tonnarissa häikkää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

ja mä otan kirkkaat vilkut eteen ja sivulle, kiitos 8) saat orkkikset tilalle 8O
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hiukka kiinnostusta myös noista sähhkötuolien mekaniikasta, tai jos ei ilman penkkejä niin penkeillä.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

jyrmy kirjoitti:ja mä otan kirkkaat vilkut eteen ja sivulle, kiitos 8) saat orkkikset tilalle 8O
noihan maksaa motonetissa muutaman hassun kympin
BMW 525iA Touring Executive
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Mäksä kirjoitti:
jyrmy kirjoitti:ja mä otan kirkkaat vilkut eteen ja sivulle, kiitos 8) saat orkkikset tilalle 8O
noihan maksaa motonetissa muutaman hassun kympin
???
miksei kukaan mulle oo kertonu 8O Salaa oon jääny taka-alalle haaveilemaan, kattelin vaan tossa ohimennen että jos ruåtsista tilais molemmat setit niin olis ~100e +toimituskulut

e: Nojuu motonetissä näköjään (34.90 x 2) + (2 x 7.90) + (2 x 2.90) = 91,40e. (Laskin siis kaks kertaa ton sivuvilkkupolttimosetin, mutta mitkäs polttimot noihin etuvilkkuihin oikeesti?)
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mulla on motonetistä ostetut jotkut phillipsin vilkut jotka näyttää ulospäin kirkkailta, mutta on oikeasti oranssi...mielestäni ruman näköinen jos ostaa oranssin polttimon
BMW 525iA Touring Executive
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Mäksä kirjoitti:Mulla on motonetistä ostetut jotkut phillipsin vilkut jotka näyttää ulospäin kirkkailta, mutta on oikeasti oranssi...mielestäni ruman näköinen jos ostaa oranssin polttimon
hyvä tietää..

e: unohdetaan
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Jos itsellä olis tuollainen myynnissä niin lähtisin 2000 e liikkeelle. Ota huomioon, että 90-91 malleistakin pyydellään 5-6000 e !
Auton kunnolla ei ole myyntihintaa arvioitaessa paljonkaan merkitystä, sillä ostajahan sen arvioi tarpeidensa mukaan. Kyllä valveutunut ostaja sen ymmärtää, että -89 mallin auto kuin auto on ajettu ja erilailla pidetty, eli ihme olisi jos käytönjälkiä ei olisi, ne kuuluvat ikäänkuin hintaan.
Jos heti haluaa hillot käteen, eikä myyntiin viitsi satsata aikaansa, niin 1000 e sais varmaan jo satunnaiselta ohikulkijalta bussipysäkillä.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Jos foorumilla myyt, laita ilmoitukseen mieluummin "myydään pois aerosaapin tieltä", kuin että "ostakaa, tarviin rahaa uuteen mäkkiin, edellinen on jo ikäloppu (2 kk vanha)". Saat hintaan solidaarisuusboonuksia. :wink:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

;) kyllä tuon vois itellä ajoautona pitää mikäli sais tuon tyhjäkäynnin tolkuttoman vaelluksen lämpimällä koneella, ja samasta viasta johtuvan nykimisen ajossa pois. Kyllä ne Mäkki rahat aina jostain saa
BMW 525iA Touring Executive
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mäksä kirjoitti:;) kyllä tuon vois itellä ajoautona pitää mikäli sais tuon tyhjäkäynnin tolkuttoman vaelluksen lämpimällä koneella, ja samasta viasta johtuvan nykimisen ajossa pois. Kyllä ne Mäkki rahat aina jostain saa
Mulla on lämpimänä vähän korkeella tyhjäkäynti, välillä jopa 1200rpm, vaihtelee. Kylmänä normaali. Myös pikkasen nykii pintakaasulla pienillä kierroksilla ajettaessa. Mistään tolkuttomasta vaeltelusta ei kuitenkaan voi puhua.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

puu kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:;) kyllä tuon vois itellä ajoautona pitää mikäli sais tuon tyhjäkäynnin tolkuttoman vaelluksen lämpimällä koneella, ja samasta viasta johtuvan nykimisen ajossa pois. Kyllä ne Mäkki rahat aina jostain saa
Mulla on lämpimänä vähän korkeella tyhjäkäynti, välillä jopa 1200rpm, vaihtelee. Kylmänä normaali. Myös pikkasen nykii pintakaasulla pienillä kierroksilla ajettaessa. Mistään tolkuttomasta vaeltelusta ei kuitenkaan voi puhua.
Mulla on semmoinen mielikuva, että IMM vaikuttaa juurikin pienillä kierroksilla, olkoon vaikka <2000rpm. Jostain tämmöistä muistelen, ja likaisuus, tai rikkinäisyys aiheuttas nykimisongelmaa. Tai sit se on tyhjäkäyntimoottori, mikä vaikuttaa tossa alle 2000rpm. Oon meinaan kans toisinaan viimeaikoina havainnu pientä nykimistä tilanteessa kaasu ylhäällä rullailee automaatin lukitulla nelosella ja rundit alle 2000. Kiekkamittarista tuota ei kyllä voi väittää huomaavansa.

