Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ysidonitsi
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 09:25

Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Ysidonitsi »

Kyseessä on -91 mallisen CC:n 2.0i 16v kone. Onko tuon venttiilikopan kannen tiivisteen vaihtaminen autotallissa itsekseen helppo vai pitääkö ajaa pajalle? Kannessa näkyy x määrää pultinkantoja. Riittääkö, että avaa vain ne, poistaa falskaavaan tiivisteen ja heittää tilalle uuden ja kansi taas kiinni? Onko kaikki tuossa?

Asiallisista vastauksista kiittäen,

Puukäsi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ysidonitsi kirjoitti:Kyseessä on -91 mallisen CC:n 2.0i 16v kone. Onko tuon venttiilikopan kannen tiivisteen vaihtaminen autotallissa itsekseen helppo vai pitääkö ajaa pajalle? Kannessa näkyy x määrää pultinkantoja. Riittääkö, että avaa vain ne, poistaa falskaavaan tiivisteen ja heittää tilalle uuden ja kansi taas kiinni? Onko kaikki tuossa?

Asiallisista vastauksista kiittäen,

Puukäsi.
Pajalle ei kannata lähteä, vaihto menee juurikin noin. Osta ja käytä vielä jotain silikonitasotiivistettä tuon kopan tiivisteen lisäksi, niin loppuu vuotaminen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ysidonitsi
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 09:25

Kiitos,

Viesti Kirjoittaja Ysidonitsi »

katsotaan kuinka homma hoituu...

t. Puukäsi
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

V.J.S kirjoitti:
Ysidonitsi kirjoitti:Kyseessä on -91 mallisen CC:n 2.0i 16v kone. Onko tuon venttiilikopan kannen tiivisteen vaihtaminen autotallissa itsekseen helppo vai pitääkö ajaa pajalle? Kannessa näkyy x määrää pultinkantoja. Riittääkö, että avaa vain ne, poistaa falskaavaan tiivisteen ja heittää tilalle uuden ja kansi taas kiinni? Onko kaikki tuossa?

Asiallisista vastauksista kiittäen,

Puukäsi.
Pajalle ei kannata lähteä, vaihto menee juurikin noin. Osta ja käytä vielä jotain silikonitasotiivistettä tuon kopan tiivisteen lisäksi, niin loppuu vuotaminen.
Niin siinähän on todellisuudessa kaksi tiivistettä...sisä- ja ulkokierron tiiviste...itse yllätyin kun ekan kerran vaihdoin kun se olikin semmonen kumimato se tiiviste...

Joo kyllä vaihto operaatio on todella yksinkertainen, mutta pidä mielessä että laitat sitten kaikki pultit oikeaan momenttiin, 15nm. Sinullahan on sen mallinen tiiviste jo 90-> että tiivisteessä on kiinteät puolikuut, joten tiivisteliimojen tms käyttö ei ole pakollista, mutta ei siitä haittaakaan ole.
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ne pultit ovat erilaisia siellä DI-kasetin sisäpuolella tai sen kopan sisäpinnassa, ja ulkoreunalla olevat pultit ovat erilaisia.

Kannattaa laittaa vaseliinia siihen tiiviste uraan niin se tiiviste pysyy paremmin paikallaan.
Ja en kyllä suosittelisi ostamaan sellaista tiivistettä missä ne puolikuut ovat irrallaan.
Jos tällainen tuli ostettua niin silloin sitä silikonia kyllä tarvitaan.
Orkkistiivisteeseen ei tarvitse turata silikonia.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

9000CD23T kirjoitti:Ne pultit ovat erilaisia siellä DI-kasetin sisäpuolella tai sen kopan sisäpinnassa, ja ulkoreunalla olevat pultit ovat erilaisia.

Kannattaa laittaa vaseliinia siihen tiiviste uraan niin se tiiviste pysyy paremmin paikallaan.
Ja en kyllä suosittelisi ostamaan sellaista tiivistettä missä ne puolikuut ovat irrallaan.
Jos tällainen tuli ostettua niin silloin sitä silikonia kyllä tarvitaan.
Orkkistiivisteeseen ei tarvitse turata silikonia.
Itselläni ei ole sytytys DI kadetilla, kaikki pultit oli samanlaisia? Onko siis vain DI kasetillisessa pulteissa eroja?

Ja Bilteman perusteella vanhemmassa alle -90 olisi siis irralliset puolikuut, käykö siis kiinteät puolikuut kaikkiin malleihin?
Muukkonen

Bmw 523 Touring
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Venttiilikopan kannen tiivisteen vaihto?

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

V.J.S kirjoitti:Osta ja käytä vielä jotain silikonitasotiivistettä tuon kopan tiivisteen lisäksi, niin loppuu vuotaminen.
Jos silikoonia meinaat tunkea autoosi niin käytäppäs sitä sitten todella säästäen. Jos nimittäin laitat sitä liikaa EDES TUOHON venakopan tiivisteeseen niin ylimääräisellä silikoonilla on kuivuttuaan ikävä tapa irrota palasina ja valua öljypohjaan ja sitten tukkia öljyn imusiivilä.

Seurauksena on kone kaput.

Ja tämä ei ollut vitsi eikä kuulopuheita. Joulun alla sain yhden tuollaisen romuna ja siinä oli tapahtunut juuri yllä kuvattu.

PS. Kuuleman mukaan jotkut hullut käyttävät silikoonitiivistettä myös laippatiivisteenä. Itse en moiseen urheiluun ryhdy vaan laitan laippaan Loctiten 518:aa joka ei kuivu kuin laipan välistä. Tuo aines on anaerobista ja kuivahtaa ainoastaan hapen puutteesta elikkä ylimäärä lähtee pesuöljyjen mukana kiertoon eikä ole haitaksi.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Bilteman punainen kuumakestosilikoni on passeli tuohon hommaan. Ei ollut irtoillut palasina vielä ainakaan kahden vuoden aikana.
Foxbody turbo
Tic
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 16:02
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Tic »

Kyllä luulis koti konsteilla saada vaihdettuun :P
Ahdin määrää tahdin

Tulossa cooleri + siru
Vastaa Viestiin