9000 jätti välille Tervolaan! Ongelma ratkaistu!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Diversion
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Joulu 24, 2005 22:14
Paikkakunta: Oulainen

9000 jätti välille Tervolaan! Ongelma ratkaistu!

Viesti Kirjoittaja Diversion »

Auto toimi moitteettomasti ennen ongelmaa. Tankkasin Saabin Torniossa ja ajoin n. 40 km jonka jälkeen sammutin auton Tervolan Nesteelle. N. puolen tunnin pysähdyksen jälkeen yritin käynnistää mutta eipäs startannutkaan. Yritti muutaman kerran mut sitten ei enään yrittänytkään. Starttaa mutta ei käynnisty. Virtaa on, bensaa on mutta ei käy....
Missä vika? Bensa letkut jäätyny? Di-kasetti sökö? Laserlinen hälytin/ajonesto sökö?
Kertokaa jos joku osais hjelppiä! Entäs onko lähellä Saab tietäjää? Tervola, Tornio, Kemi? Huomenna pitäis lähtä Oulua kohti!!!

Soita p. 0503736859/Petri
Viimeksi muokannut Diversion, Ke Helmi 15, 2006 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tietäjästä en tiä mutta Keminmaalla ollaan...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Poista takakontissa lattialevy ja bensapumppu-asetelman peitelevy, koputa pumpun VIEREEN samalla kuin toinen starttaa. Jos ei niin voisi epäillä kasettia.. :?
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

no pumppuhan se ekana tulee ton DI-kasetin ohella mieleen. Ilmoitappa, kun vikaa selviää!
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Itse katsoisin ensin bensapumpun sulakkeen ja releen,että saa varmasti virtaa,sitten seuraavaksi epäilisin kampiakselin asentotunnistinta (äkillinen käynnistymättömyys).
Tarkista myös tuo ajonesto,yksi epäilyn kohde lisää(tosin jos lupasi ensin vähän ja sitten lopahti niin tuskin on ajonesto).
Kielisi kyllä vähän bensansaannin ongelmalta tuo yritystä käyntiin => ei mitään sen jälkeen.
Sen jälkeen DI-kasetti ja sitten bensapumppu.
Tuolla kasetillakaan ei yleensä ole tapana hajota kerrasta,oikuttelee kyllä ennen lopullista simahdusta.(huom! yleensä)

Lupaileeko yhtään starttia pyörittäessä?
Haiseeko bensa konehuoneen puolella yhtään?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mun kaikki hajonneet DI-kasetit kerrasta pimeiksi. Viimeinen toimi kun ajoin parkkiruutuun, mutta kassalla käynnin jälkeen ei enää halunnut käynnistyä...
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Pumppu sökö. Virtaa menee ainakin sulakeelta mutta pumppu ei käynnisty. Fuel ralissa ei ollut eikä tullut painetta. Kolistelu temppua en kerennyt jäähä kokeileen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Diversion
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Joulu 24, 2005 22:14
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Diversion »

Mies (töihin huomenna...) Oulaisissa ja auto vielä Tervolassa. Ei auttanut pumpun kolistelu. Huomenna auto menee paikalliseen korjaamoon. Toivottavasti löytävät vian pumpusta!!! Tähän malliin on kuulemma 2 pumppuvaihtoehtoa, joten onko kellään varmaa tietoa mikä pumppu?

Autosta tarkistettu, sulake, rele sekä muut vaihtoehdot ja tulokseksi saatiin pumppu-> Kiitos V-M:n!!!!
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Diversion kirjoitti:Mies (töihin huomenna...) Oulaisissa ja auto vielä Tervolassa. Ei auttanut pumpun kolistelu. Huomenna auto menee paikalliseen korjaamoon. Toivottavasti löytävät vian pumpusta!!! Tähän malliin on kuulemma 2 pumppuvaihtoehtoa, joten onko kellään varmaa tietoa mikä pumppu?

Autosta tarkistettu, sulake, rele sekä muut vaihtoehdot ja tulokseksi saatiin pumppu-> Kiitos V-M:n!!!!
Se 8millin lähdöllä. Kummaa...ehkä et koputtanut tarpeeksi lujaa. :D Kyllä niitä tapaa saada aina hetkeksi toimimaan sillä, kun suoraan tankkiin koputtelee. :?
Diversion
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Joulu 24, 2005 22:14
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Diversion »

Pitääkö pumppu nostaa ylös ja sit koputella? Muuten aika hankalaa...
Onko mitään isompaa huomioitavaa pumpun nostossa/vaihdossa?
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Diversion kirjoitti:Pitääkö pumppu nostaa ylös ja sit koputella? Muuten aika hankalaa...
Eiei... :) vaan reilu koputus suoraan tankin päälle, pumppuasetelman viereen, kun peltikansi on otettu ensin pois edestä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Diversion kirjoitti:Onko mitään isompaa huomioitavaa pumpun nostossa/vaihdossa?
Että kytket pumpun asianmukaisella letkunpätkällä... :lol: (Itse onnistuin viimeksi vasta 3:lla kerralla.. :oops: :oops: ) Eli NBR, fuel/oil tai vastaavalla merkinnällä oleva. Ei EPDM!!
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jotkut onnistuu ehkä ekalla, useampi tokalla ja usein kolmanella irroituksella. Oma ollut varmaan jo kahdenkäden sormet lakettuna irti tallin lattialla, kun noita M*netin Walbrojen tuottoja on ihmetelty.
Eli hyvä kampe jos se oikea osuu. :D
No mulle oli tuo toinen se oikea. :D
Diversion
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Joulu 24, 2005 22:14
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Diversion »

Tänään sit lähettiin Tervolaan heti aamusta Saabia hakemaan kotiin.
Pumpun kolistelun jälken matka jatkui lähes Kemiin (n.50km) asti moitteetta. Mutta Kemin kohdilla alkoi nykiä, toinen kolisteli pumppua ja toinen ajoi..Mutta sitten matka loppui Kemin Moottoriliikennetielle. Eiku soittamaan paikalliseen Saab-huoltoon ja onnex onnistui saada heti auto huoltoon(n.3km hinauksen jälkeen). Oma pumppu oli mukana ja huolto pelas, matka jatkui n.2h jälkeen...Ja kotona ollaan ja Saab toimii..ainakin vielä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin vaikka v..tutti välillä aika rankasti.
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

kiinnostas tietää mitä oli kilometrejä mittarissa?
nimimerkillä: oman auton pumpun vaihtoa miettivä
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin