Turbon yhteensopivuus KIIRE!!
Turbon yhteensopivuus KIIRE!!
Elikkä onko -86 vuosimallisen saabin turbo käypäinen vuoden 97/98 CS-malliin (turboton)... tarvitaanko suuria muutoksia vai onko turbo "lähes" suoraan sopiva?? Auttakaa tyhmää... pitäisi saada tietää ostajaa varten.
Saab 9000 turbo -86 (MYYTÄVÄNÄ VAROSA-AUTOKSI)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Turbon yhteensopivuus KIIRE!!
Niin no, eihän tuohon -97/-98 vapariin joudu tekemään juurikaan mitään, eli lähes bolt-on:BaS kirjoitti:Elikkä onko -86 vuosimallisen saabin turbo käypäinen vuoden 97/98 CS-malliin (turboton)... tarvitaanko suuria muutoksia vai onko turbo "lähes" suoraan sopiva??
-Pakosarja
-APC johdotuksineen (jos haluaa täyspaineen)
-Mankkuvena
-Kuuleri letkuineen
-Turbon trionic-softa vaparin tilalle (boksin vaihto)
-Öljyputket turbolle
-Turbon imuputket
-Bensasuuttimet & paineensäädin
-Muutoskatsastuksen vaatimat roinat (luulisi, että katsastusmieskin hokaa turbon pellin alta "vapari"autossa)
-Sata muuta asiaa, joita nyt en muista/jaksa kirjoittaa
Jollekin nuo alkaa jo olemaan "suuria muutoksia". Mutta kaikenpuolin onnea projektiin, ja kuvia olisi kiva nähdä matkan varrelta ja valmiista tekniikanvaihdosta

Viimeksi muokannut V.J.S, To Elo 18, 2005 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Köh, asiantuntevampia vastauksia? Kun kysymyksesi on tuota luokkaa?
Sulla on ilmeisesti kova hinku myydä ahdin.
Valitettavasti turbotettaessa tuo vaparikone vaihtoon menee vähintään pakosarja, moottorinohjaus (Trionic), suuttimet ja männät (liikaa puristuksia muuten) sekä liuta enemmän tai vähemmän pakollista pikkuhilpettä mitä tuossa aiemmin jo mainittiinkin. Puhumattakaan siitä saako sitä kyseistä autoa enää suomessa leimaan. Vastaus on että ei saa ellet maksa reilua tonnia VTT:lle päästömittauksesta, kyseessä kun on 97/98 vuosimallina vähäpäästöinen auto jonka moottoriin ei saa tehdä muutoksia ilman että pystyy todistamaan ettei päästöt kasva.
Jos moisen projektin tekee ja tuhatlappusia siihen sijoittaa niin pitäisin aika huvittavana jos siihen sitten änkeää jonkun tekniikaltaan kivikautisen ja käytetyn vesijäähdyttämättömän -86 vuosimallin Garrettin T03:n.
Sulla on ilmeisesti kova hinku myydä ahdin.

Valitettavasti turbotettaessa tuo vaparikone vaihtoon menee vähintään pakosarja, moottorinohjaus (Trionic), suuttimet ja männät (liikaa puristuksia muuten) sekä liuta enemmän tai vähemmän pakollista pikkuhilpettä mitä tuossa aiemmin jo mainittiinkin. Puhumattakaan siitä saako sitä kyseistä autoa enää suomessa leimaan. Vastaus on että ei saa ellet maksa reilua tonnia VTT:lle päästömittauksesta, kyseessä kun on 97/98 vuosimallina vähäpäästöinen auto jonka moottoriin ei saa tehdä muutoksia ilman että pystyy todistamaan ettei päästöt kasva.
Jos moisen projektin tekee ja tuhatlappusia siihen sijoittaa niin pitäisin aika huvittavana jos siihen sitten änkeää jonkun tekniikaltaan kivikautisen ja käytetyn vesijäähdyttämättömän -86 vuosimallin Garrettin T03:n.
Viimeksi muokannut jcarlson, To Elo 18, 2005 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo "bolt on" ratkaisu, helppo nakki.tema kirjoitti:BaS kirjoitti:Odotin ehkä hieman asiantuntevampia vastauksia.... asia on nyt selvitetty ja kyllä se on mahdollista....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Päivän paras

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
On kieltämättä aika huonosti esitetty kysymys täytyy myöntää

Olisihan tuo mukava saada pois pihasta seisomasta (siis koko auto)jcarlson kirjoitti: Sulla on ilmeisesti kova hinku myydä ahdin.
.
Itelle olis ainakin aika mahdottomia kun ei tuota tietoa, eikä varsinkaan taitoa löydy. Jos joku kehtaa tommoista alkaa värkkäämään niin minun puolesta mutta ainakaan ei itsellä löytyisi mielenkiintoa, aikaa, rahaa eikä taitoa.V.J.S
!Niin no, eihän tuohon -97/-98 vapariin joudu tekemään juurikaan mitään, eli lähes bolt-on:
-Pakosarja
-APC johdotuksineen (jos haluaa täyspaineen)
-Mankkuvena
-Kuuleri letkuineen
-Turbon trionic-softa vaparin tilalle (boksin vaihto)
-Öljyputket turbolle
-Turbon imuputket
-Bensasuuttimet & paineensäädin
-Muutoskatsastuksen vaatimat roinat (luulisi, että katsastusmieskin hokaa turbon pellin alta "vapari"autossa)
-Sata muuta asiaa, joita nyt en muista/jaksa kirjoittaa
Jollekin nuo alkaa jo olemaan "suuria muutoksia". Mutta kaikenpuolin onnea projektiin, ja kuvia olisi kiva nähdä matkan varrelta ja valmiista tekniikanvaihdosta
Saab 9000 turbo -86 (MYYTÄVÄNÄ VAROSA-AUTOKSI)