vääntömomentin vaihtelu 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

vääntömomentin vaihtelu 9000

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

Auto 9000 2.0 matalapaine T 150 hv -93 manual mistähän vois johtua vääntömomentin vaihtelu, kun välillä menee pintakaasulla tosi hyvin,kun taas välillä tuntuu että saa painaa kun heikkopäinen eikä tule samaa tunnetta että voimaa olis alakierroksilla.Olen miettinyt jos ahtimen hukkaportti ei sulkeudu kunnolla niin sehän pudottaa vääntöä alhaalta.Miten hukkaportti pysyy kiinni,onko sielä jousi vai pitääkö se työntötanko sen mös kiinni joka avaa sen kun paineet nousee liikaa ,voiko siihen vaikuttaa se mangeettiventtiili johon tulee kolme letkua jos se ei sulkeudu kunnolla ja päästää työtötangolle alipainetta . kertokaa jos on tietoo tai samanlaisia kokemuksia . Kiitos
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

joskus niitä magneetti venttiileitä on mennyt rikki. eli se aiheuttaa juuri sen että hukkaportin kellolle menee paine aina hukkaportti alkaa aukeamaan heti kun tulee painetta. voi olla myös jäässä se venttiili. siinä ei ilmeisesti ole paine mittaria?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Hukkaportti pysyy jousivoimalla kiinni, jolloin se antaa rajoittamattoman paineen jos hukkaportin kellon letku on irti. Ylipaineella ohjataan hukkaporttia auki, jolloin ahtopaine laskee.
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

kyllä siinä on mangeetti venttiili ,jos en väärin muista niin suurin ahtopaine on 0.55bar
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

vm 93 ei tainut tosiaan olla vielä matalapaineista :?
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

kyllä se on matalapaineinen siinä ei ole paine mittaria ja se on niitä ihan ensimmäisiä versioita esim rek otteessa tehot on laitettu 96kw vaikka ne on 110kw eikä siinä ole välijäähdytintä ja moottori on ilman tasapaino akseleita ja eikös täys paine turbossa ole paineet jotain 0.85bar
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

no mikähän versio toi mun sitten on kun tampereen metroautossakin ne sanoi että siihen on asennettu virityssarja mutta kun kirjoja tutkittiin todettiin että ton version perus ahtopaine on muistaakseni 0.4 ja max 0.55 niin pakko siinä joku laite on ohjamassa sitä . olen auton toinen omistaja ,ja ensimmäinen olisi varmaan maininnut jostain viri sarjasta jos sellainen olisi laitettu nyt on kilometrejä n.178000
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

YS3CD65S0P1041109
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

käsittääkseni tuo S tarkoittaa sitä matalapainetta
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eihän jarrut vaan laahaa liikaa, itselläni kun oli hiukan samantapaisia ongelmia.
Välillä tuntui että nyt rullaa todella hyvin ja välillä se oli sellaista väkisin
menemistä... :?

Minulla ko..vian aiheutti takerteleva käsijarruvaijeri.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Eikös "Firon":lla ole juuri tuollainen -93 LPT 150hp, ja muistaisin, että autossasi on magneettivena ihan tehtaalta lähtöisin. Siinähän oli DI/APC, mitä taas 94-> matalapaineisissa ei enää ole?!
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Jos minä myisin lastutetun auton liikkeeseen ja poistaisin lastun ennen myyntiä, olisin aivan hiljaa koko lastun olemassaolosta.
Tai jos autokauppias yhtään ymmärtää asian päälle niin hoksannee ettei esim. välijäähdyttimestä ja magneettivenasta ole haittaa, päivastoin kuten myös alkuperäisestä täyspainesoftasta, etenkin jos auto on muutoskatsastettu sille.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

joo kyllä tossa ainakin DI on, apc .stä en ole varma mutta kuvittelisin olevan kun sillä voi ajella 95 tai 98 bensoilla
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minä en ainakaan ajele 95:lla, tuntuu jotenkin takkuiselta se meno.
98 mielestäni on se ainoa oikea... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Onko kyseessä orkkis suomiauto? Ainakin 9000cc:tähän oli tarjolla 9000S-malli, jossa oli B202-pohjainen S-kone, mikä ei siis ole sama kuin VM96:een tullut, 2,3i:n korvannut 2,0t. 2,0t:ssä ei ole mankkuvenaa, tuossa S:ssä se voi olla.

Noita S:siä taisi olla samoihin aikoihin kuin og900S:siä, siis jo ainakin -90. Pystykeuloina niitä ainakin olen nähnyt. Jos autossa on DI+APC, vaikuttaisi se olevan tätä perua, eli "vanhempaa tekniikkaa", myöhemmissä matalapaineissahan oli Trionic.

S taisi olla US-vientimalli tms., ainakaan Suomessa sitä ei uutena myyty? En tiedä pitkäänkö sitä tehtiin, voi olla että jopa vuoteen -93.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin