auton osto!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Raaka totuus on, että jos haluaa jotain tehtyä hyvin niin se on tehtävä itse tai maksettava siitä jollekkin joka tietää mitä tekee. Valmiita paketteja kunnon voimaan ei Saabeihin löydy. Trionicin kanssa ongelma on se, ettei kellään muulla kuin Saabilla ja Hirschilla taida olla riittävää tietämystä ja vapauksia Trionicin modifiontiin todella suuria muutoksia varten.

Tuosta itse väsäämisestä voin todeta tässä vaiheessa sen, että teoriassa ainakin vanhempaan kalustoon ratkaisu MS-II ja laajakaistalambda antavat aika hyvät eväät säätöä varten mutta käytännössä ongelmia tulee eteen monelta suunnalta. Kustannussyistä itse kasattu ruiskuboksi on aiheuttanut pariin otteeseen harmaita hiuksia satunnaisten kontaktivikojen, irronneiden johtojen ja liittimien etc. kanssa, jotka alkavat vähitellen kyllä kadota hiomisen myötä. Tuli todettua myöskin ettei kauniisti koteloitu ja kaupallinenkaan sen parempi ole, sen korjaaminen on vain hankalampaa vikatilanteessa.. Nimittäin laajakaistakontrolleri alkoi juuri sekoilemaan ja vaikuttaa todennäköisesti softavialta, pitänee vain toivoa että firmwaren ajo sisään uudestaan auttaa. :evil:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

jcarlson kirjoitti:Megasquirtin saa ohjaamaan myös DI-kasettia, ja jopa tunnistamaan nakutuksen ionisaatiomittauksella, mutta se vaatii asiantuntemusta, aikaa sekä paljon tutkimus- ja kehittelytyötä. Ei mahdotonta, mutta haastavaa. :)
9-5 Saabin esitteessä kys. ominaisuutta sanottiin ioninointimittaukseksi ...ei sentään kuitenkaan onanoinniksi :roll::lol:


Minkämoisesta "sovittamisesta" puhutaan tuossa, jos haluaisin tuon lyhytlohkon kannen vaihtaa tähän -93 Aeron pataan? Jos virittää ei aio, niin ei taida perussuorituskyvyssä pahemmin eroja kuitenkaan olla?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ero on jakopään päässä eli jonkinlainen tiivistepala täytyy pultata/hitsata kiinni jakopään kopan reunaan koska kansi on aiempaa lyhyempi.

Perussuorituskyvyssä tuskin mitään eroa, eli täysin turha vaiva jos et aio autoa virittää, itseasiassa järkeä ko. operaatioon alkaa olla vasta kun aiotaan todella hakea 300hp+ tehoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin