saappi täysin kunnossa, ajettu vain 370 tkm. Eikä viittis vaihtaa, kun molemmat rengassarjat lähes uudet, (max 1 v) ja aina mennyt leimasta ekalla (16 v).
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Öö... siis kysymys kuului tuleeko sisälle kylmää jos säädät lämpötilan kylmälle. Nyt ei puhuttu syylärin flektistä. Sisälle tulevan ilman lämpötilaa ei ohjata millään releellä.eskovirt kirjoitti:Juu, jäähdytys pelaa, kun laitoin aseoljyä releeseen, (ohjaa jäähdytystä).
Kenno vaihdetaan nimenomaan konehuoneen puolelta. Ei ihan yksinkertainen homma, mutta itse tehtävissä kuitenkin jos työkalut pysyvät kädessä. Samalla kannattaa ehdottomasti vaihtaa tai vähintään tarkistaa sisätilapuhaltimen kunto, alkuperäinen on noilla kilsoilla jo todennäköisesti jokseenkin finaalissa.eskovirt kirjoitti:Kuinka iso työ on kennon vaihto? Pitääkö purkaa koko kojelauta? Pystyykö vaihtamaan konehuoneen puolelta kennon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
OK! Nimenomaan rele on vain jäähdytyksen päälle pois ohjain (konehuoneessa). Jäähdytys pelaa moitteetta.
Nyt sitten tilaamaan uusi kenno ja hommiin, KIITOS! Ja hyvä näin, että voi vaihtaa konehuoneen puolelta. Edelleen vähän ihmetyttää toi kerrasta poikki lämppärivika, yleensä hiipuu vähitellen.
Vielä releestä: ostin uuden motonetista samoilla koodinumeroilla, mutta se jätti virran päälle ja akku tyhjeni. Vanhan "korjaamiseen" riitti aseljy, (kontaktivika).
Nyt sitten tilaamaan uusi kenno ja hommiin, KIITOS! Ja hyvä näin, että voi vaihtaa konehuoneen puolelta. Edelleen vähän ihmetyttää toi kerrasta poikki lämppärivika, yleensä hiipuu vähitellen.
Vielä releestä: ostin uuden motonetista samoilla koodinumeroilla, mutta se jätti virran päälle ja akku tyhjeni. Vanhan "korjaamiseen" riitti aseljy, (kontaktivika).

Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Irrota akvaarion kansi ja tutki onko ilmansekoitusläpän vipu ehjä vai hervoton.
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
Vieläkään en ole kysynyt jäähdyttimen puhaltimesta yhtään mitään, mutta jostain syystä jatkat siitä puhumista vaikka se ei oikeastaan liity itse aiheeseen millään tavalla.eskovirt kirjoitti:OK! Nimenomaan rele on vain jäähdytyksen päälle pois ohjain (konehuoneessa). Jäähdytys pelaa moitteetta.
Tuleeko SISÄLLE viileää jos säädät SISÄLTÄ lämpötilan viileälle?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Lämmintä ilmaa tulee heikosti
http://www.twinsaabs.com/9000/heat/step1.asp?nsteps=5Pystyykö vaihtamaan konehuoneen puolelta kennon.
http://s4d4.turboimg.net/sp/fdf6c0f18b5 ... 932/ca.JPGToisaalta vikana voi olla myös lämmönsäätöläpän muovisen vivun katkeaminen ns. akvaariossa
Lähde:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=300874
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#