Tonnarin jarrupalojen vaihto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kiitoksia vinkeistä! Kaikki palat (siis etu ja taka) ajattelin vaihtaa, käppäriäkin joudun käpälöimään, kun se ei ota kun toiseen takapyörään tällä hetkellä...sain muuten Ferodon palat (orkkis osat) taakse suhteellisen halvalla (0,67€/pari, ovh Motonetissä jotain 21€)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Siltä varalta että et vielä jarrupaloja vaihtanut:
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... tpads.html
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... bleed.html
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... tpads.html
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... bleed.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, eipä ole vielä tarvinnut paloja vaihdella, kun pukkasi kuumeen päälle...Huominen (ke) olis vielä saikkua, pitäsköhän käyttää se hyödyllisesti jarrupalojen vaihtoon No, pitää kattella tuota oloa...Pistän "raportin" havainnoistani tänne, kunhan saan palat vaihdettua.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kyll
Ruotsista YK sotilaan mukana. Autossa oli kaikki muut varusteet paitsi webasto ja automaatti. Valitettavasti se oli joskus kolaroitu, joten se ruostui vähän liikaa saumoista.CDE tuli Suomeen vasta 1993 mutta oliko tämä tuotu jostain kauempaa?
Jos tiedät mistä saa Saabin väriokoodeja, koska siinä autossa oli koodi 199 (Metalli sininen) ja kaikki Saabin värikoodit alkoi vasta 200:sta ylöspäin
PS. mulla on auton alkuperäinen yksikanavainen vahvistin tallessa, jos jotakuta kiinnistaa. Vahvistin on 1-kanavainen ja liitettävissä vanhempaan Saabin mankkaan. Liitin on joku "oma malli" ja merkki muistaakseni Luxor. Vahvistin oli kuskin puolella tavaratilassa sähköantennin alla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mikähän
Eikös toi ollu just se takapenkin erillinen ilmastointi, mikä joissakin harvoissa malleissa on.9000LPT kirjoitti:RAC:n on. Mistä lyhennys?
BMW 320dA Coupe LCI
Valitettavasti
tämä varuste ilmeisesti puuttui myös. En ainakaan törmännyt kyseiseen painikkeeseen ACC:ssa. ACC oli kylläkin se versio, jossa oli takaovien puhallukset ja aurinko tunnistin. On mulle ihan uusi varuste tuo RAC.
Takakaiuttimissa oli mielenkiintoinen toteutus, sillä siellä oli 6,5 tuuman elementit viety hattuhyllyltä n.20-25cm pitkien muoviputkien/kartioiden päähan tavaratilaan.
Se värikoodi 199 on edelleen kysymysmerkki, sillä en ole saanut vastausta Saabilta enkä maaliliikkeistä. Väri oli ilta-auringossa violetti ja päivällä tummansininen.
Takakaiuttimissa oli mielenkiintoinen toteutus, sillä siellä oli 6,5 tuuman elementit viety hattuhyllyltä n.20-25cm pitkien muoviputkien/kartioiden päähan tavaratilaan.
Se värikoodi 199 on edelleen kysymysmerkki, sillä en ole saanut vastausta Saabilta enkä maaliliikkeistä. Väri oli ilta-auringossa violetti ja päivällä tummansininen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Se kyllä löytyi
Se oli siinä kakkostietokoneessa, kuten myös keskimatkamittari, keskinopeus, kaksi eri tyyppistä trippimittaria ja jotakin muuta.
Autossa ei ollut esimerkiksi penkeissä muistipaikkoja, koska ne tulivat valittavaksi vasta -91.
Kaiken kaikkiaan varusteita oli riittävästi ja niiden kaikkien varusteiden eroja ei joka vuosimallista voi tietää.
Autossa ei ollut esimerkiksi penkeissä muistipaikkoja, koska ne tulivat valittavaksi vasta -91.