Tuosta korkeesta tyhjäkäynnistä. Ite oon selvinny siitä jo pari kertaa tsekkaamalla kumiletkut läpitte (yleensä riittää, et paikallistaa suhinan). Letkun päästä pätkä pois ja taas pysyy rundit rotissa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

piti äsken ottaa videoo havainnollistamiseksi mutta nyt on kyllä videokamera jostain syystä menny rikki 8O

eli tyhjäkäynnillä N asennossa...kierrokset pomppii 800-1000kierroksen välein..ja toi kierrosluvun vaihtuminen on todella "terävää" eli koko autossa tuntee sen...ja aina välillä kierrokset tippuu noin 500kierrokseen ja auto meinaa sammua ja kierrokset heiluu siel 500-600, sit se pomppaa taas tonniin. Sit kun laittaa vaihteen (R tai D) päälle niin kierrokset heiluu todella terävin nykäyksin 500-1100 kierrosta. jos vaihde päällä valuttaa niin meno on niin nykiväistä että jopa takapenkkiläinen huomaa sen koska vaan ja kierrosluku mittari värähtelee kokoajan.

ja sitten ajossa on tasaista nykimistä kokoajan ja se on todellakin sellaista terävää nykimistä eli tuntuu todella hyvin koko autossa..eikä ole väliä onko 2000 vai 6000 kierrosta tai kiihdyttääkö vai ajaako tasaisesti, tai cruisella.

TK moottori on ensin putsattu ja sitten myöhemmin vaihdettu, suodattimet on vaihdettu, auto on myös ollut saabin merkkihuollossa ja auto antaa jonkun vikakoodin, mutta heillä ei ollu isattia niin eivät saaneet koodia puretuksi eli vikaa on, mutta missä.
BMW 525iA Touring Executive
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Henkka #2283 kirjoitti:Mulla on semmoinen mielikuva, että IMM vaikuttaa juurikin pienillä kierroksilla, olkoon vaikka <2000rpm. Jostain tämmöistä muistelen, ja likaisuus, tai rikkinäisyys aiheuttas nykimisongelmaa. Tai sit se on tyhjäkäyntimoottori, mikä vaikuttaa tossa alle 2000rpm. Oon meinaan kans toisinaan viimeaikoina havainnu pientä nykimistä tilanteessa kaasu ylhäällä rullailee automaatin lukitulla nelosella ja rundit alle 2000. Kiekkamittarista tuota ei kyllä voi väittää huomaavansa.

Tuosta korkeesta tyhjäkäynnistä. Ite oon selvinny siitä jo pari kertaa tsekkaamalla kumiletkut läpitte (yleensä riittää, et paikallistaa suhinan). Letkun päästä pätkä pois ja taas pysyy rundit rotissa.
Millä tota ilmamassamittaria uskaltaa putsata. Öljyä ainakin siellä tuntuis olevan, kun toi mylly sitä hönkii.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

puu kirjoitti: Millä tota ilmamassamittaria uskaltaa putsata. Öljyä ainakin siellä tuntuis olevan, kun toi mylly sitä hönkii.
Ite en sille ole koskaan tehnyt mitään. Mutta muistaakseni täällä on ollut puhetta ihan CRC:stä. Ja putsaaminen taitaa helpottua pienellä purkamisella. Ainakin omassa CC:n IMM:ssa on päädyissä sokat, jotka avaamalla pitäis mitä ilmeisimmin lähteä verkot irti.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mäksä kirjoitti:piti äsken ottaa videoo havainnollistamiseksi mutta nyt on kyllä videokamera jostain syystä menny rikki 8O

eli tyhjäkäynnillä N asennossa...kierrokset pomppii 800-1000kierroksen välein..ja toi kierrosluvun vaihtuminen on todella "terävää" eli koko autossa tuntee sen...ja aina... ...kiihdyttääkö vai ajaako tasaisesti, tai cruisella.

TK moottori on ensin putsattu ja sitten myöhemmin vaihdettu, suodattimet on vaihdettu, auto on myös ollut saabin merkkihuollossa ja auto antaa jonkun vikakoodin, mutta heillä ei ollu isattia niin eivät saaneet koodia puretuksi eli vikaa on, mutta missä.
Sääli kameran puolesta. Tonttu on tainnut tartuttaa siihen jonkin pykimispöpön.

Kuulostaa jo rajulta nykimiseltä :!: Onks kaikki ilmaletkut, niin isot kuin pienetkin, varmasti ehyitä ja kiinni... Kerran olin laatikoasennusrempan jälkeen unohtanu kiristää coolerilta imusarjaan menevän putken coolerin pään ja auto käynnistyi ja kävi hetken ropeltamalla ja nykimällä. Tosin ei pysynyt niin kauaa käynnissä et ois päässy ajamaan.

Itellä ei ole tietoa moottorin mekaanisista vioista enempää. Siis meinaa laakereita, tappeja, sokkia yms. liukupintoja. Mut käsittääkseni semmosiin liittyy suurempi tai pienempi sivumeteli. Sulla ei kuitenkaan ylimääräsiä ääniä ole? Tuli mieleen et jos jakopää on aivan loppu ni ois hypänny pykälää rattaassa ja venttiilit ois väärässä ajotuksessa? Toisaalta luulis tuonkin tapahtuneen aiheuttaneen suuria meteleitä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin