Ei käynnisty

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pakoputki tukossa jos kierroksilla meno loppuu. Itelläki oli keskipönttö tonnarissa syynä kun vedot loppuivat 3000rpm jälkeen. Katalysaattorikin on voinut ottaa itseensä polttoaineen päätymisestä putkistoon.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mestari »

tulipa mieleen kun kerran eräs saabisti kanssa täältä luettuaan sahasi ehjän pakoputken poikki toivoen kierroksia lisää no ka anturihan sieltä kuitenkin oli mennyt
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Espestores
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:10
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Espestores »

15 niittiä nokkien väliin
Pitänee varmaan putkea katsoa onko siellä katti tulossa
9000 2.3T 3x -92 -95 -96
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06

Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
Espestores
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:10
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Espestores »

Homma jatkuu kun kerkesin toisilta projekteilta.
ongelmana on edelleen pitkä käynnistämis aika n. 15-60 sekunttia kun sahaa saa härvelin käyntiin.
2200rpm loppuu veto kun ahdot nousee ja alkaa nykimään. aikaisemmin mainitut ohjeet sekä testit on suoritettu ilman vian poistamista.
kaksi onnistunutta koeajoa on ajettu n 15km ollut "toimivia" ja vetänyt nätisti kunnes on alkanut nykimään ja tiputtanut ajettavan tehoalueen tuohon 2k rpm pintaan. vika tulee yhden äkin ajon aikana ja saattaa poistua kun sitä menee tutkimaan tai saattaa jäädä päälle eikä poistu.
puristukset kunnossa
bensanpaineet kunnossa
kaikki alipaine letkut uusittu
ei imuvuotoja
pakoputki ei tukossa
bensansuodatin uusittu
cooleri putsattu samalla ahtoputket
ahdinkin on älyssään
antureita ja osia räpsitty toisesta samanlaisesta ristiin eikä vaikutusta vika ei siis siirtynyt osien mukana suuntaan eikä toiseen :D

ristiin vaihdetut varmasti toimivat
-polttoaine pumppu
-kampiakselin asentoanturi
-paineen säädin vaihdettu
-kasetti orkkis sem
-lämpötila anturi
-tulpat
-lambda
-map
-bypass


edit. paikallaan jaksaa kiertää muttei veto päällä
mitäs seuraavaksi kokeillaan?
9000 2.3T 3x -92 -95 -96
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06

Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulla tulee mieleen enää tuo jo kerran vihjattu pakoputki. Voisiko katti tai joku muu olla silleesti sökönä, että joku irtonainen osa tukkii putken satunnaisesti?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
0009
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Katsoitko varoiksi myös sen termostaatti kotelossa olevan maadoituksen kunnon?

noilla paikkeilla

Kuva
Vastaa Viestiin