vääntömomentin vaihtelu 9000
vääntömomentin vaihtelu 9000
Auto 9000 2.0 matalapaine T 150 hv -93 manual mistähän vois johtua vääntömomentin vaihtelu, kun välillä menee pintakaasulla tosi hyvin,kun taas välillä tuntuu että saa painaa kun heikkopäinen eikä tule samaa tunnetta että voimaa olis alakierroksilla.Olen miettinyt jos ahtimen hukkaportti ei sulkeudu kunnolla niin sehän pudottaa vääntöä alhaalta.Miten hukkaportti pysyy kiinni,onko sielä jousi vai pitääkö se työntötanko sen mös kiinni joka avaa sen kun paineet nousee liikaa ,voiko siihen vaikuttaa se mangeettiventtiili johon tulee kolme letkua jos se ei sulkeudu kunnolla ja päästää työtötangolle alipainetta . kertokaa jos on tietoo tai samanlaisia kokemuksia . Kiitos
joskus niitä magneetti venttiileitä on mennyt rikki. eli se aiheuttaa juuri sen että hukkaportin kellolle menee paine aina hukkaportti alkaa aukeamaan heti kun tulee painetta. voi olla myös jäässä se venttiili. siinä ei ilmeisesti ole paine mittaria?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
no mikähän versio toi mun sitten on kun tampereen metroautossakin ne sanoi että siihen on asennettu virityssarja mutta kun kirjoja tutkittiin todettiin että ton version perus ahtopaine on muistaakseni 0.4 ja max 0.55 niin pakko siinä joku laite on ohjamassa sitä . olen auton toinen omistaja ,ja ensimmäinen olisi varmaan maininnut jostain viri sarjasta jos sellainen olisi laitettu nyt on kilometrejä n.178000
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Eihän jarrut vaan laahaa liikaa, itselläni kun oli hiukan samantapaisia ongelmia.
Välillä tuntui että nyt rullaa todella hyvin ja välillä se oli sellaista väkisin
menemistä...
Minulla ko..vian aiheutti takerteleva käsijarruvaijeri.
Välillä tuntui että nyt rullaa todella hyvin ja välillä se oli sellaista väkisin
menemistä...

Minulla ko..vian aiheutti takerteleva käsijarruvaijeri.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Tai jos autokauppias yhtään ymmärtää asian päälle niin hoksannee ettei esim. välijäähdyttimestä ja magneettivenasta ole haittaa, päivastoin kuten myös alkuperäisestä täyspainesoftasta, etenkin jos auto on muutoskatsastettu sille.Mimmi kirjoitti:Jos minä myisin lastutetun auton liikkeeseen ja poistaisin lastun ennen myyntiä, olisin aivan hiljaa koko lastun olemassaolosta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onko kyseessä orkkis suomiauto? Ainakin 9000cc:tähän oli tarjolla 9000S-malli, jossa oli B202-pohjainen S-kone, mikä ei siis ole sama kuin VM96:een tullut, 2,3i:n korvannut 2,0t. 2,0t:ssä ei ole mankkuvenaa, tuossa S:ssä se voi olla.
Noita S:siä taisi olla samoihin aikoihin kuin og900S:siä, siis jo ainakin -90. Pystykeuloina niitä ainakin olen nähnyt. Jos autossa on DI+APC, vaikuttaisi se olevan tätä perua, eli "vanhempaa tekniikkaa", myöhemmissä matalapaineissahan oli Trionic.
S taisi olla US-vientimalli tms., ainakaan Suomessa sitä ei uutena myyty? En tiedä pitkäänkö sitä tehtiin, voi olla että jopa vuoteen -93.
Noita S:siä taisi olla samoihin aikoihin kuin og900S:siä, siis jo ainakin -90. Pystykeuloina niitä ainakin olen nähnyt. Jos autossa on DI+APC, vaikuttaisi se olevan tätä perua, eli "vanhempaa tekniikkaa", myöhemmissä matalapaineissahan oli Trionic.
S taisi olla US-vientimalli tms., ainakaan Suomessa sitä ei uutena myyty? En tiedä pitkäänkö sitä tehtiin, voi olla että jopa vuoteen -93.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)