9000 di/apc
9000 di/apc
Kellään sähkökuvia moiseen systeemiin??
Re: 9000 di/apc
townsendimports.com
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 di/apc
Mitä sähkökuvia vailla tarkemmin ottaen?
Saab 9000 2.3tA 1991 150+dB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
Re: 9000 di/apc
Nyt olin niin hövelillä tuulella, että jaksoin klikata ne 5-6 klikkausta saitilla, että skeman saa esiin
http://townsendimports.com/Web/electric ... apcwir.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... apcwir.htm
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 di/apc
Kiitos linkistä, sieltä löytyi myös tekstimuotoinen kuvaus DI/APC boxin sijainnista:
"343 ...DI/APC ...under the left-hand front seat."
https://townsendimports.com/Web/electri ... comloc.htm
Nypin molemmat etujakkarat vm. 1991 ei-turbo tonnaristani irti, mutta boxia ei vaan löytynyt ?
Purin myös apukuskin puoleisen varpaiden yläpuolella olevan verhoilun, mutta sieltäkään ei löytynyt, eikä myöskään kuskin jalkatilasta.
Käsittääkseni boxin pitäisi olla tämän näköinen: https://webshop-fi.saabparts.com/produc ... ts/5333711
Haluaisin löytää boxin, jotta voisin sen johtosarjasta (pinnit 6,23,15) mitata kampiakselin asentotunnistimen kunnon.
"343 ...DI/APC ...under the left-hand front seat."
https://townsendimports.com/Web/electri ... comloc.htm
Nypin molemmat etujakkarat vm. 1991 ei-turbo tonnaristani irti, mutta boxia ei vaan löytynyt ?
Purin myös apukuskin puoleisen varpaiden yläpuolella olevan verhoilun, mutta sieltäkään ei löytynyt, eikä myöskään kuskin jalkatilasta.
Käsittääkseni boxin pitäisi olla tämän näköinen: https://webshop-fi.saabparts.com/produc ... ts/5333711
Haluaisin löytää boxin, jotta voisin sen johtosarjasta (pinnit 6,23,15) mitata kampiakselin asentotunnistimen kunnon.
Re: 9000 di/apc
Onko '91 vaparissa ylipäätään DI vai jakajasytkä (EZK?)? APC:tä siinä ei ainakaan ole kun ei ole turboakaan.
Onko siis moottorissa DI-sytytyskasetti vai tulpanjohdot?
Onko siis moottorissa DI-sytytyskasetti vai tulpanjohdot?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 di/apc
On (ehjäksi testattu) DI sytyskasetti.
Edellisen kommenttini linkissä oleva DI/APC on yhteensopivuustietojen mukaan tarkoitettu turbottomaan.
Turbolliseen tarkoitettu DI/APC on tässä: https://webshop-fi.saabparts.com/produc ... ts/5333661
Akvaariossa olevassa peltikuorisessa kotelossa on teksti: Jetronic BOSCH 7872237
Tässä on se kampiakselin asentotunnistimen testausohje, jonka tekeminen vaatii DI/APC boksin löytymisen (tai sisälokasuojan purkamisen ja käsiksi pääsyn CPS anturin kolmeen johtoon): https://townsendimports.com/Web/engine_ ... sorpg1.htm
Käsittääkseni samaa ohjetta voi soveltaa, jos asentaa (esim. kiinasta tilatun) koteloimattoman (transistorin näköisen) hall anturin vanhan anturin koteloon porattuun reikään ?
Koteloidun "4AV19F Hall-Effect Vane with 24 AWG IrradiatedPolyethelene 558, 8 mm Lead Wires" anturin hankin 2v. sitten RS componentin (silloin vielä toimineesta ) linkistä. Hinta oli rahteineen alle 80€. Koska en laittanut anturia heti saabin hanskalokeroon, ehti se hukkaantua jonnekin, joten nyt joudun käymäään romulaatikoitani läpi, jotta löydän osan.
Tässä sisällysluettelossa https://townsendimports.com/Web/engine_ ... iindex.htm mainitaan 90-92 vuosimallit, joten siksi ajattelin että vm 91 DI/APC täytyy olla olemassa. Auto on mailimittarilla (ja kattoluukulla), joten boxin sijainti saattaa olla eri kuin normaalisti ?
