Jäykkä kytkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Jäykkä kytkin

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tuossa isukin jubileessa on mielestäni todella jäykkä kytkinpoljin, esim omassa 99:ssä on paaaljon löysempi... Vika vai ominaisuus?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Koskas oli jarrunesteet vaihdettu?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mimmi kirjoitti:Kytkin ei ole höyhenenkevyt käyttää, mutta nestevälitteisenä ei raskaskaan. Väittäisin näin netin yli kytkimessä olevan jotain vikaa. Vianetsintä/poistaminen kannattaa aloittaa kytkinpolkimen nivelten voitelulla.

Tiedäks Ari, onkos noita akseliholkkeja myynnissä, Sais kytkin- ja jarrupolkimen akselin klapin pois.

Olis kait jo aika seuraavassa 700 000 huollossa vaihtaa ehjät.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Ei mitään varmaa tietoa mistään aikaisemmista huolloista, kun on autokin ollut vasta pari kuukautta... Kilometrejä on mittarin mukaan takana karvan yli 100tuhatta...
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Yksi vaihtoehto?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Vanhassa tonnarissa kytkin muuttui täysin erilaiseksi kytkinremontin jälkeen. Vanha asetelma oli vain jäykkä käyttää (molemmat olivat Sachs-asetelmia)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Raskauteen voi olla syynä kytkinletkukin joka turpoaa umpeen ja/tai irrottelee kumimurusia työsylinteriin. Minulla teki jotain tuollaista, kytkin jäykistyi ja oli lopulta todella raskas. Kytkin toimi muuten normaalisti. Lopulta letku repesi. Uudella letkulla on nyt huomattavasti herkempi. Letkun hinta oli jotain 40 - 50e.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Voisko joku laittaa kuvaa EPC:ltä tuosta kytkinletkusta, siis että mistä
pätkästä on kyse?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Speedpartsin sivuilta löytyy myös kuva eli produkter/koppling/kopplling ja alimmaisena löytyy ko osa (tosin metallipunoksella).

Saabilla ko osa on 39Eur - miten pystyy tinkaamaan eli vähän yli 30Eur tulee maksamaan alkuperäinen osa.

Kannattaa ehkä kysellä PCS:ltä, paljollako tuo SP:n parannettu versio irtoaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos tuon "itsehajoavan" kytkinletkun paranneltu malli on Saabilla 39€, niin eipä kannata Spedepartsilta kysellä, näyttää olevan 610kr. listahinta (n. 66€).

Kuva
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin