starttaus häikkää..
starttaus häikkää..
Eli jubilee tonnarin startti ei toimi toivotulla tavalla:
Auto käynnistyy mutta avain ei palaudu start-asennosta on-asentoon käynnistymisen jälkeen vaan se yrittää yhä startata käynnissä olevaa autoa. Avain pitää itse kiertää takaisin vasemmalle on-asentoon starttauksen jälkeen. Kyselenkin tässä siis neuvoja mille kannattaa ruveta ja mikä mahdollisesti olisi vialla..
kiitoksia vaivannäöstä
saab 9k 2.3T jub -97
Auto käynnistyy mutta avain ei palaudu start-asennosta on-asentoon käynnistymisen jälkeen vaan se yrittää yhä startata käynnissä olevaa autoa. Avain pitää itse kiertää takaisin vasemmalle on-asentoon starttauksen jälkeen. Kyselenkin tässä siis neuvoja mille kannattaa ruveta ja mikä mahdollisesti olisi vialla..
kiitoksia vaivannäöstä
saab 9k 2.3T jub -97
Virtalukon valuosa rikki?
Itsellä oli tismalleen sama vika viime vuonna. Viaksi osoittautui palautusjousta painavan kappaleen katkeaminen. Alla yksityiskohdat.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Re: Virtalukon valuosa rikki?
Eilen purin CS -97 tonnarista lukon.jmt kirjoitti:Itsellä oli tismalleen sama vika viime vuonna. Viaksi osoittautui palautusjousta painavan kappaleen katkeaminen. Alla yksityiskohdat.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Ja täsmälleen sama vika. Se korvallinen, joka painaa jousta startatessa, oli poikki. Autolla oli ajettu 10 km startti päällä, joten siitäkin tuli valmis.
900C -86
Re: Virtalukon valuosa rikki?
ASTech kirjoitti: Eilen purin CS -97 tonnarista lukon.
Ja täsmälleen sama vika. Se korvallinen, joka painaa jousta startatessa, oli poikki. Autolla oli ajettu 10 km startti päällä, joten siitäkin tuli valmis.
hyvä jos ei sentään muiden sähkölaitteiden päälle käynyt, saattaa meinaan lykätä jonkin verran ylijännitettä tuo startti kun alkaa toimimaan generaattorina!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Kesä 30, 2005 09:21
startti ei palauta
Lukaisin tuossa sen virtalukon purkuohjeen, jossa oli kuvitus ja lopussa kehotus lähteä etsimään varaosaa.
Toisessa viestissä virtalukon pohjaa kehotettiin katselemaan motonetin sivuilta. Näytti maksavan 37 e.
Olenko laskenut oikein yhteen 1+1 eli virtalukon pohja on juuri tuo osa joka on hajonnut? Siis vaihtamalla virtalukon pohja startti alkaa palauttaa (jos vika siis oli murtuneessa, valetussa osassa).
Toisessa viestissä virtalukon pohjaa kehotettiin katselemaan motonetin sivuilta. Näytti maksavan 37 e.
Olenko laskenut oikein yhteen 1+1 eli virtalukon pohja on juuri tuo osa joka on hajonnut? Siis vaihtamalla virtalukon pohja startti alkaa palauttaa (jos vika siis oli murtuneessa, valetussa osassa).

******************************
9000 CSE 2.3T -97
ilo ajella tyhjillä teillä
9000 CSE 2.3T -97
ilo ajella tyhjillä teillä
Tonnarin virtalukon pohjan nimellä myytävä osa on se, jossa on sähköosa (kontaktit) ja palautusjousi ja samassa yhteydessä mekanismi, joka estää peräkkäiset starttiyritykset ilman että välillä käännetään virrrat pois.Mimmi kirjoitti:Ei. Virtalukon pohja on sähköosa ja murtunut korva on mekaanisessa osassa virtalukkoa. Tarvtset siis virtalukon, et sen pohjaa.
Eli tarvitset tämän, löytyy ehjästä virtalukon pohjasta, ilmeisesti merkkiliikkeestä hankittava kun Motonetista ei ole aikoihin saanut:
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukko/vika.jpg
Tässä virtalukon lukkosylinterissä todennäköisesti ei ole mitään vikaa, siinä ei ole palautusjousia:
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukko/lukko-osa.jpg
EDIT: Korjattu teksti todenmukaiseksi. Alkuperäinen kirjoitukseni myötäili Mimmin versiota, mutta Mimmi on väärässä.
Viimeksi muokannut jus, Ma Elo 08, 2005 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Kesä 30, 2005 09:21
No niin nyt on mullakin sama ongelma (avain ei palauta start asennosta).
Onneks huomasin heti (ettei ollut emäntä puikoissa).
Siis mitähän tohon Motonetin virtalukon pohjaan kuuluu (ei kylläkään ollut ainakaan vantaalla netin mukaan).
Saabilta varmaankin löytyy hyllystäkin huomenissakin, jotta pääsisi jatkaan lomailua turvallisin mielin.
Vaan mitä menen ostamaan, kun en EPC:tä löytänyt koko virtalukkoa.
Kiva ois saada viikonlopuksi, niin vois taas elää herroiksi takapenkillä.
Onneks huomasin heti (ettei ollut emäntä puikoissa).
Siis mitähän tohon Motonetin virtalukon pohjaan kuuluu (ei kylläkään ollut ainakaan vantaalla netin mukaan).
Saabilta varmaankin löytyy hyllystäkin huomenissakin, jotta pääsisi jatkaan lomailua turvallisin mielin.
Vaan mitä menen ostamaan, kun en EPC:tä löytänyt koko virtalukkoa.
Kiva ois saada viikonlopuksi, niin vois taas elää herroiksi takapenkillä.
Kokeile kysästä jostain muustakin tarvikeliikkeestä, saattaisi löytyäkin, meinaan ettei mene reissu pilalle yhden palaneen pohjan takia.Kurko kirjoitti:No niin nyt on mullakin sama ongelma (avain ei palauta start asennosta).
Onneks huomasin heti (ettei ollut emäntä puikoissa).
Siis mitähän tohon Motonetin virtalukon pohjaan kuuluu (ei kylläkään ollut ainakaan vantaalla netin mukaan).
Saabilta varmaankin löytyy hyllystäkin huomenissakin, jotta pääsisi jatkaan lomailua turvallisin mielin.
Vaan mitä menen ostamaan, kun en EPC:tä löytänyt koko virtalukkoa.
Kiva ois saada viikonlopuksi, niin vois taas elää herroiksi takapenkillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei "pohjan" koskettimissä mitään vikaa ole.
nyt on tuo murheengryyni kädessä / pöydällä osina ja ihan sama kynsi on katkennut kuin muillakin.
(oli muuten hiton hyvät ohjeet meni noin 2 min kun oli em. osa kotona pöydällä).
(ja tätähän ei kriminaaleille kerrota).
Nyt pitäis jostain joko keksiä uus toi pohjaosa tai sit annan kuumat tolle jousenpäälle ja taivutan sitä 90astetta ja viilaan uuden kolon sille kadonneen kynnentilalle. (vois tulla varmaan ikuinen eikä 8vuotinen).
nyt on tuo murheengryyni kädessä / pöydällä osina ja ihan sama kynsi on katkennut kuin muillakin.
(oli muuten hiton hyvät ohjeet meni noin 2 min kun oli em. osa kotona pöydällä).
(ja tätähän ei kriminaaleille kerrota).
Nyt pitäis jostain joko keksiä uus toi pohjaosa tai sit annan kuumat tolle jousenpäälle ja taivutan sitä 90astetta ja viilaan uuden kolon sille kadonneen kynnentilalle. (vois tulla varmaan ikuinen eikä 8vuotinen).

Ja vielä itse jatkaen onko joku joskus rakentanut virtalukkoon mökki asentoa. Eli siis siihen off ja on väliin asentoa jossa olisi röökinsytkäreissä ja ikkunoissa sähköä (mankka toimii jo nyt tunnin ilman avainta, kun hiukan pelleilee). Vaan pitäis saada nuo röökinsytkärit, jotta niissä olisi virta ilman sytytysvirtaa. Sais latailtua kaikkenmaailman härveleitä ilman , että unohtuu valot pois päältä seuraavalla ajokerralla.
Niinhän tuo palaa, jos sattuu kattoon.Mimmi kirjoitti:Eikös sinulla Kurko pala mittaristossa valojen varoitusvalo (se vihreä)

Vaan taidampa kysellä Rikulta huomenissa, jos saisi mulle ensviikolla uuden pohjan (näytti olevan Speedpartsilla jotain 386kr tjs).
Pitää muutenkin mennä sielläpäin käymään, kun tulee uus boksi ruotsista.
Eli summasuramun. Hommaan uuden pohjan ja teen tohon vanhaan Mökki asennon tulevia kesiä varten.