Miten kojelaudan kansi irti?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Miten kojelaudan kansi irti?

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Pitäisi asentaa kunnon ahtopainemittari tonnarii ja ajattelin ottaa sen paineen alkuperäisestä mittarista T-haaralla. Olen kuullut, että koko kojelaudan kansi lähtee parilla ruuvilla irti. Mistäköhän kyseiset ruuvit löytyä?
Seat Cordoba TDI -03
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No ei nyt ihan parilla ruuvilla, mutta kohtuuhelposti kuitenkin.

Aluksi T10:t auki kaiutinritilöiden päältä, sitten pitää irrottaa a-pilarien verhoilulevyt, ovat pikakiinnikkeillä ja parhaiten irtosi minulla kun yläreunasta ensin varovasti taivutti niin että eka napsahti irti, sitten loput lähti helposti. Tämän jälkeen voit irrottaa kaiutinritilöiden sivuilla olevat 2xT10 per puoli ja nostaa ritilät pois, ritilöiden alta löytyy tuulilasin reunalta kummallakin puolen yhdet 8mm pultit, lisäksi ritilöiden alla on vielä yhdet T20:t. Sitten hanskalokeron kansi auki ja kumitulppa pois, sen takana on yksi T20. Tämän jälkeen nousi kansi minulla pois, tuulilasin reunan lähellä keskellä on klipsu jossa se lepää. Käsittääkseni jossain mittariston tienoilla olisi kai vielä yksi torx-ruuvi, mutta itselläni sitä ei ollut? Ilmeisesti sen verran pottumainen, että edellinen purkaja oli jättänyt pois. :) En nähnyt syytä itse ruveta etsimään ruuvinreikää ja sopivaa ruuvia siihen, joten annoin olla. Jämäkästi pysyy paikallaan noinkin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Itse hukkasin tonnaristani myös tuon mittariston ruuvin, eikä ole ikävä tullut.

Mä aloitan tuon prosessin A-pilariverhoilujen irroituksella, on sitten mukavempi tekotahti, kun ei joudu palaamaan minkään paikan pariin uudestaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Itsellä oli koko kojetaulu irti kun tuli se vaihdettua samalla kun penkitkin vaihdettiin. Siinä silloin pohdin että pitäisiköhän sitä pistää toinen ahtomittari, mutta annoin asian toistaiseksi olla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

En mä koskaan viitti niitä a-pilarien verhoiluja ottaa irti ;)

Kaiutinritilä irtoaa kyllä silti, tosin vaatii hieman ronskit otteet ja kääntelyä, mutta ainuttakaan en ole (vielä) rikkonut ja ihan liian monta kertaa on kojelaudan päällinen ollut auki useammastakin eri tonnarista..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Se A-palkkien välissä kulkeva vaijeri oli kenkku saada takaisin niihin
peltiklipseihin, onko tämä vaijeri joku turva juttu ( esim..estääkö se
korin leviämisen mahdollisessa kolari tilanteessa..? )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sitähän se.

Mä en ole kokenut sen kanssa ikinä mitään ongelmia, laittaa vaan kantta kiinni ja toinen käsi sitten kunkin klipsin kohdalta kannen alle. Vaijeri on helppo vetää klipsien otteeseen, vaikkei näkisikään mitä tekee.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jaa, meikäläinen ei noteerannut edes koko vaijeria, en koskenut siihen koko asennuksen aikana ja hyvinhän tuo näytti onnistuvan silti. :P
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vaijeria ja sitä mittariston kohdalla olevaa ruuvia ei ole vanhemmissa tontuissa. Ruuvi taisi tulla 88, vaijerista en tiedä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jus kirjoitti:Vaijeria ja sitä mittariston kohdalla olevaa ruuvia ei ole vanhemmissa tontuissa. Ruuvi taisi tulla 88, vaijerista en tiedä.
Ainakaan meidän -88 vuoden tonanrissa ei ole vaijeria.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Vaijeri tuli muistaakseni -92:een.
Ainakin 9000 cde:ssä vm.1990 oli vaijeri , juuri oli "kansi" auki
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mikä ***vetin vaijeri ? ite oon "repinyt" a-pilarin suojat pois useampaan otteeseen -89 ja -98 niin kummassakaan ei ole mitään vaijereita ??? 8O
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

valtteri kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Vaijeri tuli muistaakseni -92:een.
Ainakin 9000 cde:ssä vm.1990 oli vaijeri , juuri oli "kansi" auki
Samaten viikko tai pari sitten isäukon -90 cc:stä mittarivaloja sytytellessä sai kikkailla vaijerin kanssa..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000cst kirjoitti:Mikä ***vetin vaijeri ? ite oon "repinyt" a-pilarin suojat pois useampaan otteeseen -89 ja -98 niin kummassakaan ei ole mitään vaijereita ??? 8O
Vaijeri menee a-pilarien välillä kojelaudan kannen alla.. Eli kojelaudan kansi pitää myös poistaa, että näet sen. -98:ssa se ainakin on siellä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Siellähän se vaijeri minullakin oli. Ei mikään mahdottoman kova homma toi kojetaulun purkaminen (saldona ainoastaan hajonnut hällärin ledi, ja yhdestä aurinkotunnistimen liitiimestä yksi klipsi; hajottanut saman klipsin kahdesta autosta ) :oops:
Kuinka vaikeesta paikkaa tulee letku ahtomittarille, onko se kova homma pujotella läpi konehuoneesta? on meinaa pikkasen huonohkon olonen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin