Kannen koneistamisesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Kannen koneistamisesta

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Kertokaapas minkä hintaista lystiä on kannen koneistaminen, ja mitä kaikkea ko projektissa kannattaa samalla kertaa teettää koneistamolla?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mitäs kantta oot ajatellut viedä koneistettavaksi? Mulla -98 vuoden 2,3 litrasen tonnarin kansi tällä hetkellä vielä koneistamolla, joten tarkkaa hintaa en vielä tiedä, mutta heti kun se on valmis niin voin ilmoitella mitä tuli maksamaan. Siinä onneksi on valmiiksi jo niin hyvin virtaavat kanavat että ei tarvitse niitä työstää ollenkaan. Venturin seetit siihen kyllä tulee, niilläkin pitäisi jo olla vaikutusta :P
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Irtokannen koneistus ilman osia luulisin pyörivän n 200-300 maastossa. Lysti kattaakannen purkaminen/kasaus tasonkoneistus seetien työstö miralla ja venojen läppäys + tiiveyden tarkistus.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

niimpä, sitä sitten ihmettelee, mihin Laakkonen saa sen 1000e menemään.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kuinka suuresta koneistuksen tarpeesta on kyse?

Plaanaus tyhjälle kannelle 20-40e
Irroitetuille venoille tavallisten seetipintojen hionta 6-9e/kpl
(Venturiseetejäkin saa ilmeisesti tuohon rahaan kun kysyy oikeasta paikasta.)

Toki jos kansi viedään purkamatta niin hintaan tulee lisää purusta johtuen tuntiveloituksen mukaan. Hurjilta nuo satojen eurojen hinnat kuulostaa kuitenkin, toki jos työtä on paljon. kansi pitää hitsata kasaan monesta kohtaa. kaikki ohjurit on kieroja ja kannen seetipinnat menee vaihtoon niin äkkiähän sitä hntaa tulee :(

Tässä ei ilmeisesti oltu kiinnostuttu kanavien muotoilusta?

Kannattaa melkein tehdä kaikki kannelle mitä koneistamo suosittelee. Toki jos hintaa alkaa tulla paljon yli mitä hyvä käytetty kansi maksaa niin kannattaa harkita jos löytyisi jostain parempi kokonainen kansi. Tai mitä ei tarvitsisi koneistaa niin ison rahan edestä. Mutta kannattaa kysyä siis suoraan koneistamolta hinta-arvio siitä omasta kannesta ja punnita sitten vaihtoehtoja.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Noi mitä heitin tuossa on tamperelaisen koneistamon hintoja ja tuon allekkin voi mennä kannattanee kysellä tarjousta . Kuititon hinta "jossain pajassa"voi ollakkin edullinen mutta harmaa talous ei kannata . Tuosta hyllystä löytyy kyllä b 202 kansi valmiina ajoon .
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Keski-Suomen koneistamossa kannen purku, plaanaus, venavarren kumien vaihto, venttiilien läppäys, kasaus ja imurointi maksoi noin 200 egee.

Viittisiköhän Heikki päivittää sigunsa tiedot niin kansa tietäisi mistä tapauksesta on kyse. Käsittääkseni kone oli tällä kertaa B204.
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

porttaus

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eli minulla tuli 400e maksaan kansien porttaus venttiilien muotoilu ja niihin saattokulmien teko ja nyt pitäis virrata yli 500hp ja kansia ei kasattu uudelleen sen takia kun jouset olivat kelvottomat siihen eli minun mielestäni oli kohtuullinen hinta tosin nämä oli jenkin kannet eli kaksi kantta työstetty. :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

vtp9k kirjoitti: Viittisiköhän Heikki päivittää sigunsa tiedot niin kansa tietäisi mistä tapauksesta on kyse. Käsittääkseni kone oli tällä kertaa B204.
Päivitetään, Sorry :oops:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Vastaa Viestiin