Tietokone on ihan hiljaa öljymäärästä kunhan pidät huolen ettei anturin johdot maadoitu. Toinen niistä tosin menee maadoituspisteeseen, sillä ei niin väliäng900aero kirjoitti:Voikos tuon öljymäärän anturin ottaa pois ja tulpata sen aukon, se vaurioitui hieman koneen irrotuksen yhteydessä, ja muutenkin taitaa olla tyypillinen vuotokohta. Pitäisikö sen piuhojen väliin laittaa jokin vastus jottei tietokone herjaa öljynmäärää?
Tonnarin koneremontti
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hyvä juttu tietää tässä vaiheessa että voi tulpata koko mokoman reiän, aivan turha himpstaakelijus kirjoitti:Tietokone on ihan hiljaa öljymäärästä kunhan pidät huolen ettei anturin johdot maadoitu. Toinen niistä tosin menee maadoituspisteeseen, sillä ei niin väliäng900aero kirjoitti:Voikos tuon öljymäärän anturin ottaa pois ja tulpata sen aukon, se vaurioitui hieman koneen irrotuksen yhteydessä, ja muutenkin taitaa olla tyypillinen vuotokohta. Pitäisikö sen piuhojen väliin laittaa jokin vastus jottei tietokone herjaa öljynmäärää?
Entäs minkä sylinterin kohtaan voi ruuvata lohkolämppärin, 2,3, vaiko 4:n siis niin ettei ole muiden apulaitteiden tiellä? Itse epäilen kolmosta, mutta vaikea sanoa kun ei ole ollut ikinä tonnaria jossa on lohkari.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lohkolämppäri taitaa olla parasta ruuvata nelosen pakopuolen kohdalle johto edestä katsottuna oikealle lähtemään. Ainakin siinä kohtaa se on ollut kaikissa tontuissa mitkä vaan olen päässyt näkemään konetilasta.
Tuosta öljymäärän anturista vielä sen verran että minä ainakin pitäisin sitä varsin hyödyllisenä vehkeenä, uusista se on kustannushalvennettu pois. Olisi saattanut nimittäin pelastaa monta uudempaa konetta tyhmiltä/tietämättömiltä käyttäjiltä jotka eivät viitsi öljymäärää tarkistaa joka toinen viikko.
Mites muuten katotte öljyn määrän? Oikea tapa taitaa olla käyttää konetta hieman, sammuttaa ja mitata öljyn määrä. Tällöin kierrossa normaalisti olevat öljyt eivät ole sotkemassa mittaustulosta (eli ei tuu liian suurta määrää tulokseksi).
Tuosta öljymäärän anturista vielä sen verran että minä ainakin pitäisin sitä varsin hyödyllisenä vehkeenä, uusista se on kustannushalvennettu pois. Olisi saattanut nimittäin pelastaa monta uudempaa konetta tyhmiltä/tietämättömiltä käyttäjiltä jotka eivät viitsi öljymäärää tarkistaa joka toinen viikko.
Mites muuten katotte öljyn määrän? Oikea tapa taitaa olla käyttää konetta hieman, sammuttaa ja mitata öljyn määrä. Tällöin kierrossa normaalisti olevat öljyt eivät ole sotkemassa mittaustulosta (eli ei tuu liian suurta määrää tulokseksi).
Saakos sen enabloitua sinne jotenkin? EDU3:ssa on kyllä LCD:ssä teksti oil level.vtp9k kirjoitti:Tuosta öljymäärän anturista vielä sen verran että minä ainakin pitäisin sitä varsin hyödyllisenä vehkeenä, uusista se on kustannushalvennettu pois. Olisi saattanut nimittäin pelastaa monta uudempaa konetta tyhmiltä/tietämättömiltä käyttäjiltä jotka eivät viitsi öljymäärää tarkistaa joka toinen viikko.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
mielestäni se on jo käytännössä menoa jos painevalo alkaa vilkahtelemaan...Jope kirjoitti:Onhan siellä se öljynpainevalo toisaalta tuota varten.
Itsellä katkes joku putki koneen alta (öljynlauhduttimelle menevä putki muistaakseni)kesken ajon... ei ollut läikkiä kun lähdin ja öljytkin oli tasollaan paria päivää aikaisemmin kun olin ne tarkistanut, mutta kesken matkan yhtäkkiä vilkahti valo... siitä se sitten lähti
Ja ilmeisesti mulla ei toimi toi öljyntason valo koska se ei päässyt palamaan kertaakaan (tai sitten se ei reagoi tarpeeksi nopeasti)..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 