Saab 9000 2.3 turbo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tic
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 16:02
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Saab 9000 2.3 turbo

Viesti Kirjoittaja Tic »

Haluaisin vähän perus tietoa/yleisiä vikoja saab 9000 2.3t:stä manuaali vm.90-->.
Että mitä pitäisi huomioida/tarkastaa, kun menee kysyeistä autoa ostamaan. :?: :roll: Olen kuullut että, moottori kestää hyvin viritystä :D ,Mutta vaihdelaatikko ja vetonivelet ei onko asiassa perää. :?: Ja mikä on se yleinen
hinta mitä siittä kannataisi maksaa. :?:
Ahdin määrää tahdin

Tulossa cooleri + siru
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ystävällisesti mutta päättäväisesti: KÄYTÄ HAKUA^^ :!:
:wink:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Re: Saab 9000 2.3 turbo

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tic kirjoitti:Haluaisin vähän perus tietoa/yleisiä vikoja saab 9000 2.3t:stä manuaali vm.90-->.
Että mitä pitäisi huomioida/tarkastaa, kun menee kysyeistä autoa ostamaan. :?: :roll: Olen kuullut että, moottori kestää hyvin viritystä :D ,Mutta vaihdelaatikko ja vetonivelet ei onko asiassa perää. :?: Ja mikä on se yleinen
hinta mitä siittä kannataisi maksaa. :?:
Itellä on 2.3T-96 joten tämä lista kyseisestä autosta. En tiedä miten alkupään 2.3T tontut kestää..

Moottori ainakin on kestänyt viritystä, laatikko kesti 55tkm 430-472nm vääntöjä, Vetonivelet kesti 60tkm 430-472nm vääntöjä. Kytkimen vaihdoin mutta laitoin vielä vakion. Sekin kyllä kestää hyvin. Ja muita osia ei ole vielä porsinut jos ei vakio ahdinta lasketa joka ei kestä kun ruvetaan ottaan tehoja. Eli suhkot kestäviä ne on kaikinpuolin. Ja sen voin sanoa etten ole mikään sunnuntai-suhari. :oops: Nilkka on yleensä aina suorana kun vain on mahdollista... Ja ei suurempia vikoja VIELÄ ole tullut.

Kyllähän täyspaine tonnarit taitaa vielä maksaa ihan kivasti jos jostain löytyy vähän ajettu.

Ja hakua kun käytät niin pitäisi löytyä ihan kivasti juttua. Käsitelty vikalistaa ihan kohtuudella mutta ei meinaa etteikö nämä kestäisi. :)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Tic
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 16:02
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Tic »

Kyllä kai totaa hakuu pitää alkaa käytään ja ehkä viisainta onkin :D
Mutta kiitos vastauksita kuitenkin ! :P Liisää kin sitä kommenttii saa laittaa :wink:
Ahdin määrää tahdin

Tulossa cooleri + siru
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Ruoste ja auton yleisilme sekä huoltohistoria (lähinnä millaisella huolenpidolla auto on ollut).
Tuon ikäisestä lienee jo vaihdettu kertaalleen vetonivelet ja pyöränlaakerit yms. alustan kuluvat osat.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Moottori ainakin on kestänyt viritystä, laatikko kesti 55tkm 430-472nm vääntöjä, Vetonivelet kesti 60tkm 430-472nm vääntöjä. Kytkimen vaihdoin mutta laitoin vielä vakion. Sekin kyllä kestää hyvin. Ja muita osia ei ole vielä porsinut jos ei vakio ahdinta lasketa joka ei kestä kun ruvetaan ottaan tehoja. Eli suhkot kestäviä ne on kaikinpuolin. Ja sen voin sanoa etten ole mikään sunnuntai-suhari. Nilkka on yleensä aina suorana kun vain on mahdollista... Ja ei suurempia vikoja VIELÄ ole tullu

Miilli , laitoitko vetareiksi ja laatikkoon orkkiskamaa ? Mikä laatikosta hajoaa ,kun on mennäkseen, hammaskehät ,laakeri vai ?? Mistä saa ja mitä maksaa kestävämmät laatikko ja vetarit. Itsellä vo niiden uusiminen olla lähempänä kuin haluaisikaan. Ei ilmoittele kumpikaan vielä itsestään , mutta ,kun on ++ 300 . Alkuperäinen turbo ei tykännyt niin eiköhän noi mee kytkimen ohella seuraavaksi.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

AnttiR kirjoitti:
Miilli , laitoitko vetareiksi ja laatikkoon orkkiskamaa ? Mikä laatikosta hajoaa ,kun on mennäkseen, hammaskehät ,laakeri vai ?? Mistä saa ja mitä maksaa kestävämmät laatikko ja vetarit. Itsellä vo niiden uusiminen olla lähempänä kuin haluaisikaan. Ei ilmoittele kumpikaan vielä itsestään , mutta ,kun on ++ 300 . Alkuperäinen turbo ei tykännyt niin eiköhän noi mee kytkimen ohella seuraavaksi.
Tämä taitaa olla aiheellinen linkki:

http://www.ebb.se/
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin