starttaus häikkää..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saba -87
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 12:59

starttaus häikkää..

Viesti Kirjoittaja saba -87 »

Eli jubilee tonnarin startti ei toimi toivotulla tavalla:
Auto käynnistyy mutta avain ei palaudu start-asennosta on-asentoon käynnistymisen jälkeen vaan se yrittää yhä startata käynnissä olevaa autoa. Avain pitää itse kiertää takaisin vasemmalle on-asentoon starttauksen jälkeen. Kyselenkin tässä siis neuvoja mille kannattaa ruveta ja mikä mahdollisesti olisi vialla..

kiitoksia vaivannäöstä

saab 9k 2.3T jub -97
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Virtalukon valuosa rikki?

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itsellä oli tismalleen sama vika viime vuonna. Viaksi osoittautui palautusjousta painavan kappaleen katkeaminen. Alla yksityiskohdat.

http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Virtalukon valuosa rikki?

Viesti Kirjoittaja ASTech »

jmt kirjoitti:Itsellä oli tismalleen sama vika viime vuonna. Viaksi osoittautui palautusjousta painavan kappaleen katkeaminen. Alla yksityiskohdat.

http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Eilen purin CS -97 tonnarista lukon.
Ja täsmälleen sama vika. Se korvallinen, joka painaa jousta startatessa, oli poikki. Autolla oli ajettu 10 km startti päällä, joten siitäkin tuli valmis.
900C -86
saba -87
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 12:59

Viesti Kirjoittaja saba -87 »

Kuvat olivat hyvinvalaisevia ja paljonpuhuvia. Eiköhän tämä tällä selviä..

kiitti paljon
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Virtalukon valuosa rikki?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ASTech kirjoitti: Eilen purin CS -97 tonnarista lukon.
Ja täsmälleen sama vika. Se korvallinen, joka painaa jousta startatessa, oli poikki. Autolla oli ajettu 10 km startti päällä, joten siitäkin tuli valmis.

hyvä jos ei sentään muiden sähkölaitteiden päälle käynyt, saattaa meinaan lykätä jonkin verran ylijännitettä tuo startti kun alkaa toimimaan generaattorina!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
porotonnari
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 09:21

startti ei palauta

Viesti Kirjoittaja porotonnari »

Lukaisin tuossa sen virtalukon purkuohjeen, jossa oli kuvitus ja lopussa kehotus lähteä etsimään varaosaa.

Toisessa viestissä virtalukon pohjaa kehotettiin katselemaan motonetin sivuilta. Näytti maksavan 37 e.

Olenko laskenut oikein yhteen 1+1 eli virtalukon pohja on juuri tuo osa joka on hajonnut? Siis vaihtamalla virtalukon pohja startti alkaa palauttaa (jos vika siis oli murtuneessa, valetussa osassa). :oops:
******************************
9000 CSE 2.3T -97
ilo ajella tyhjillä teillä
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mimmi kirjoitti:Ei. Virtalukon pohja on sähköosa ja murtunut korva on mekaanisessa osassa virtalukkoa. Tarvtset siis virtalukon, et sen pohjaa.
Tonnarin virtalukon pohjan nimellä myytävä osa on se, jossa on sähköosa (kontaktit) ja palautusjousi ja samassa yhteydessä mekanismi, joka estää peräkkäiset starttiyritykset ilman että välillä käännetään virrrat pois.

Eli tarvitset tämän, löytyy ehjästä virtalukon pohjasta, ilmeisesti merkkiliikkeestä hankittava kun Motonetista ei ole aikoihin saanut:
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukko/vika.jpg

Tässä virtalukon lukkosylinterissä todennäköisesti ei ole mitään vikaa, siinä ei ole palautusjousia:
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukko/lukko-osa.jpg

EDIT: Korjattu teksti todenmukaiseksi. Alkuperäinen kirjoitukseni myötäili Mimmin versiota, mutta Mimmi on väärässä.
Viimeksi muokannut jus, Ma Elo 08, 2005 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
porotonnari
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 09:21

Viesti Kirjoittaja porotonnari »

Kiitos ohjeista.

Täytyy alkaa katsella/kysellä mistä saisi. :?:
******************************
9000 CSE 2.3T -97
ilo ajella tyhjillä teillä
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Saabin varaosana oli jotain 70-80 EUR hinnaltaan.
900C -86
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No niin nyt on mullakin sama ongelma (avain ei palauta start asennosta).
Onneks huomasin heti (ettei ollut emäntä puikoissa).
Siis mitähän tohon Motonetin virtalukon pohjaan kuuluu (ei kylläkään ollut ainakaan vantaalla netin mukaan).
Saabilta varmaankin löytyy hyllystäkin huomenissakin, jotta pääsisi jatkaan lomailua turvallisin mielin.
Vaan mitä menen ostamaan, kun en EPC:tä löytänyt koko virtalukkoa.
Kiva ois saada viikonlopuksi, niin vois taas elää herroiksi takapenkillä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:No niin nyt on mullakin sama ongelma (avain ei palauta start asennosta).
Onneks huomasin heti (ettei ollut emäntä puikoissa).
Siis mitähän tohon Motonetin virtalukon pohjaan kuuluu (ei kylläkään ollut ainakaan vantaalla netin mukaan).
Saabilta varmaankin löytyy hyllystäkin huomenissakin, jotta pääsisi jatkaan lomailua turvallisin mielin.
Vaan mitä menen ostamaan, kun en EPC:tä löytänyt koko virtalukkoa.
Kiva ois saada viikonlopuksi, niin vois taas elää herroiksi takapenkillä.
Kokeile kysästä jostain muustakin tarvikeliikkeestä, saattaisi löytyäkin, meinaan ettei mene reissu pilalle yhden palaneen pohjan takia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ei "pohjan" koskettimissä mitään vikaa ole.
nyt on tuo murheengryyni kädessä / pöydällä osina ja ihan sama kynsi on katkennut kuin muillakin.
(oli muuten hiton hyvät ohjeet meni noin 2 min kun oli em. osa kotona pöydällä).
(ja tätähän ei kriminaaleille kerrota).
Nyt pitäis jostain joko keksiä uus toi pohjaosa tai sit annan kuumat tolle jousenpäälle ja taivutan sitä 90astetta ja viilaan uuden kolon sille kadonneen kynnentilalle. (vois tulla varmaan ikuinen eikä 8vuotinen). :)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kurko kirjoitti:(ja tätähän ei kriminaaleille kerrota).
Ilman avainta tuo projekti hankaloituu kyllä jonkin verran. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja vielä itse jatkaen onko joku joskus rakentanut virtalukkoon mökki asentoa. Eli siis siihen off ja on väliin asentoa jossa olisi röökinsytkäreissä ja ikkunoissa sähköä (mankka toimii jo nyt tunnin ilman avainta, kun hiukan pelleilee). Vaan pitäis saada nuo röökinsytkärit, jotta niissä olisi virta ilman sytytysvirtaa. Sais latailtua kaikkenmaailman härveleitä ilman , että unohtuu valot pois päältä seuraavalla ajokerralla.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Eikös sinulla Kurko pala mittaristossa valojen varoitusvalo (se vihreä) :wink:
Niinhän tuo palaa, jos sattuu kattoon. :)
Vaan taidampa kysellä Rikulta huomenissa, jos saisi mulle ensviikolla uuden pohjan (näytti olevan Speedpartsilla jotain 386kr tjs).
Pitää muutenkin mennä sielläpäin käymään, kun tulee uus boksi ruotsista.
Eli summasuramun. Hommaan uuden pohjan ja teen tohon vanhaan Mökki asennon tulevia kesiä varten.
Vastaa Viestiin