Johan pomppas (tyhjäkäynti)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Johan pomppas (tyhjäkäynti)

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Tässä aamulla töistä lähdettyä pomppasi tyhjäkäynti 1400-1500 kierroksen paikkeille... Ajelin siinä sitten kotia ja konekkin lämpesi normaalisti ja tyhjäkäynti pysyi edelleen korkealla.
Mikä hiddo tähän nyt tuli? Voiko vika johtua Nordicin boxista?
Steg 1 asennettu joku viikko sitten?

APUA!!!!
Auto on 9000cse LPT, 2.0l, 1996.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olisko joku alipaine putki lähtenyt irti imusarjasta..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mulla teki tonnari samoin, about 3kk sitten. Päivän pari se kävi kovilla tyhjäkäynti kierroksilla ja sen perään tyhjäkäynti katosi kokonaan.
Ainoa mitä tein oli akun maadoituspiuhan irroitus vartiksi ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi 8O

Mutta kuten 9000CD23T ehdottikin, autossasi oleva vika voi olla mekaanistakin sorttia, eikä vain "bittien jumitusta."

Alipaineletkuissa halkeama tms. on suht yleinen tyhjäkäyntiä hämmentävä vika.
Kun autosi on ecopower-aikakauden tuotos niin varmaan osassa autosi alipaineletkuissa lukee ECO-teksti. Ainakin ne olisi hyvä tarkistaa. Lähipiirimme autoissa ovat osoittautuneet sen verran eco-letkuiksi että tuntuvat maatuvan jo konehuoneessa. :roll:
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kiitos vinkeistä, täytyy tänään yövuorossa ollessa tarkastella.
Emäntä tosin kertoi että päivällä auto on taas toiminut aivan normaalisti....
Voihan vattu... mun saapista on tulossa ooppeli...... :x
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Hmmm....eikö siinä ole muistaakseni tämä "kotiin pääsy järjestelmä" eli esim. otat yhden ruisku suuttimen johdon irti eli käy kolmella niin tyhjäkäynti kierrokset nousee. Tämänhän saa aiheuttamaan moni muukin...ajattelin vaan kontakti vikaa jossain.... :?:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Venttiilikoppaan tulee 2 alipaine letkua ja toisessa niistä on takaiskuventtiili.
Mikä näiden letkujen tarkoitus on?
Kun puristan sen letkun lyttyyn jossa on takaisku niin tyhjäkäynti normalisoituu??!!!!

Auto toimii muuten normaalisti, tehon tippumista en ole huomannut joten se ei voi olla "limp home" moodissa..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

hmm..
Kun starttasin autoa niin ei meinannut käynnistyä normaalisti ja kun lähti käyntiin niin kierrokset pomppasivat liki 2000!!!! Siitä ne sitten pikkuhiljaa laskivat..

Kun yritin käsin puristaa joutokäyntiventtilin letkua, kuului jostain pihinää???
Aivan kuin olisi vuoto.
Mistä minun nyt kannattaisi alkaa tuota vuotoa etsimään? Vai voiko vika olla jossain muualla.... menee hermot kohta.... :evil:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Lobo_Earthworm kirjoitti:hmm..
Kun starttasin autoa niin ei meinannut käynnistyä normaalisti ja kun lähti käyntiin niin kierrokset pomppasivat liki 2000!!!! Siitä ne sitten pikkuhiljaa laskivat..

Kun yritin käsin puristaa joutokäyntiventtilin letkua, kuului jostain pihinää???
Aivan kuin olisi vuoto.
Mistä minun nyt kannattaisi alkaa tuota vuotoa etsimään? Vai voiko vika olla jossain muualla.... menee hermot kohta.... :evil:
Tarkasta se alipainetehostimen letku ( jos ei ole Turbo mallia )
Mites se imusarjan tiiviste..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Turbohan tämä.
Venttiilikoppaan tulee 2 alipaine letkua ja toisessa niistä on takaiskuventtiili.
Kun puristan sen letkun lyttyyn jossa on takaisku niin tyhjäkäynti normalisoituu??!!!!
?????
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Turbohan tämä.
Venttiilikoppaan tulee 2 alipaine letkua ja toisessa niistä on takaiskuventtiili.
Kun puristan sen letkun lyttyyn jossa on takaisku niin tyhjäkäynti normalisoituu??!!!!
?????
lienee huohotus letkuja? ensiapuna katkaise letku melkein imusarjalta ja tulppaa se. sitten hommaat uuden letkun ja takaiskun siihen jos nyt toimii hyvin. takaisku tietääkseni estää ahtojen pääsyn koneeseen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Jaahas, vaihdoin kaikki alipaineletkut ja vika katosi.....
Aika onnettomat nuo alkuperäiset letkut. Murenivat käsiin....
Toivottavasti ei tule takas toi vika....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Vastaa Viestiin