Johan pomppas (tyhjäkäynti)
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Johan pomppas (tyhjäkäynti)
Tässä aamulla töistä lähdettyä pomppasi tyhjäkäynti 1400-1500 kierroksen paikkeille... Ajelin siinä sitten kotia ja konekkin lämpesi normaalisti ja tyhjäkäynti pysyi edelleen korkealla.
Mikä hiddo tähän nyt tuli? Voiko vika johtua Nordicin boxista?
Steg 1 asennettu joku viikko sitten?
APUA!!!!
Auto on 9000cse LPT, 2.0l, 1996.
Mikä hiddo tähän nyt tuli? Voiko vika johtua Nordicin boxista?
Steg 1 asennettu joku viikko sitten?
APUA!!!!
Auto on 9000cse LPT, 2.0l, 1996.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Mulla teki tonnari samoin, about 3kk sitten. Päivän pari se kävi kovilla tyhjäkäynti kierroksilla ja sen perään tyhjäkäynti katosi kokonaan.
Ainoa mitä tein oli akun maadoituspiuhan irroitus vartiksi ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi
Mutta kuten 9000CD23T ehdottikin, autossasi oleva vika voi olla mekaanistakin sorttia, eikä vain "bittien jumitusta."
Alipaineletkuissa halkeama tms. on suht yleinen tyhjäkäyntiä hämmentävä vika.
Kun autosi on ecopower-aikakauden tuotos niin varmaan osassa autosi alipaineletkuissa lukee ECO-teksti. Ainakin ne olisi hyvä tarkistaa. Lähipiirimme autoissa ovat osoittautuneet sen verran eco-letkuiksi että tuntuvat maatuvan jo konehuoneessa.
Ainoa mitä tein oli akun maadoituspiuhan irroitus vartiksi ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi

Mutta kuten 9000CD23T ehdottikin, autossasi oleva vika voi olla mekaanistakin sorttia, eikä vain "bittien jumitusta."
Alipaineletkuissa halkeama tms. on suht yleinen tyhjäkäyntiä hämmentävä vika.
Kun autosi on ecopower-aikakauden tuotos niin varmaan osassa autosi alipaineletkuissa lukee ECO-teksti. Ainakin ne olisi hyvä tarkistaa. Lähipiirimme autoissa ovat osoittautuneet sen verran eco-letkuiksi että tuntuvat maatuvan jo konehuoneessa.

-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Hmmm....eikö siinä ole muistaakseni tämä "kotiin pääsy järjestelmä" eli esim. otat yhden ruisku suuttimen johdon irti eli käy kolmella niin tyhjäkäynti kierrokset nousee. Tämänhän saa aiheuttamaan moni muukin...ajattelin vaan kontakti vikaa jossain.... 

saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Venttiilikoppaan tulee 2 alipaine letkua ja toisessa niistä on takaiskuventtiili.
Mikä näiden letkujen tarkoitus on?
Kun puristan sen letkun lyttyyn jossa on takaisku niin tyhjäkäynti normalisoituu??!!!!
Auto toimii muuten normaalisti, tehon tippumista en ole huomannut joten se ei voi olla "limp home" moodissa..
Mikä näiden letkujen tarkoitus on?
Kun puristan sen letkun lyttyyn jossa on takaisku niin tyhjäkäynti normalisoituu??!!!!
Auto toimii muuten normaalisti, tehon tippumista en ole huomannut joten se ei voi olla "limp home" moodissa..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
hmm..
Kun starttasin autoa niin ei meinannut käynnistyä normaalisti ja kun lähti käyntiin niin kierrokset pomppasivat liki 2000!!!! Siitä ne sitten pikkuhiljaa laskivat..
Kun yritin käsin puristaa joutokäyntiventtilin letkua, kuului jostain pihinää???
Aivan kuin olisi vuoto.
Mistä minun nyt kannattaisi alkaa tuota vuotoa etsimään? Vai voiko vika olla jossain muualla.... menee hermot kohta....
Kun starttasin autoa niin ei meinannut käynnistyä normaalisti ja kun lähti käyntiin niin kierrokset pomppasivat liki 2000!!!! Siitä ne sitten pikkuhiljaa laskivat..
Kun yritin käsin puristaa joutokäyntiventtilin letkua, kuului jostain pihinää???
Aivan kuin olisi vuoto.
Mistä minun nyt kannattaisi alkaa tuota vuotoa etsimään? Vai voiko vika olla jossain muualla.... menee hermot kohta....

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tarkasta se alipainetehostimen letku ( jos ei ole Turbo mallia )Lobo_Earthworm kirjoitti:hmm..
Kun starttasin autoa niin ei meinannut käynnistyä normaalisti ja kun lähti käyntiin niin kierrokset pomppasivat liki 2000!!!! Siitä ne sitten pikkuhiljaa laskivat..
Kun yritin käsin puristaa joutokäyntiventtilin letkua, kuului jostain pihinää???
Aivan kuin olisi vuoto.
Mistä minun nyt kannattaisi alkaa tuota vuotoa etsimään? Vai voiko vika olla jossain muualla.... menee hermot kohta....
Mites se imusarjan tiiviste..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
lienee huohotus letkuja? ensiapuna katkaise letku melkein imusarjalta ja tulppaa se. sitten hommaat uuden letkun ja takaiskun siihen jos nyt toimii hyvin. takaisku tietääkseni estää ahtojen pääsyn koneeseen...Lobo_Earthworm kirjoitti:Turbohan tämä.
Venttiilikoppaan tulee 2 alipaine letkua ja toisessa niistä on takaiskuventtiili.
Kun puristan sen letkun lyttyyn jossa on takaisku niin tyhjäkäynti normalisoituu??!!!!
?????
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi