Saabi jätti tielle, missä vika?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Saabi jätti tielle, missä vika?

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Eli eilen ajoin normaalisti tasakaasulla, kun veto loppui, painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui heti, sen jälkeen ei koneessa mitään henkeä, startti yms. toimii eli ilmeisesti bensa tai kipinä puuttuu, mitä kannattaa tehdä ensimmäiseksi?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Kiitos, näin toimitaan!
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Tähän mennessä tutkittu:
Polttoaine puoli kunnossa.
Puolalle tulee virta.

Mitä seuraavaksi, ovatko mahdolliset vialliset osat nyt: Ohjainyksikkö, impulssi anturi, kipinän vahvistin?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Itsellä on monesti pompannut imusarjassa olevat painelähtöjen muoviholkit irti, kerran jopa niin pirullisesti imusarjan rintapellin puoleiselta seinämältä että meni yöllä pimeässä tienposkessa jokunen hetki ihmeteltävä mikä oli vialla. Oireena oli juuri tuo että kone sammui heti vapaalle laitettaessa eikä enää käyntiinkään lähtenyt. Välillä nuo holkkien kumit haurastuvat eikä letkulähdöt pysy enää paikoillaan.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Ja päätevahvistin tarkoittaa?
Onko se se mötti siinä kuljettajanpuoleisessa lokasuojassa?
Onko se sytytyksenohjainyksikkö? Mistä sellainen löytyy ja mitä maksaa?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Voiko vaikuttaa, se relehyllyssä oleva "ignition signal amplifer" eli Rele J ignition signal? Vähäisillä välineillä taitaisi olla tässä vaiheessa viisainta vaihtaa Hall anturi ja sytytyksen ohjainyksikkö ja toivoa parasta vai?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Rimuli kirjoitti:Voiko vaikuttaa, se relehyllyssä oleva "ignition signal amplifer" eli Rele J ignition signal? Vähäisillä välineillä taitaisi olla tässä vaiheessa viisainta vaihtaa Hall anturi ja sytytyksen ohjainyksikkö ja toivoa parasta vai?
Se "rele" J on sytytyspulssin vahvistin, maksaa merkkiliikkeessä ~70€. Joutuvat tod. näk. tilaamaan Ruottista.

Siihen Hall-anturin testaukseen löyty muistaakseni ohjeet jostain, ei oo hirveen iso homma. Sytkän ohjausyksikkö maksaa tarvikeosana ehkä 20€, eli ei älyttömästi.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Rimulilta loppu bensa. :evil: :evil: :wink: :wink:
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

No niin, kiitoksia kaikille neuvoista, vaihdoin Hall-anturin, tulpanjohdot, tulpat pyörijän, kannen ja ohjainyksikön ja taas toimii vähintään kuin ihmisen mieli.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vastaa Viestiin