automaattilaatikko paukahtaa
automaattilaatikko paukahtaa
Ostin n.3 vuotta seisseen tonnisen ja nyt olen saanut siitä kaiken maailman pikkuviat karsittua...Automaattilaatikossa lienee jotain vikaa, kun pykälän laittaa päälle ja polkaisee ronskisti kaasua, niin ihan kuin laatikko löisi vaihteen päälle, kuuluu kauhea paukahdus (ihan sama pakilla), kun taas lähtee pehmeästi niin ei kuuluu mitään ylimääräisiä ääniä. Vaihdoin juuri laatikkoon öljyt ja suodattimen, mutta se ei auttanut asiaa, onkohan siellä joku kanava tukossa vai mikä lie? Murrokset tarkistin ja niissä ei mielestäni ollut mitään vikaa.
Mistäs muuten kannattaa kysellä käytettyjä abs-antureita, vasen etunen on ainakin poikki...niin ja auto on vm.90 2,0l tbo.
Mistäs muuten kannattaa kysellä käytettyjä abs-antureita, vasen etunen on ainakin poikki...niin ja auto on vm.90 2,0l tbo.
Joo, kickdown ei toiminut lainkaan, siihen oli joku sakemanni tehny jousipatenttia, eikä vaijeri kiristynyt riittävästi. Jatkoin sakemannin aloittamaa viritystä ja lyhensin jousta. Sais vielä autoon kilvet ni pääsis kunnolla testaamaan. Jotain ongelmia vielä käynnistyksessä. Pitää vaihtaa tulpat ja PA-suodatin, jos se vaikka auttas.
Onko muuten kellään tullu sellasta vikaa, että kun starttaa niin ei starttaa...(no niin...) eli kun starttaan moottori ei edes yritä käynnistyä, mutta kun lopetan virta-avaimesta kääntämisen niin siinä loppuvaiheessa kone yrittää kähynnistyä, eli siis kun lopetan starttauksen... Oisko vika virtalukon pohjassa?
Minkä verran teillä muuten kone kallistelee kun laittaa vaihteen silmään ja painaa jarrua? Mulla se kallistuu jonkun verran, tiedä sitten mikä on paljon ja mikä vähän
Onko muuten kellään tullu sellasta vikaa, että kun starttaa niin ei starttaa...(no niin...) eli kun starttaan moottori ei edes yritä käynnistyä, mutta kun lopetan virta-avaimesta kääntämisen niin siinä loppuvaiheessa kone yrittää kähynnistyä, eli siis kun lopetan starttauksen... Oisko vika virtalukon pohjassa?
Minkä verran teillä muuten kone kallistelee kun laittaa vaihteen silmään ja painaa jarrua? Mulla se kallistuu jonkun verran, tiedä sitten mikä on paljon ja mikä vähän

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Vanhoilla rikkinäisillä kumeilla kallistui noin 4-5cm.
Uusilla kumeilla ei kallistele juuri ollenkaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... b6abdcb747
Kannattaa jäykistää ne ylimmäiset kumit.
Uusilla kumeilla ei kallistele juuri ollenkaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... b6abdcb747
Kannattaa jäykistää ne ylimmäiset kumit.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Toissapäivänä laitoin moottorin ylätuennan täyteen jotain joustavaa liimamassaa.
Eilen kävin sitten koeajolla, kyseessä automaattivaihteinen tonttu:
Pikkuvaihteella vaihtaminen pienellä ja suurella kaasulla: Ei mitään nykäisyä. Jos on musiikki päällä niin vaihtamisen huomaa vain kiekkamittarista.
3-4 ja 4-3, ainoa vaihto, jonka oikeastaan huomaa ja sekin todella pehmeä. Ennen oli selvä nykäisy.
Satasen vauhdista talla lattiaan: nätti vaihto alas päin, ennen selvä nykäisy.
Tuli sitten myös kokeiltua missä vaiheessa laatikko vaihtaa neloselle jos ajaa talla ihan lattiassa kickdownin jälkeen. Vastaus: ei missään. No en ihan rajoittimeen asti ajanut, mutta kuitenkin. Eli jossain vaiheessa pitää pikkasen hellittää lusikkaa lattiasta jos meinaa, että baihtaa nelkulle
Kokeilut tehtiin tietysti suljetulla lentokentällä.
Eilen kävin sitten koeajolla, kyseessä automaattivaihteinen tonttu:
Pikkuvaihteella vaihtaminen pienellä ja suurella kaasulla: Ei mitään nykäisyä. Jos on musiikki päällä niin vaihtamisen huomaa vain kiekkamittarista.
3-4 ja 4-3, ainoa vaihto, jonka oikeastaan huomaa ja sekin todella pehmeä. Ennen oli selvä nykäisy.
Satasen vauhdista talla lattiaan: nätti vaihto alas päin, ennen selvä nykäisy.
Tuli sitten myös kokeiltua missä vaiheessa laatikko vaihtaa neloselle jos ajaa talla ihan lattiassa kickdownin jälkeen. Vastaus: ei missään. No en ihan rajoittimeen asti ajanut, mutta kuitenkin. Eli jossain vaiheessa pitää pikkasen hellittää lusikkaa lattiasta jos meinaa, että baihtaa nelkulle

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kirjan mukaan pitäisi kaasu pohjassa kickdownin yli asti painettuna vaihtaa neloselle
vm 86-88 kierrosluvulla 5400 +-300, jolloin nopeutta olisi 157-169 km/h (2-portainen säädin) ja
vm 88-90 kierrosluvulla 5100 +-300, jolloin nopeutta olisi 140-157 km/h (2-portainen säädin) ja
vm 90- eteenpäin ilmeisesti taas 5400 +-300, ei tuosta taulukosta nyt ihan varmaksi voi sanoa. Joka tapauksessa pitäisi siis vaihtaa neloselle, kunhan tie ja tehot riittävät saamaan kierrokset tarpeeksi ylös.
Ruiskulla on eri välitykset, pitäisi ajonopeuden pitäisi olla alempi kuin turbolla, kun neloselle vaihtuu.
vm 86-88 kierrosluvulla 5400 +-300, jolloin nopeutta olisi 157-169 km/h (2-portainen säädin) ja
vm 88-90 kierrosluvulla 5100 +-300, jolloin nopeutta olisi 140-157 km/h (2-portainen säädin) ja
vm 90- eteenpäin ilmeisesti taas 5400 +-300, ei tuosta taulukosta nyt ihan varmaksi voi sanoa. Joka tapauksessa pitäisi siis vaihtaa neloselle, kunhan tie ja tehot riittävät saamaan kierrokset tarpeeksi ylös.
Ruiskulla on eri välitykset, pitäisi ajonopeuden pitäisi olla alempi kuin turbolla, kun neloselle vaihtuu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00