Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 09:25
Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?
Kyseessä on -91 mallisen CC:n 2.0i 16v kone. Onko tuon venttiilikopan kannen tiivisteen vaihtaminen autotallissa itsekseen helppo vai pitääkö ajaa pajalle? Kannessa näkyy x määrää pultinkantoja. Riittääkö, että avaa vain ne, poistaa falskaavaan tiivisteen ja heittää tilalle uuden ja kansi taas kiinni? Onko kaikki tuossa?
Asiallisista vastauksista kiittäen,
Puukäsi.
Asiallisista vastauksista kiittäen,
Puukäsi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?
Pajalle ei kannata lähteä, vaihto menee juurikin noin. Osta ja käytä vielä jotain silikonitasotiivistettä tuon kopan tiivisteen lisäksi, niin loppuu vuotaminen.Ysidonitsi kirjoitti:Kyseessä on -91 mallisen CC:n 2.0i 16v kone. Onko tuon venttiilikopan kannen tiivisteen vaihtaminen autotallissa itsekseen helppo vai pitääkö ajaa pajalle? Kannessa näkyy x määrää pultinkantoja. Riittääkö, että avaa vain ne, poistaa falskaavaan tiivisteen ja heittää tilalle uuden ja kansi taas kiinni? Onko kaikki tuossa?
Asiallisista vastauksista kiittäen,
Puukäsi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 09:25
Kiitos,
katsotaan kuinka homma hoituu...
t. Puukäsi
t. Puukäsi
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?
Niin siinähän on todellisuudessa kaksi tiivistettä...sisä- ja ulkokierron tiiviste...itse yllätyin kun ekan kerran vaihdoin kun se olikin semmonen kumimato se tiiviste...V.J.S kirjoitti:Pajalle ei kannata lähteä, vaihto menee juurikin noin. Osta ja käytä vielä jotain silikonitasotiivistettä tuon kopan tiivisteen lisäksi, niin loppuu vuotaminen.Ysidonitsi kirjoitti:Kyseessä on -91 mallisen CC:n 2.0i 16v kone. Onko tuon venttiilikopan kannen tiivisteen vaihtaminen autotallissa itsekseen helppo vai pitääkö ajaa pajalle? Kannessa näkyy x määrää pultinkantoja. Riittääkö, että avaa vain ne, poistaa falskaavaan tiivisteen ja heittää tilalle uuden ja kansi taas kiinni? Onko kaikki tuossa?
Asiallisista vastauksista kiittäen,
Puukäsi.
Joo kyllä vaihto operaatio on todella yksinkertainen, mutta pidä mielessä että laitat sitten kaikki pultit oikeaan momenttiin, 15nm. Sinullahan on sen mallinen tiiviste jo 90-> että tiivisteessä on kiinteät puolikuut, joten tiivisteliimojen tms käyttö ei ole pakollista, mutta ei siitä haittaakaan ole.
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ne pultit ovat erilaisia siellä DI-kasetin sisäpuolella tai sen kopan sisäpinnassa, ja ulkoreunalla olevat pultit ovat erilaisia.
Kannattaa laittaa vaseliinia siihen tiiviste uraan niin se tiiviste pysyy paremmin paikallaan.
Ja en kyllä suosittelisi ostamaan sellaista tiivistettä missä ne puolikuut ovat irrallaan.
Jos tällainen tuli ostettua niin silloin sitä silikonia kyllä tarvitaan.
Orkkistiivisteeseen ei tarvitse turata silikonia.
Kannattaa laittaa vaseliinia siihen tiiviste uraan niin se tiiviste pysyy paremmin paikallaan.
Ja en kyllä suosittelisi ostamaan sellaista tiivistettä missä ne puolikuut ovat irrallaan.
Jos tällainen tuli ostettua niin silloin sitä silikonia kyllä tarvitaan.
Orkkistiivisteeseen ei tarvitse turata silikonia.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Itselläni ei ole sytytys DI kadetilla, kaikki pultit oli samanlaisia? Onko siis vain DI kasetillisessa pulteissa eroja?9000CD23T kirjoitti:Ne pultit ovat erilaisia siellä DI-kasetin sisäpuolella tai sen kopan sisäpinnassa, ja ulkoreunalla olevat pultit ovat erilaisia.
Kannattaa laittaa vaseliinia siihen tiiviste uraan niin se tiiviste pysyy paremmin paikallaan.
Ja en kyllä suosittelisi ostamaan sellaista tiivistettä missä ne puolikuut ovat irrallaan.
Jos tällainen tuli ostettua niin silloin sitä silikonia kyllä tarvitaan.
Orkkistiivisteeseen ei tarvitse turata silikonia.
Ja Bilteman perusteella vanhemmassa alle -90 olisi siis irralliset puolikuut, käykö siis kiinteät puolikuut kaikkiin malleihin?
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Re: Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?
Jos silikoonia meinaat tunkea autoosi niin käytäppäs sitä sitten todella säästäen. Jos nimittäin laitat sitä liikaa EDES TUOHON venakopan tiivisteeseen niin ylimääräisellä silikoonilla on kuivuttuaan ikävä tapa irrota palasina ja valua öljypohjaan ja sitten tukkia öljyn imusiivilä.V.J.S kirjoitti:Osta ja käytä vielä jotain silikonitasotiivistettä tuon kopan tiivisteen lisäksi, niin loppuu vuotaminen.
Seurauksena on kone kaput.
Ja tämä ei ollut vitsi eikä kuulopuheita. Joulun alla sain yhden tuollaisen romuna ja siinä oli tapahtunut juuri yllä kuvattu.
PS. Kuuleman mukaan jotkut hullut käyttävät silikoonitiivistettä myös laippatiivisteenä. Itse en moiseen urheiluun ryhdy vaan laitan laippaan Loctiten 518:aa joka ei kuivu kuin laipan välistä. Tuo aines on anaerobista ja kuivahtaa ainoastaan hapen puutteesta elikkä ylimäärä lähtee pesuöljyjen mukana kiertoon eikä ole haitaksi.