Matolaatikko (taas)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Matolaatikko (taas)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saadaan appiukolta lainaan mun ex-cs 2.3TA, jolla on ajettu about 150tkm, se nykäisee vähän vaihtaessaan 3-4 ja toisinpäin, etenkin kovemmassa kihdytyksessä.
Olisiko matolaatikossa vikaa, ajattelin vaihtaa siihen kyseisen laatikon tuosta mun projektitonnarista jossa se on ehjä (uusi koko automaattilatikko), onko vaihtotyö riskitön, ja tarvitseeko irrottaa muuta kuin ne neljä kannessa olevaa ruuvia?
Meinaan etten viitsisi hajottaa jo laina-autojakin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kandee kattoo, että on sovittamassa matolaatikoa samanlaiseen laatikkoon kuin mistä irrottamassa, eroa noissa on ainakin turbo ja vaparin välillä, lisäksi 2.0T ja 2.3T tais olla eri matoaskit, vuosimallikin vaikutti jonkin verran... Jos kysyttävää, niin heitä kyssärillä, sain meinaan Ecopowerilta maanmainiot automaattikirjat, joten voin koittaa vastailla :lol:

Matolaatikon irtiotossa ei muuta kuin öljymittatikku irti, kansi neljällä ruuvilla reunoista irti, matolaatikko lähtee avaamalla 10 suurikantaista kuusiokoloa, huom niitä ruuveja on 3eri mittaa! Muistaakseni ainakin turbossa pitää vielä nostaa varovasti ahtopaineen putki pois matolaatikon reunasta, varovasti vetämällä.
Nyt pitäs matoaskin lähteä varovasti nostamalla :idea:

Tohon rykäsyhommaan pitäis auttaa matolaakin pienoinen puhistus, siel tuntuu usein olevan "mustaa liejua", tai viimeistaan "matolaatikon jouset vaihtamalla", itsekin sen tein vähän aikaa sitten, ja hommasta löytyy tarinaa täältäkin, jouset saa tilattua Pro Car Servicestä.

Heitä kyssärillä, jos ilmenee 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tarkastakaa ne moottorin kumityynyt, varsinkin se siellä vaihdelaatikon
päässä oleva, sekä ne ylimmäiset kummit.

Kick down vaijerin säätö..?
Keskipako säätimen O-renkaat..?
Vaihteistoöljy..?

Tällä voi osaltaan kokeilla miten vaikuttaa.
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte05.asp
Omassani ainakin tuntuu vaikuttavan positiivisesti ( kun nuo kumit on saatu vaihdettua ) se tuotteen n.o on 01004.
( tämä ei ole todellakaan kallis tapa kokeilla n. 20 euroa, suosittelen
lämpimästi )
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 47c52f1d86
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin