...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Eikö tuo nykiminen n. 3000rpm kohdalla ollut klassinen hajoavan DI-kasetin oire?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Punainen sopii punaisen tilalle kyllä.

Kannattanee searchata foorumia DI-kasetin rikkovien vikojen selvityksestä.. Esim moottorin maadoitus muistaakseni kannattaa tarkistaa tämmöisessä tilanteessa.

Auto saattaa rikkoa uudenkin kasetin jonkin ajan päästä, jos sinne jää joku tuollainen vika olemaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kotona

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti: Säikähdykseni oli aiheeton, autossa olikin sähköjakkarat muistilla, ja TCS näytti puuttuvan.

Jos autossa olisi TCS, kuinka sen tunnistaisi, tuossa ei ainakaan ole sen nappia, vaan sen tilalla on jokin vilkkuvalo, ilmeisesti jokin saabin antiikkinen käynnistyksenesto tms.
HUH..olispa ollut kauheeta jos ois sähköt puuttunut penkistä. Miten ihmeessä lähdit noin hatarilla tiedoilla auton ostoon!!?! Kai sentään jalopuut oli tiedossa? 8O 8O :D

TCS:n toteaa juuri kierrosten "jäämisenä" siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa renkaan lyömään suttua. Konehuoneen puolella on pari tuntomerkkiä: pari sähköjohtoa mustaan läpyskään läppäkotelossa ( = elektronisesti säätyvä läppä, älä anna vaijeritoimisen varajärjestelmän hämätä) ja punavalkoinen muovimotikka (venttiili) läppäkotelosta lähtevässä alipaineletkussa.

Ainiin, trionicin tunnistaa vaikkapa ilmamassamittarin puutteesta. Mun tonttu on 4/93 ja se on Trionic, joten kai se sullakin sitten on.

Näkeehän sen automaattivaihteen myös siitä ajotietokoneen näytöstä. By the way, se lampun vaihto siihen kepin juureen oli aika helppo homma. Ite sain sen tehtyä Motonetin pihassa. Vaatiin sellasen pienen Torxin T10 vai T15 jolla avataan kepin edessä muovikorkin alla oleva ruuvi ja lasikantasen lampun 1,2W ? Ota se lamppu irti ja hae samallainen tilalle...hinta oli jotain pari euroa per kahden lampun pussukka.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla ei tuota TCS:ää ole, ainakin siihen malliin lyö sutia että ei
millään rajaa..... :o
Ja kaasuläppä on takuulla suora ohjattu ( vaijerilla ) tutkittu juttu.
Niin autohan oli 1991 9000CD tonnari.
Mutta kyllä se TCS valo siellä mittaristossa on ( polttimoa ei siinä reiässä
tosin ole )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Joo kannattaa korjata se kepin asentotunnistin.
Omaanikin oli edellinen omistaja vaihdattanut syytä en kyllä tiedä.
Voihan se olla,että tekee muutakin kuin vain näyttää kepin asennon.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös kannattaisi korjata se kepin anturi ja katsoa mitä tapahtuu.
Naapurin pojalla on hyvät kuvat netissä kuin sen tulee kytkeä. Osoite http://www.diakom.ru
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Oli oikein osoitetta en tähän osaa kopioida mutta ohjeet.
Siis http://www.diakom.ru sivun framesta Katonor.
Sitten Saab. Sitten se kolmas (jotain NPNHU tjs.)
Sitten se Mitchell on demand.
Valitse vuosi 97 malli 9000 System wiring diagrams.
Sieltä löytyy 97 tonnarin kaiki piirikaaviot pdf:nä
Eikä ole viruksia iskenyt vaikka imuroitu.
Ja ton Mitchell on demand vaihtoehdon toisesta vaihtoehdosta löytyy muutama tonnarin kuva lisää.
Ja jos ei onnistu voin toki lähettää em. kuvat sähköpostillakin.
Ei taivu tuo itämurre mullakaan.
Vastaa Viestiin