Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Irroita suojalevy, joka on tuulilasin ja aputuliseinän välissä.naitraider kirjoitti:Autoni on siis 1991 2.0i josta katosivat 1-3 asennot puhaltimen säädöistä.
Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?![]()
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
Löysin tuollaisen valkoisen pistokkeen jonka nyppäsin moottorikotelosta irti. Siinä on 3 jousta ja yksi vastus. Ehjältä ne näyttää mutta tuosta vastuksesta en tiedäFirges9000 kirjoitti:Irroita suojalevy, joka on tuulilasin ja aputuliseinän välissä.naitraider kirjoitti:Autoni on siis 1991 2.0i josta katosivat 1-3 asennot puhaltimen säädöistä.
Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?![]()
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
Tuo vastuspaketti sijaitsee lämppärin moottorikotelon kuskin puoleisessa reunassa. Vastuspaketti on siellä kotelon sisällä, jäähdytyksen takia.
Liitin irti, lukitusnipukat auki ja vetämällä se vastuspaketti irtoaa.
Itse käämin varmistuslangasta silmämääräisesti oikean ja niittasin sen päät pihdillä kiinni.
Toimii, mutta kahden suurimman nopeusalueen ero on hyvin pieni.
Kiitos tiedoista!Mimmi kirjoitti:Se ei ole vastus, vaan ylilämpösuoja. Ylilämpösuoja kuuluu näyttää oikosulkua ollessaan ehjä. Ylilämpösuojan ollessa toiminut, joudut vaihtamaan sen. Sopivia löytyy elektroniikkaliikkeistä (samanlaisia käytetään mm. kahvinkeittimissä).
HUOM! Ylilämpösuojaa EI voi juottaa, vaan se pitää liittää puristusliittimillä.
Juotostina ei kestä, vaan sulaa pois.
Vanhaan Saabiini (-92) vastus maksoi merkkiliikkeestä ostettuna n. 80 euroa... Tarvikeliikkeestä ei löytynyt.rikeranen kirjoitti:Kuinka paljon vastus maksaa? ( tarvikeliikkeessä arvioivat hinnaksi 20 - 50 euroa).
Kokeilisin ennemmin vaihtaa vanhaan vastukseen ylilämpösuojan, kuin maksaa uuudesta tai käytetystäkään vastuksesta. Todennäköisesti uusi ylilämpösuoja kestää auton loppuiän jos laitoit uuden puhallinmoottorin.rikeranen kirjoitti:Minulla on myös ongelmana: Puhallin ei toimi 1-3 asennoissa. Puhallin uusittu 3 /2005.
Täällä keskustelussa mainitaan lämpötilat 184 ja 104, ilmeisesti 184 on oikea alkuperäinen lämpösuojan laukeamislämpötila:rikeranen kirjoitti:Mikä on lämppärin puhaltajan vastuksessa olevan ylilämpösuojan koko, vanhasta ei saa selvää? 103?108?.