ACC:n lämppärinpuhaltimen sijoitus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

ACC:n lämppärinpuhaltimen sijoitus

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuossa laittelin uutta cruisen letkua ja tämmönen pisti silmään:
http://media.share.ovi.com/m1/s/1432/0b ... f43705.jpg

Siis kuuluuko tuon kennon ja puhaltimen välissä olla tuollainen väli?
Jos kuuluu niin miksi ja jos ei niin miten tuon saa kohilleen?

Raitisilmasuodatin on ilmeisesti tuossa vasemmalla olevan läpän alla, siinä heti sisäilman kierrätysläpän alapuolel?
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Marras 23, 2009 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei kuulu olla tuollaista rakoa, muistaakseni siinä on
kumipalje tiivisteenä.
Tuosta se palje näkyy puuttuvan
Article : Tiiviste
PartNo : 9630039
Order Quantity : 1
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saahan tuo rako tuossa olla jos et halua käyttää raitisilmasuodatinta tai kylmäkonetta.

Se tiiviste on solumuovia tai vaahtomuovia, omassani oli ihan samanlainen rako, tiiviste oli murentunut kelvottomaksi. Korjasin irrottamalla puhallinkotelon ja liimasin höyrystimen päähän parisenttisestä vaahtomuovilevystä leikatun rinkulan.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/hoyrystin.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/hoyrystin1.jpg

Voi tuota saada jonkin verran autettua tarjoamalla sopivanpaksuista vaahtomuovikaistaletta tuohon rakoon puhallinkoteloa purkamatta. Ilmastointiteippikin varmaan toimisi. Lisätilaa askarteluun saa irrottamalla akvaarion etuseinän, ruuvit kummassakin päässä.

Puhallinkotelon irrottamisen ihanuudesta tarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Niinhän mä vähän pelkäsin että siitä jotain puuttuu. Selvisi samalla miksi AC toimii hieman heikosti, pienemmillä puhallusnopeuksilla sentään tulee kylmää nyttenkin.

Taidan tyytyä tilkitsemään tuon ulkopuolelta ja ottaa homman uusiks jos hiki pääsee yllättään, kun tuota cruisen letkua asennelles ei tuo niin kivalta paikalta vaikuttanu touhuta.

Kiitoksia infosta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ilmastoinnin kennon kotelon ja puhaltimen kotelon kuuluu mennä sisäkkäin. Se vaahtomuovi toimii vain tiivisteenä. Eikä yhdistämässä em. koteloita.
Autoosi on joku varmaankin vaihtanut puhaltimen moottorin jolloin kotelo jää helposti istumaan huonosti. Kuvasi kaltaisin seurauksin. ( tiedän kokemuksesta :evil: )
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No jos se istuu noin huonosti niin onkohan ne klipsit poikki sieltä
takaseinästä.
Omassa tontussa jouduin passaamaan melko lailla tuota kenno pakettia
että se istui tuohon puhaltimen koteloon, akvaariokotelon etureunassa
on muistaakseni ruuvi jolla tuo kenno paketti on kiinni ( lähinnä tuo
pituussuunnan lukitus )
Ja se kumitiiviste pujotettiin noitten molempien kaulojen päälle, olivatpa
vielä niitanneet niiteillä tuon kumin kiinni tuohon puhaltimen koteloon.

Se kennopaketti kyllä liikkuu melkopaljon tuolla kotelossaan vaikka ei
uskoisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000CD23T kirjoitti:Omassa tontussa jouduin passaamaan melko lailla tuota kenno pakettia että se istui tuohon puhaltimen koteloon, akvaariokotelon etureunassa on muistaakseni ruuvi jolla tuo kenno paketti on kiinni
Kennopaketilla tarkoitettiin tässä siis hörystinkoteloa, sillä on yksi kiinnitysruuvi akvaarion etureunassa.

On myös jossain määrin tärkeää saada höyrystinkotelo tiiviisti rintapeltiä vasten sisäilmankierrätysaukon kohdalta. Omassa huomasin talvella, että vänkärinpuolelta pukkasi parinkymmenen asteen pakkasessa maantieajossa selvälsti kylmää ilmaa. Mikä muu voi olla syynä kuin ohivuoto höyrystinkotelon ja rintapellissä olevan kierrätysaukon välistä - kierrätysläppä on ehjä ja toimii oikein.
9000CD23T kirjoitti:Ja se kumitiiviste pujotettiin noitten molempien kaulojen päälle, olivatpa vielä niitanneet niiteillä tuon kumin kiinni tuohon puhaltimen koteloon.
86-mallisessa puhallintiiviste on solumuovikaistale, sitä ei voi pujottaa minkään kaulan ympäri. Uudemmissa näyttää tältä:
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_insulation.htm

Tiiviste näkyy tässäkin kuvassa, puhallinkotelon kiinniittysklipsien ohella.

http://www.quasimotors.com/Blower_motor_tabs.htm

Vanhemmat näyttävät tältä:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9hcrpimages/core5-1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/hoyrystin.jpg

Puhallinmoottorin, puhallinkotelon ja lämmityslaitteen kennon kanssa askartelusta kuvitettuja tarinoita:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heatercore.html
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heat ... hotos.html
http://www.quasimotors.com/core.htm
http://www.twinsaabs.com/9000/heat/diyheat_intro.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

9000CD23T kirjoitti:No jos se istuu noin huonosti niin onkohan ne klipsit poikki sieltä
takaseinästä.
Siis tuon puhaltimen kotelon?
9000CD23T kirjoitti: Se kennopaketti kyllä liikkuu melkopaljon tuolla kotelossaan vaikka ei
uskoisi.
Siis toi ilmastoinnin kennohärdelli?
Mitäis tuossa pitää erityisesti varoa?

Vanhemmassa toi tiiviste näytti olevan eri koodilla.
Article : Tiiviste
PartNo : 9620741
Usage : 1985-1987, NLS-USE 9630286
Order Quantity : 1
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Näkyy tuossa kuvassa....( katkeaa helposti )
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin