Eli eilen ajoin normaalisti tasakaasulla, kun veto loppui, painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui heti, sen jälkeen ei koneessa mitään henkeä, startti yms. toimii eli ilmeisesti bensa tai kipinä puuttuu, mitä kannattaa tehdä ensimmäiseksi?
Itsellä on monesti pompannut imusarjassa olevat painelähtöjen muoviholkit irti, kerran jopa niin pirullisesti imusarjan rintapellin puoleiselta seinämältä että meni yöllä pimeässä tienposkessa jokunen hetki ihmeteltävä mikä oli vialla. Oireena oli juuri tuo että kone sammui heti vapaalle laitettaessa eikä enää käyntiinkään lähtenyt. Välillä nuo holkkien kumit haurastuvat eikä letkulähdöt pysy enää paikoillaan.
Ja päätevahvistin tarkoittaa?
Onko se se mötti siinä kuljettajanpuoleisessa lokasuojassa?
Onko se sytytyksenohjainyksikkö? Mistä sellainen löytyy ja mitä maksaa?
Voiko vaikuttaa, se relehyllyssä oleva "ignition signal amplifer" eli Rele J ignition signal? Vähäisillä välineillä taitaisi olla tässä vaiheessa viisainta vaihtaa Hall anturi ja sytytyksen ohjainyksikkö ja toivoa parasta vai?
Rimuli kirjoitti:Voiko vaikuttaa, se relehyllyssä oleva "ignition signal amplifer" eli Rele J ignition signal? Vähäisillä välineillä taitaisi olla tässä vaiheessa viisainta vaihtaa Hall anturi ja sytytyksen ohjainyksikkö ja toivoa parasta vai?
Se "rele" J on sytytyspulssin vahvistin, maksaa merkkiliikkeessä ~70€. Joutuvat tod. näk. tilaamaan Ruottista.
Siihen Hall-anturin testaukseen löyty muistaakseni ohjeet jostain, ei oo hirveen iso homma. Sytkän ohjausyksikkö maksaa tarvikeosana ehkä 20€, eli ei älyttömästi.
No niin, kiitoksia kaikille neuvoista, vaihdoin Hall-anturin, tulpanjohdot, tulpat pyörijän, kannen ja ohjainyksikön ja taas toimii vähintään kuin ihmisen mieli.