tonnarissa häikkää
???Mäksä kirjoitti:noihan maksaa motonetissa muutaman hassun kympinjyrmy kirjoitti:ja mä otan kirkkaat vilkut eteen ja sivulle, kiitossaat orkkikset tilalle
miksei kukaan mulle oo kertonu
e: Nojuu motonetissä näköjään (34.90 x 2) + (2 x 7.90) + (2 x 2.90) = 91,40e. (Laskin siis kaks kertaa ton sivuvilkkupolttimosetin, mutta mitkäs polttimot noihin etuvilkkuihin oikeesti?)
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Jos itsellä olis tuollainen myynnissä niin lähtisin 2000 e liikkeelle. Ota huomioon, että 90-91 malleistakin pyydellään 5-6000 e !
Auton kunnolla ei ole myyntihintaa arvioitaessa paljonkaan merkitystä, sillä ostajahan sen arvioi tarpeidensa mukaan. Kyllä valveutunut ostaja sen ymmärtää, että -89 mallin auto kuin auto on ajettu ja erilailla pidetty, eli ihme olisi jos käytönjälkiä ei olisi, ne kuuluvat ikäänkuin hintaan.
Jos heti haluaa hillot käteen, eikä myyntiin viitsi satsata aikaansa, niin 1000 e sais varmaan jo satunnaiselta ohikulkijalta bussipysäkillä.
Auton kunnolla ei ole myyntihintaa arvioitaessa paljonkaan merkitystä, sillä ostajahan sen arvioi tarpeidensa mukaan. Kyllä valveutunut ostaja sen ymmärtää, että -89 mallin auto kuin auto on ajettu ja erilailla pidetty, eli ihme olisi jos käytönjälkiä ei olisi, ne kuuluvat ikäänkuin hintaan.
Jos heti haluaa hillot käteen, eikä myyntiin viitsi satsata aikaansa, niin 1000 e sais varmaan jo satunnaiselta ohikulkijalta bussipysäkillä.
Jos foorumilla myyt, laita ilmoitukseen mieluummin "myydään pois aerosaapin tieltä", kuin että "ostakaa, tarviin rahaa uuteen mäkkiin, edellinen on jo ikäloppu (2 kk vanha)". Saat hintaan solidaarisuusboonuksia. 
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mulla on lämpimänä vähän korkeella tyhjäkäynti, välillä jopa 1200rpm, vaihtelee. Kylmänä normaali. Myös pikkasen nykii pintakaasulla pienillä kierroksilla ajettaessa. Mistään tolkuttomasta vaeltelusta ei kuitenkaan voi puhua.Mäksä kirjoitti:kyllä tuon vois itellä ajoautona pitää mikäli sais tuon tyhjäkäynnin tolkuttoman vaelluksen lämpimällä koneella, ja samasta viasta johtuvan nykimisen ajossa pois. Kyllä ne Mäkki rahat aina jostain saa
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on semmoinen mielikuva, että IMM vaikuttaa juurikin pienillä kierroksilla, olkoon vaikka <2000rpm. Jostain tämmöistä muistelen, ja likaisuus, tai rikkinäisyys aiheuttas nykimisongelmaa. Tai sit se on tyhjäkäyntimoottori, mikä vaikuttaa tossa alle 2000rpm. Oon meinaan kans toisinaan viimeaikoina havainnu pientä nykimistä tilanteessa kaasu ylhäällä rullailee automaatin lukitulla nelosella ja rundit alle 2000. Kiekkamittarista tuota ei kyllä voi väittää huomaavansa.puu kirjoitti:Mulla on lämpimänä vähän korkeella tyhjäkäynti, välillä jopa 1200rpm, vaihtelee. Kylmänä normaali. Myös pikkasen nykii pintakaasulla pienillä kierroksilla ajettaessa. Mistään tolkuttomasta vaeltelusta ei kuitenkaan voi puhua.Mäksä kirjoitti:kyllä tuon vois itellä ajoautona pitää mikäli sais tuon tyhjäkäynnin tolkuttoman vaelluksen lämpimällä koneella, ja samasta viasta johtuvan nykimisen ajossa pois. Kyllä ne Mäkki rahat aina jostain saa
Tuosta korkeesta tyhjäkäynnistä. Ite oon selvinny siitä jo pari kertaa tsekkaamalla kumiletkut läpitte (yleensä riittää, et paikallistaa suhinan). Letkun päästä pätkä pois ja taas pysyy rundit rotissa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
piti äsken ottaa videoo havainnollistamiseksi mutta nyt on kyllä videokamera jostain syystä menny rikki
eli tyhjäkäynnillä N asennossa...kierrokset pomppii 800-1000kierroksen välein..ja toi kierrosluvun vaihtuminen on todella "terävää" eli koko autossa tuntee sen...ja aina välillä kierrokset tippuu noin 500kierrokseen ja auto meinaa sammua ja kierrokset heiluu siel 500-600, sit se pomppaa taas tonniin. Sit kun laittaa vaihteen (R tai D) päälle niin kierrokset heiluu todella terävin nykäyksin 500-1100 kierrosta. jos vaihde päällä valuttaa niin meno on niin nykiväistä että jopa takapenkkiläinen huomaa sen koska vaan ja kierrosluku mittari värähtelee kokoajan.
ja sitten ajossa on tasaista nykimistä kokoajan ja se on todellakin sellaista terävää nykimistä eli tuntuu todella hyvin koko autossa..eikä ole väliä onko 2000 vai 6000 kierrosta tai kiihdyttääkö vai ajaako tasaisesti, tai cruisella.
TK moottori on ensin putsattu ja sitten myöhemmin vaihdettu, suodattimet on vaihdettu, auto on myös ollut saabin merkkihuollossa ja auto antaa jonkun vikakoodin, mutta heillä ei ollu isattia niin eivät saaneet koodia puretuksi eli vikaa on, mutta missä.
eli tyhjäkäynnillä N asennossa...kierrokset pomppii 800-1000kierroksen välein..ja toi kierrosluvun vaihtuminen on todella "terävää" eli koko autossa tuntee sen...ja aina välillä kierrokset tippuu noin 500kierrokseen ja auto meinaa sammua ja kierrokset heiluu siel 500-600, sit se pomppaa taas tonniin. Sit kun laittaa vaihteen (R tai D) päälle niin kierrokset heiluu todella terävin nykäyksin 500-1100 kierrosta. jos vaihde päällä valuttaa niin meno on niin nykiväistä että jopa takapenkkiläinen huomaa sen koska vaan ja kierrosluku mittari värähtelee kokoajan.
ja sitten ajossa on tasaista nykimistä kokoajan ja se on todellakin sellaista terävää nykimistä eli tuntuu todella hyvin koko autossa..eikä ole väliä onko 2000 vai 6000 kierrosta tai kiihdyttääkö vai ajaako tasaisesti, tai cruisella.
TK moottori on ensin putsattu ja sitten myöhemmin vaihdettu, suodattimet on vaihdettu, auto on myös ollut saabin merkkihuollossa ja auto antaa jonkun vikakoodin, mutta heillä ei ollu isattia niin eivät saaneet koodia puretuksi eli vikaa on, mutta missä.
BMW 525iA Touring Executive
Millä tota ilmamassamittaria uskaltaa putsata. Öljyä ainakin siellä tuntuis olevan, kun toi mylly sitä hönkii.Henkka #2283 kirjoitti:Mulla on semmoinen mielikuva, että IMM vaikuttaa juurikin pienillä kierroksilla, olkoon vaikka <2000rpm. Jostain tämmöistä muistelen, ja likaisuus, tai rikkinäisyys aiheuttas nykimisongelmaa. Tai sit se on tyhjäkäyntimoottori, mikä vaikuttaa tossa alle 2000rpm. Oon meinaan kans toisinaan viimeaikoina havainnu pientä nykimistä tilanteessa kaasu ylhäällä rullailee automaatin lukitulla nelosella ja rundit alle 2000. Kiekkamittarista tuota ei kyllä voi väittää huomaavansa.
Tuosta korkeesta tyhjäkäynnistä. Ite oon selvinny siitä jo pari kertaa tsekkaamalla kumiletkut läpitte (yleensä riittää, et paikallistaa suhinan). Letkun päästä pätkä pois ja taas pysyy rundit rotissa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ite en sille ole koskaan tehnyt mitään. Mutta muistaakseni täällä on ollut puhetta ihan CRC:stä. Ja putsaaminen taitaa helpottua pienellä purkamisella. Ainakin omassa CC:n IMM:ssa on päädyissä sokat, jotka avaamalla pitäis mitä ilmeisimmin lähteä verkot irti.puu kirjoitti: Millä tota ilmamassamittaria uskaltaa putsata. Öljyä ainakin siellä tuntuis olevan, kun toi mylly sitä hönkii.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Sääli kameran puolesta. Tonttu on tainnut tartuttaa siihen jonkin pykimispöpön.Mäksä kirjoitti:piti äsken ottaa videoo havainnollistamiseksi mutta nyt on kyllä videokamera jostain syystä menny rikki![]()
eli tyhjäkäynnillä N asennossa...kierrokset pomppii 800-1000kierroksen välein..ja toi kierrosluvun vaihtuminen on todella "terävää" eli koko autossa tuntee sen...ja aina... ...kiihdyttääkö vai ajaako tasaisesti, tai cruisella.
TK moottori on ensin putsattu ja sitten myöhemmin vaihdettu, suodattimet on vaihdettu, auto on myös ollut saabin merkkihuollossa ja auto antaa jonkun vikakoodin, mutta heillä ei ollu isattia niin eivät saaneet koodia puretuksi eli vikaa on, mutta missä.
Kuulostaa jo rajulta nykimiseltä
Itellä ei ole tietoa moottorin mekaanisista vioista enempää. Siis meinaa laakereita, tappeja, sokkia yms. liukupintoja. Mut käsittääkseni semmosiin liittyy suurempi tai pienempi sivumeteli. Sulla ei kuitenkaan ylimääräsiä ääniä ole? Tuli mieleen et jos jakopää on aivan loppu ni ois hypänny pykälää rattaassa ja venttiilit ois väärässä ajotuksessa? Toisaalta luulis tuonkin tapahtuneen aiheuttaneen suuria meteleitä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87