Tonnarin koneremontti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

ng900aero kirjoitti:Voikos tuon öljymäärän anturin ottaa pois ja tulpata sen aukon, se vaurioitui hieman koneen irrotuksen yhteydessä, ja muutenkin taitaa olla tyypillinen vuotokohta. Pitäisikö sen piuhojen väliin laittaa jokin vastus jottei tietokone herjaa öljynmäärää?
Tietokone on ihan hiljaa öljymäärästä kunhan pidät huolen ettei anturin johdot maadoitu. Toinen niistä tosin menee maadoituspisteeseen, sillä ei niin väliä :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jus kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Voikos tuon öljymäärän anturin ottaa pois ja tulpata sen aukon, se vaurioitui hieman koneen irrotuksen yhteydessä, ja muutenkin taitaa olla tyypillinen vuotokohta. Pitäisikö sen piuhojen väliin laittaa jokin vastus jottei tietokone herjaa öljynmäärää?
Tietokone on ihan hiljaa öljymäärästä kunhan pidät huolen ettei anturin johdot maadoitu. Toinen niistä tosin menee maadoituspisteeseen, sillä ei niin väliä :-)
Hyvä juttu tietää tässä vaiheessa että voi tulpata koko mokoman reiän, aivan turha himpstaakeli :D
Entäs minkä sylinterin kohtaan voi ruuvata lohkolämppärin, 2,3, vaiko 4:n siis niin ettei ole muiden apulaitteiden tiellä? Itse epäilen kolmosta, mutta vaikea sanoa kun ei ole ollut ikinä tonnaria jossa on lohkari.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vtp9k
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Lohkolämppäri taitaa olla parasta ruuvata nelosen pakopuolen kohdalle johto edestä katsottuna oikealle lähtemään. Ainakin siinä kohtaa se on ollut kaikissa tontuissa mitkä vaan olen päässyt näkemään konetilasta.

Tuosta öljymäärän anturista vielä sen verran että minä ainakin pitäisin sitä varsin hyödyllisenä vehkeenä, uusista se on kustannushalvennettu pois. Olisi saattanut nimittäin pelastaa monta uudempaa konetta tyhmiltä/tietämättömiltä käyttäjiltä jotka eivät viitsi öljymäärää tarkistaa joka toinen viikko.

Mites muuten katotte öljyn määrän? Oikea tapa taitaa olla käyttää konetta hieman, sammuttaa ja mitata öljyn määrä. Tällöin kierrossa normaalisti olevat öljyt eivät ole sotkemassa mittaustulosta (eli ei tuu liian suurta määrää tulokseksi).
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

vtp9k kirjoitti:Tuosta öljymäärän anturista vielä sen verran että minä ainakin pitäisin sitä varsin hyödyllisenä vehkeenä, uusista se on kustannushalvennettu pois. Olisi saattanut nimittäin pelastaa monta uudempaa konetta tyhmiltä/tietämättömiltä käyttäjiltä jotka eivät viitsi öljymäärää tarkistaa joka toinen viikko.
Saakos sen enabloitua sinne jotenkin? EDU3:ssa on kyllä LCD:ssä teksti oil level.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Öljymäärä tarkistetaan öljytikusta. Mikäli kone ei ole kunnossa niin sitä pitääkin seurata, mun vehkeissä ei tarvitse :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Voihan se kesken ajonkin alkaa vuotamaan reilusti jostain, niin voi keritä pysäämään ennen, kun lakkaa öljy kiertämästä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onhan siellä se öljynpainevalo toisaalta tuota varten.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Boiga
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Jope kirjoitti:Onhan siellä se öljynpainevalo toisaalta tuota varten.
mielestäni se on jo käytännössä menoa jos painevalo alkaa vilkahtelemaan...
Itsellä katkes joku putki koneen alta (öljynlauhduttimelle menevä putki muistaakseni)kesken ajon... ei ollut läikkiä kun lähdin ja öljytkin oli tasollaan paria päivää aikaisemmin kun olin ne tarkistanut, mutta kesken matkan yhtäkkiä vilkahti valo... siitä se sitten lähti :(
Ja ilmeisesti mulla ei toimi toi öljyntason valo koska se ei päässyt palamaan kertaakaan (tai sitten se ei reagoi tarpeeksi nopeasti)..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin