9000 jätti välille Tervolaan! Ongelma ratkaistu!
9000 jätti välille Tervolaan! Ongelma ratkaistu!
Auto toimi moitteettomasti ennen ongelmaa. Tankkasin Saabin Torniossa ja ajoin n. 40 km jonka jälkeen sammutin auton Tervolan Nesteelle. N. puolen tunnin pysähdyksen jälkeen yritin käynnistää mutta eipäs startannutkaan. Yritti muutaman kerran mut sitten ei enään yrittänytkään. Starttaa mutta ei käynnisty. Virtaa on, bensaa on mutta ei käy....
Missä vika? Bensa letkut jäätyny? Di-kasetti sökö? Laserlinen hälytin/ajonesto sökö?
Kertokaa jos joku osais hjelppiä! Entäs onko lähellä Saab tietäjää? Tervola, Tornio, Kemi? Huomenna pitäis lähtä Oulua kohti!!!
Soita p. 0503736859/Petri
Missä vika? Bensa letkut jäätyny? Di-kasetti sökö? Laserlinen hälytin/ajonesto sökö?
Kertokaa jos joku osais hjelppiä! Entäs onko lähellä Saab tietäjää? Tervola, Tornio, Kemi? Huomenna pitäis lähtä Oulua kohti!!!
Soita p. 0503736859/Petri
Viimeksi muokannut Diversion, Ke Helmi 15, 2006 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Itse katsoisin ensin bensapumpun sulakkeen ja releen,että saa varmasti virtaa,sitten seuraavaksi epäilisin kampiakselin asentotunnistinta (äkillinen käynnistymättömyys).
Tarkista myös tuo ajonesto,yksi epäilyn kohde lisää(tosin jos lupasi ensin vähän ja sitten lopahti niin tuskin on ajonesto).
Kielisi kyllä vähän bensansaannin ongelmalta tuo yritystä käyntiin => ei mitään sen jälkeen.
Sen jälkeen DI-kasetti ja sitten bensapumppu.
Tuolla kasetillakaan ei yleensä ole tapana hajota kerrasta,oikuttelee kyllä ennen lopullista simahdusta.(huom! yleensä)
Lupaileeko yhtään starttia pyörittäessä?
Haiseeko bensa konehuoneen puolella yhtään?
Tarkista myös tuo ajonesto,yksi epäilyn kohde lisää(tosin jos lupasi ensin vähän ja sitten lopahti niin tuskin on ajonesto).
Kielisi kyllä vähän bensansaannin ongelmalta tuo yritystä käyntiin => ei mitään sen jälkeen.
Sen jälkeen DI-kasetti ja sitten bensapumppu.
Tuolla kasetillakaan ei yleensä ole tapana hajota kerrasta,oikuttelee kyllä ennen lopullista simahdusta.(huom! yleensä)
Lupaileeko yhtään starttia pyörittäessä?
Haiseeko bensa konehuoneen puolella yhtään?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Pumppu sökö. Virtaa menee ainakin sulakeelta mutta pumppu ei käynnisty. Fuel ralissa ei ollut eikä tullut painetta. Kolistelu temppua en kerennyt jäähä kokeileen.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mies (töihin huomenna...) Oulaisissa ja auto vielä Tervolassa. Ei auttanut pumpun kolistelu. Huomenna auto menee paikalliseen korjaamoon. Toivottavasti löytävät vian pumpusta!!! Tähän malliin on kuulemma 2 pumppuvaihtoehtoa, joten onko kellään varmaa tietoa mikä pumppu?
Autosta tarkistettu, sulake, rele sekä muut vaihtoehdot ja tulokseksi saatiin pumppu-> Kiitos V-M:n!!!!
Autosta tarkistettu, sulake, rele sekä muut vaihtoehdot ja tulokseksi saatiin pumppu-> Kiitos V-M:n!!!!
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
Se 8millin lähdöllä. Kummaa...ehkä et koputtanut tarpeeksi lujaa.Diversion kirjoitti:Mies (töihin huomenna...) Oulaisissa ja auto vielä Tervolassa. Ei auttanut pumpun kolistelu. Huomenna auto menee paikalliseen korjaamoon. Toivottavasti löytävät vian pumpusta!!! Tähän malliin on kuulemma 2 pumppuvaihtoehtoa, joten onko kellään varmaa tietoa mikä pumppu?
Autosta tarkistettu, sulake, rele sekä muut vaihtoehdot ja tulokseksi saatiin pumppu-> Kiitos V-M:n!!!!


Tänään sit lähettiin Tervolaan heti aamusta Saabia hakemaan kotiin.
Pumpun kolistelun jälken matka jatkui lähes Kemiin (n.50km) asti moitteetta. Mutta Kemin kohdilla alkoi nykiä, toinen kolisteli pumppua ja toinen ajoi..Mutta sitten matka loppui Kemin Moottoriliikennetielle. Eiku soittamaan paikalliseen Saab-huoltoon ja onnex onnistui saada heti auto huoltoon(n.3km hinauksen jälkeen). Oma pumppu oli mukana ja huolto pelas, matka jatkui n.2h jälkeen...Ja kotona ollaan ja Saab toimii..ainakin vielä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin vaikka v..tutti välillä aika rankasti.
Pumpun kolistelun jälken matka jatkui lähes Kemiin (n.50km) asti moitteetta. Mutta Kemin kohdilla alkoi nykiä, toinen kolisteli pumppua ja toinen ajoi..Mutta sitten matka loppui Kemin Moottoriliikennetielle. Eiku soittamaan paikalliseen Saab-huoltoon ja onnex onnistui saada heti auto huoltoon(n.3km hinauksen jälkeen). Oma pumppu oli mukana ja huolto pelas, matka jatkui n.2h jälkeen...Ja kotona ollaan ja Saab toimii..ainakin vielä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin vaikka v..tutti välillä aika rankasti.
9000 CDEA 2.3 Turbo -93