ACC:n lämppärinpuhaltimen sijoitus
ACC:n lämppärinpuhaltimen sijoitus
Tuossa laittelin uutta cruisen letkua ja tämmönen pisti silmään:
http://media.share.ovi.com/m1/s/1432/0b ... f43705.jpg
Siis kuuluuko tuon kennon ja puhaltimen välissä olla tuollainen väli?
Jos kuuluu niin miksi ja jos ei niin miten tuon saa kohilleen?
Raitisilmasuodatin on ilmeisesti tuossa vasemmalla olevan läpän alla, siinä heti sisäilman kierrätysläpän alapuolel?
http://media.share.ovi.com/m1/s/1432/0b ... f43705.jpg
Siis kuuluuko tuon kennon ja puhaltimen välissä olla tuollainen väli?
Jos kuuluu niin miksi ja jos ei niin miten tuon saa kohilleen?
Raitisilmasuodatin on ilmeisesti tuossa vasemmalla olevan läpän alla, siinä heti sisäilman kierrätysläpän alapuolel?
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Marras 23, 2009 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saahan tuo rako tuossa olla jos et halua käyttää raitisilmasuodatinta tai kylmäkonetta.
Se tiiviste on solumuovia tai vaahtomuovia, omassani oli ihan samanlainen rako, tiiviste oli murentunut kelvottomaksi. Korjasin irrottamalla puhallinkotelon ja liimasin höyrystimen päähän parisenttisestä vaahtomuovilevystä leikatun rinkulan.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/hoyrystin.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/hoyrystin1.jpg
Voi tuota saada jonkin verran autettua tarjoamalla sopivanpaksuista vaahtomuovikaistaletta tuohon rakoon puhallinkoteloa purkamatta. Ilmastointiteippikin varmaan toimisi. Lisätilaa askarteluun saa irrottamalla akvaarion etuseinän, ruuvit kummassakin päässä.
Puhallinkotelon irrottamisen ihanuudesta tarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
Se tiiviste on solumuovia tai vaahtomuovia, omassani oli ihan samanlainen rako, tiiviste oli murentunut kelvottomaksi. Korjasin irrottamalla puhallinkotelon ja liimasin höyrystimen päähän parisenttisestä vaahtomuovilevystä leikatun rinkulan.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/hoyrystin.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/hoyrystin1.jpg
Voi tuota saada jonkin verran autettua tarjoamalla sopivanpaksuista vaahtomuovikaistaletta tuohon rakoon puhallinkoteloa purkamatta. Ilmastointiteippikin varmaan toimisi. Lisätilaa askarteluun saa irrottamalla akvaarion etuseinän, ruuvit kummassakin päässä.
Puhallinkotelon irrottamisen ihanuudesta tarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Niinhän mä vähän pelkäsin että siitä jotain puuttuu. Selvisi samalla miksi AC toimii hieman heikosti, pienemmillä puhallusnopeuksilla sentään tulee kylmää nyttenkin.
Taidan tyytyä tilkitsemään tuon ulkopuolelta ja ottaa homman uusiks jos hiki pääsee yllättään, kun tuota cruisen letkua asennelles ei tuo niin kivalta paikalta vaikuttanu touhuta.
Kiitoksia infosta.
Taidan tyytyä tilkitsemään tuon ulkopuolelta ja ottaa homman uusiks jos hiki pääsee yllättään, kun tuota cruisen letkua asennelles ei tuo niin kivalta paikalta vaikuttanu touhuta.
Kiitoksia infosta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ilmastoinnin kennon kotelon ja puhaltimen kotelon kuuluu mennä sisäkkäin. Se vaahtomuovi toimii vain tiivisteenä. Eikä yhdistämässä em. koteloita.
Autoosi on joku varmaankin vaihtanut puhaltimen moottorin jolloin kotelo jää helposti istumaan huonosti. Kuvasi kaltaisin seurauksin. ( tiedän kokemuksesta
)
Autoosi on joku varmaankin vaihtanut puhaltimen moottorin jolloin kotelo jää helposti istumaan huonosti. Kuvasi kaltaisin seurauksin. ( tiedän kokemuksesta

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No jos se istuu noin huonosti niin onkohan ne klipsit poikki sieltä
takaseinästä.
