Turposaappi kiikarissa
Turposaappi kiikarissa
Jepjep tuossa ois kiikarissa yks turbo 9000 vuosmalli 89 ajettu 380 000 ajattelin vain kysyä kun siitä kompuran kyljestä puuttu hihna mutta kompura pyöri kun kädellä pyöritti hyvin eikä se antanut mitään vikakoodeja auto ja vent nappia painamalla. Niin että onko kallis tuo hihna ja millanen homma pistää paikalleen ja minne se pitää pistää? Ihan vain etukäteen ja toinen kysymys vielä että cruise ei toiminut annanko sen olla jos ostan auton vai onko helppokin homma yleensä korjata jos siinä on joku tyyppivika? Kiitokset etukäteen.
Mulla oli cruisessa vika siinä ohjainboksissa joka on kuskin jalkatilassa polkimien yläpuolella. Ja tämä siis -88 vuoden tonnarissa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kyllä se kompuran hihnapyörä pyörii hyvin helposti jos siihen
johtimeen ei tuoda virtaa.
Todennäköisesti järjestelmä on päästänyt freonit pellolle jos
kerta hihna on irroitettu.
Täyttö maksaa n.120 euroa.
Ja uusi kompressori siinä 250 -400 euroa.
johtimeen ei tuoda virtaa.
Todennäköisesti järjestelmä on päästänyt freonit pellolle jos
kerta hihna on irroitettu.
Täyttö maksaa n.120 euroa.
Ja uusi kompressori siinä 250 -400 euroa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ei todellakaan kannata. Kuskin jalkatilasta potkupahvi irti, sitten kiintoavaimella löysytät poljinkytkinten mutterit ja säädät niin, että poljinten yläasennossa kytkimet on kokonaan pohjassa. 10min homma, taatusti kallis ammattimiehen tekemänä.Nahjus kirjoitti:Millanen homma korjata kannattaako kääntyä ammattimiehien puoleen?Jope kirjoitti: cruisen yleisin ongelma on poljinkytkinten säädössä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
osta täältä
mulla olis -88 turbo tonnari jossa toimii cruise ja ilmastointi!! ajttu 434tkm ja hyvin kulkee ja kukkuu! Auto on Tampereella ja tingitty hinta 1850euroa. katsastettu 5/05. käy kattomassa, lisää kuvia ja tietoa: http://www.nettiauto.com/376842
aukka
Re: osta täältä
turhan paljon ajettu ja kaukana tuo on..andalucia kirjoitti:mulla olis -88 turbo tonnari jossa toimii cruise ja ilmastointi!! ajttu 434tkm ja hyvin kulkee ja kukkuu! Auto on Tampereella ja tingitty hinta 1850euroa. katsastettu 5/05. käy kattomassa, lisää kuvia ja tietoa: http://www.nettiauto.com/376842
Onkohan kyseessä mahdollisesti itä-helsingissä myynnissä oleva tonnari? Sellainen grafiitinharmaan värinen ja lisäpitkät keulalla?
Jos sama auto, kävin koeajamassa sen reilu viikko sitten. Sillon cruise vielä toimi. Auto oli mielestäni todella pommi, en suosittele ostamista ainakaan tuolla hinnalla. Sikälimikäli kyseessä nyt on sama auto?!
Jos sama auto, kävin koeajamassa sen reilu viikko sitten. Sillon cruise vielä toimi. Auto oli mielestäni todella pommi, en suosittele ostamista ainakaan tuolla hinnalla. Sikälimikäli kyseessä nyt on sama auto?!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
kyllä se oli siellä aitauksessa missä on parisataa autoa.. No olisiko missään helsingissä alle kahella tonnilla tollasta turbosaappia ilmastoinnilla ku tuo tampere on liian kaukana... tai sanoppa jos tiiät enemmän näistä tonnareista että mikäs vika siinä oli. kun suunnittelin että jos vaikka maalailis niitä ovien alareunoja ja lokareita ja korjais sen ilmastonnin joskus keväällä ku ois rahaa. oisko se sitten toimiva vai löysitkö jotain muuta haittaavaa siitä?
Tuon ikäiset tonnarit ovat yleensä kohtuullisen mätiä. Ruostesuojaus oli silloin mitä oli ja sen huomaa.Nahjus kirjoitti:kyllä se oli siellä aitauksessa missä on parisataa autoa.. No olisiko missään helsingissä alle kahella tonnilla tollasta turbosaappia ilmastoinnilla ku tuo tampere on liian kaukana... tai sanoppa jos tiiät enemmän näistä tonnareista että mikäs vika siinä oli. kun suunnittelin että jos vaikka maalailis niitä ovien alareunoja ja lokareita ja korjais sen ilmastonnin joskus keväällä ku ois rahaa. oisko se sitten toimiva vai löysitkö jotain muuta haittaavaa siitä?
Ja kattoluukkuvehkeissä on käytännössä kaikissa muitakin reikiä katossa kuin se luukku. Luukun sovitus on niin tiukka, että se nostomekanisimi teettää vekin kattoon ja siitä se sitten ruostuu.
Mätä pommi se ainakin näytti olevan, yleisilme tosi huono. Kaikenlaisia ääniä kuului koeajolla mm. etutukivarsien puslat natisi, kone kävi aika karun olosesti... rouskuttaen ja varsinkin kylmänä. Ilmastoinnin korjaus voi tulla kalliiksikin, usein ovat leikanneet tai muuta mukavaa...
Jos tuon haluat ostaa, niin itse en suosittelisi paljoa yli 1200e maksamaan... Kyllä noita löytyy, ei kannata kiirehtiä vaikka autokuume olisikin . Allekirjoittanut mädän pommin ostanut liian innon vuoksi.
Tuossa oli keltaisessa pörssissä hetki sitten valkoinen CD tonnari myynnissä keravalla. itse olin sitä ostelemassa n. 1500e:n hintaan, myyjä ei sitten ollutkaan halukas myymään minulle sitä...
Jos tuon haluat ostaa, niin itse en suosittelisi paljoa yli 1200e maksamaan... Kyllä noita löytyy, ei kannata kiirehtiä vaikka autokuume olisikin . Allekirjoittanut mädän pommin ostanut liian innon vuoksi.
Tuossa oli keltaisessa pörssissä hetki sitten valkoinen CD tonnari myynnissä keravalla. itse olin sitä ostelemassa n. 1500e:n hintaan, myyjä ei sitten ollutkaan halukas myymään minulle sitä...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.