Kaiken kaikkiaan varusteita oli riittävästi ja niiden kaikkien varusteiden eroja ei joka vuosimallista voi tietää.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Valitettavasti
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ollut
Vaan kyllä värikoodi oli 199. Sekoittamalla (muistaakseni) 234 väriin hiukan muita värejä, saatiin ainakin oven alareunoihin ns. oikeaa väriä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ohhoh, kylläpäs tonnarin jarrupaloista saa paljon asiaa, kaikki epäilemättä tuikitärkeää palojen vaihtoa silmällä pitäen
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Varmaan tyhmä kommentti, mutta eikös kyse vain ole siitä mikä lappu sinne peräkonttiin on liimattu?
Noita lappujahan voi markkina-alueittain ja paikallisen markkinatilanteen mukaan liimailla miten lystää. E:hän ei kuitenkaan tuonut mukanaan mitään sellaista mitä ei olisi saanut ilman E:tä lisävarusteena. Sama juttu kun USA:ssa myydyt Carlssonit, Ruotsin ja Englannin CC-Aerot jne... tuosta CC-Aero jutustakin väännetään kättä ympäri maailmaa kokoajan ja ainoa totuus on että jossain maailmankolkissa CC 2.3HPT:tä on sanottu Aeroksi, oli se sitten sitä tai ei meikäläisestä näkökulmasta.
En tiedä onko Saabin maahantuojat tiukemmassa lieassa kun japskien, mutta kyllä tiettyjen japanilais merkkien mallinimet haiskahtavat vahvasti kotikutoisilta ja laput näyttävät juuri ennen luovutusta liimailluilta. Toisaalta engrish on oma kielensä... japanilaiset kyllä hallitsevat tyhmältä kuulostavat englannin kieliset nimet ja mainoslauseet (http://www.engrish.com).
-J-
Noita lappujahan voi markkina-alueittain ja paikallisen markkinatilanteen mukaan liimailla miten lystää. E:hän ei kuitenkaan tuonut mukanaan mitään sellaista mitä ei olisi saanut ilman E:tä lisävarusteena. Sama juttu kun USA:ssa myydyt Carlssonit, Ruotsin ja Englannin CC-Aerot jne... tuosta CC-Aero jutustakin väännetään kättä ympäri maailmaa kokoajan ja ainoa totuus on että jossain maailmankolkissa CC 2.3HPT:tä on sanottu Aeroksi, oli se sitten sitä tai ei meikäläisestä näkökulmasta.
En tiedä onko Saabin maahantuojat tiukemmassa lieassa kun japskien, mutta kyllä tiettyjen japanilais merkkien mallinimet haiskahtavat vahvasti kotikutoisilta ja laput näyttävät juuri ennen luovutusta liimailluilta. Toisaalta engrish on oma kielensä... japanilaiset kyllä hallitsevat tyhmältä kuulostavat englannin kieliset nimet ja mainoslauseet (http://www.engrish.com).
-J-
Eihän sitä koskaan tiedä
sillä rekisteri otteessa luki pelkkä CD, ja maahantuoja oli sitä mieltä että 2.3 turbo koneella ei ollut olemassakaan kyseiseistä autoa, mutta kyllä mun alla siihen tuli liki 60tkm ja 1,5 vuotta. Muuta tarkempaa tietoa autosta ei ole.kuin muutama kuva ja rekisteri numero.
Ainoastaan voi oikeasti todeta että -90 vuoden autoksi todella hyvin varusteltu ja antoi mukavan kyydin.
PS. CSE ja CDE malleissa on jouset erilaiset kuin CS ja CD malleissa. (Jousilanka paksumpi) Jousen katketessa meinasin laittaa jousen normaalista mallista, mutta alkuperäinen jousi oli vahvempi, joten jouduin siirtymään laskusarjaan...
Ainoastaan voi oikeasti todeta että -90 vuoden autoksi todella hyvin varusteltu ja antoi mukavan kyydin.
PS. CSE ja CDE malleissa on jouset erilaiset kuin CS ja CD malleissa. (Jousilanka paksumpi) Jousen katketessa meinasin laittaa jousen normaalista mallista, mutta alkuperäinen jousi oli vahvempi, joten jouduin siirtymään laskusarjaan...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx