Mitä tulee ottaa huomioon, kuinka paljon täytyy purkaa et sen saa vaihdettua?
ja miten pitkä prosessi tommonen on..meneekö illassa, vai viikonlopussa vai viikossa

Kannattanee varata ainakin viikonloppu aikaa. Turbiin on starttikehässä kiinni 3:lla pultilla ja avainta saattaa joutua taivutteleen ja ohenteleen. se alapuolella oleva peltilipare pois/sivuun että pultit tulee näkyviin. muuten aika peruskauraa, apurunko puoliks ja kone tuettava jotenkin irrotuksen ajaks. Automaattiloota painaa paljon enemmän kun manuaali joten lihaksia ja apuvoimia tarvitaan.Mäksä kirjoitti:eli onko tuo miten paha homma ruveta vaihtamaan parempi kuntoista automaatti lootaa 89vuoden turbo tonttuun?
Mitä tulee ottaa huomioon, kuinka paljon täytyy purkaa et sen saa vaihdettua?
ja miten pitkä prosessi tommonen on..meneekö illassa, vai viikonlopussa vai viikossa
Joo muuten samaa mieltä mutta sitä starttia ei kai oo aivan pakko ottaa pois, sen pelti lipareen kun taivuttelee sieltä alta niin saa ne turbiinin kiinnityspultit auki.9000CD23T kirjoitti:Samassa remontissa vaihtaa samalla kätevästi ne vetarin suojakumit
sekä moottorin hydraulikumit, ja sen startin myös joutuu irrottamaan.
Omassa remontissa riitti yksi päivä ( pitkä sellainen ).
Ja monttu tai nosturi on ehdottomasti oltava.
Lisäksi kannattaa paneutua näin etukäteen siihen moottorin tukemiseen
ylhäältä päin ( itse käytin apunosturia ) tarkoitan kun apurunko/vaihteisto
puretaan niin moottorin takapäässä ei ole enää mitään kiinnitystä.
Mutta eikös startin joutuu kuiteski ottaa pois, että ne pultit joihin startti kiinnitetään lähtee pois? Siis ilmeisesti ne pultit on kiinteesti lootassa kiinni? Muistanko väärin?JouniCSE kirjoitti:
Joo muuten samaa mieltä mutta sitä starttia ei kai oo aivan pakko ottaa pois, sen pelti lipareen kun taivuttelee sieltä alta niin saa ne turbiinin kiinnityspultit auki.
Starttihan tulee kahdella pultilla kiinni laatikkoon, siinä välissä on peltilevy, joka jatkuu moottorin ja vaihdelaatikon välissä. Itse en näe startin irrottamista mitenkään ongelmallisena, ja pari starttikehää rikkoneena suosittelen kovasti startin kunnon tarkkailemista...eka9000 kirjoitti:Mutta eikös startin joutuu kuiteski ottaa pois, että ne pultit joihin startti kiinnitetään lähtee pois? Siis ilmeisesti ne pultit on kiinteesti lootassa kiinni? Muistanko väärin?JouniCSE kirjoitti:
Joo muuten samaa mieltä mutta sitä starttia ei kai oo aivan pakko ottaa pois, sen pelti lipareen kun taivuttelee sieltä alta niin saa ne turbiinin kiinnityspultit auki.