Omassa tontussa jouduin passaamaan melko lailla tuota kenno pakettia
että se istui tuohon puhaltimen koteloon, akvaariokotelon etureunassa
on muistaakseni ruuvi jolla tuo kenno paketti on kiinni ( lähinnä tuo
pituussuunnan lukitus )
Ja se kumitiiviste pujotettiin noitten molempien kaulojen päälle, olivatpa
vielä niitanneet niiteillä tuon kumin kiinni tuohon puhaltimen koteloon.
Se kennopaketti kyllä liikkuu melkopaljon tuolla kotelossaan vaikka ei
uskoisi.
takaseinästä.
Omassa tontussa jouduin passaamaan melko lailla tuota kenno pakettia
että se istui tuohon puhaltimen koteloon, akvaariokotelon etureunassa
on muistaakseni ruuvi jolla tuo kenno paketti on kiinni ( lähinnä tuo
pituussuunnan lukitus )
Ja se kumitiiviste pujotettiin noitten molempien kaulojen päälle, olivatpa
vielä niitanneet niiteillä tuon kumin kiinni tuohon puhaltimen koteloon.
Se kennopaketti kyllä liikkuu melkopaljon tuolla kotelossaan vaikka ei
uskoisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kennopaketilla tarkoitettiin tässä siis hörystinkoteloa, sillä on yksi kiinnitysruuvi akvaarion etureunassa.9000CD23T kirjoitti:Omassa tontussa jouduin passaamaan melko lailla tuota kenno pakettia että se istui tuohon puhaltimen koteloon, akvaariokotelon etureunassa on muistaakseni ruuvi jolla tuo kenno paketti on kiinni
On myös jossain määrin tärkeää saada höyrystinkotelo tiiviisti rintapeltiä vasten sisäilmankierrätysaukon kohdalta. Omassa huomasin talvella, että vänkärinpuolelta pukkasi parinkymmenen asteen pakkasessa maantieajossa selvälsti kylmää ilmaa. Mikä muu voi olla syynä kuin ohivuoto höyrystinkotelon ja rintapellissä olevan kierrätysaukon välistä - kierrätysläppä on ehjä ja toimii oikein.
86-mallisessa puhallintiiviste on solumuovikaistale, sitä ei voi pujottaa minkään kaulan ympäri. Uudemmissa näyttää tältä:9000CD23T kirjoitti:Ja se kumitiiviste pujotettiin noitten molempien kaulojen päälle, olivatpa vielä niitanneet niiteillä tuon kumin kiinni tuohon puhaltimen koteloon.
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_insulation.htm
Tiiviste näkyy tässäkin kuvassa, puhallinkotelon kiinniittysklipsien ohella.
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_tabs.htm
Vanhemmat näyttävät tältä:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9hcrpimages/core5-1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/hoyrystin.jpg
Puhallinmoottorin, puhallinkotelon ja lämmityslaitteen kennon kanssa askartelusta kuvitettuja tarinoita:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heatercore.html
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heat ... hotos.html
http://www.quasimotors.com/core.htm
http://www.twinsaabs.com/9000/heat/diyheat_intro.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Siis tuon puhaltimen kotelon?9000CD23T kirjoitti:No jos se istuu noin huonosti niin onkohan ne klipsit poikki sieltä
takaseinästä.
Siis toi ilmastoinnin kennohärdelli?9000CD23T kirjoitti: Se kennopaketti kyllä liikkuu melkopaljon tuolla kotelossaan vaikka ei
uskoisi.
Mitäis tuossa pitää erityisesti varoa?
Vanhemmassa toi tiiviste näytti olevan eri koodilla.
Article : Tiiviste
PartNo : 9620741
Usage : 1985-1987, NLS-USE 9630286
Order Quantity : 1
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992