Edellisen kommenttini linkissä oleva DI/APC on yhteensopivuustietojen mukaan tarkoitettu turbottomaan.
Turbolliseen tarkoitettu DI/APC on tässä: https://webshop-fi.saabparts.com/produc ... ts/5333661
Akvaariossa olevassa peltikuorisessa kotelossa on teksti: Jetronic BOSCH 7872237
Tässä on se kampiakselin asentotunnistimen testausohje, jonka tekeminen vaatii DI/APC boksin löytymisen (tai sisälokasuojan purkamisen ja käsiksi pääsyn CPS anturin kolmeen johtoon): https://townsendimports.com/Web/engine_ ... sorpg1.htm
Käsittääkseni samaa ohjetta voi soveltaa, jos asentaa (esim. kiinasta tilatun) koteloimattoman (transistorin näköisen) hall anturin vanhan anturin koteloon porattuun reikään ?
Koteloidun "4AV19F Hall-Effect Vane with 24 AWG IrradiatedPolyethelene 558, 8 mm Lead Wires" anturin hankin 2v. sitten RS componentin (silloin vielä toimineesta ) linkistä. Hinta oli rahteineen alle 80€. Koska en laittanut anturia heti saabin hanskalokeroon, ehti se hukkaantua jonnekin, joten nyt joudun käymäään romulaatikoitani läpi, jotta löydän osan.
Tässä sisällysluettelossa https://townsendimports.com/Web/engine_ ... iindex.htm mainitaan 90-92 vuosimallit, joten siksi ajattelin että vm 91 DI/APC täytyy olla olemassa. Auto on mailimittarilla (ja kattoluukulla), joten boxin sijainti saattaa olla eri kuin normaalisti ?
Re: 9000 di/apc
Aina sitä oppii uutta - minä oon kuvitellu että vaparitonnariin tuli DI vasta Trionicin myötä, mutta näköjään sitten jo aiemmin, kiitos.
'89 Turbossa purkki tosiaan oli kuskin penkin alla, eikä penkkiä tarvinnut irrottaa kun siihen pääsi käsiksi takajalkatilan kautta. Kävisi saabbimaisesti järkeen että vaparissa olisi käytetty samaa sijaintia, johtosarjaa ja jopa purkkia (eri ohjelmoinnilla toki), mutta jos se ei sieltä löydy niin sitten ei ole.
SaabCentralilla väittävät, että '92 DI/APC olisi sitten akvaariokotelossa, mutta sieltäkin olet jo katsonut ja siellä on vaan Jetronicin ruiskuboksi.
Itse anturille sinänsä on varmasti liitin anturia lähempänäkin ja myös siitä voi itse anturin mitata - ECUn liittimeltä se on varmaan helpompaa kun nuo mittaukset pitää tehdä johdot kiinni ja jos ECU on kuivassa, niin sen liitin tuskin on kosteussuojattu ja samalla tulee mitattua johtosarja - mutta onhan tuo myös mielenkiintoa kutkuttavaa että mihin se purkki on piilotettu.
'89 Turbossa purkki tosiaan oli kuskin penkin alla, eikä penkkiä tarvinnut irrottaa kun siihen pääsi käsiksi takajalkatilan kautta. Kävisi saabbimaisesti järkeen että vaparissa olisi käytetty samaa sijaintia, johtosarjaa ja jopa purkkia (eri ohjelmoinnilla toki), mutta jos se ei sieltä löydy niin sitten ei ole.
SaabCentralilla väittävät, että '92 DI/APC olisi sitten akvaariokotelossa, mutta sieltäkin olet jo katsonut ja siellä on vaan Jetronicin ruiskuboksi.
Itse anturille sinänsä on varmasti liitin anturia lähempänäkin ja myös siitä voi itse anturin mitata - ECUn liittimeltä se on varmaan helpompaa kun nuo mittaukset pitää tehdä johdot kiinni ja jos ECU on kuivassa, niin sen liitin tuskin on kosteussuojattu ja samalla tulee mitattua johtosarja - mutta onhan tuo myös mielenkiintoa kutkuttavaa että mihin se purkki on piilotettu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla