
Saab 9000 CD Automaatti Vm.-89
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
punaista sen pitää olla
eli eiköhän kaikki laita punaista aut.öljyä 

9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
malttii
eiköhän olisi parasta koettaa ensin vähentää öljy määrä oikeaksi/tarkistaa että oikeat oljyt
eihän ole edellytyksiä toimia jos väärät öljyt/aivan yli täynnä
tulee vaan kallis ja työläs urakka vaihtaa laatikko turhan takia jos olis vain noista kiinni. kannattaa tutkia ennen kuin hutkii

eihän ole edellytyksiä toimia jos väärät öljyt/aivan yli täynnä
tulee vaan kallis ja työläs urakka vaihtaa laatikko turhan takia jos olis vain noista kiinni. kannattaa tutkia ennen kuin hutkii

9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Moikkka!
Saabin automaattilaatikko asentaja sanoi, että joko turbiinista tai pumpusta hammas poikki koska ei ole eroa öljy pinnassa auton käydessä tai niin ettei auto käy!!
On normaalia, että tikku näyttää noin kolme senttiä yli maksimi viivan jos katsotaan öljyt niin ettei auto käy!! Mutta sitten kun auto laitetan käyntiin niin pumppukäynnistyy ja öljy leviää laatikkoon silloin öljy pinnan pitäisi vajota normaaliin!
Terveisin perrin
On normaalia, että tikku näyttää noin kolme senttiä yli maksimi viivan jos katsotaan öljyt niin ettei auto käy!! Mutta sitten kun auto laitetan käyntiin niin pumppukäynnistyy ja öljy leviää laatikkoon silloin öljy pinnan pitäisi vajota normaaliin!
Terveisin perrin
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
jeps
näinhän se on. toivottavasti huoli ratkeaa ihan korjaamalla ettei nyt koko laatikkoa tarvis vaihtaa 

9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Moikkka!
Hupsista....katsokaas sitä öljy tikkua uudestaan..!!!!perrin kirjoitti:Saabin automaattilaatikko asentaja sanoi, että joko turbiinista tai pumpusta hammas poikki koska ei ole eroa öljy pinnassa auton käydessä tai niin ettei auto käy!!
On normaalia, että tikku näyttää noin kolme senttiä yli maksimi viivan jos katsotaan öljyt niin ettei auto käy!! Mutta sitten kun auto laitetan käyntiin niin pumppukäynnistyy ja öljy leviää laatikkoon silloin öljy pinnan pitäisi vajota normaaliin!
Terveisin perrin
ja muistakaa että tikun värilläkin on väliä
(lainattu Henkan kirjoituksesta )"Alkumallin laatikoissa ei korjaamokäsikirjan mukaan ole muuta kuin mittatikku kannessa, jota kautta huohotus tapahtuu. Kannattaa varmaan yleisesti tsekata, että tikku on "läpipuhaltavaa" mallia. Tikun kahvan väri pitäisi olla punainen.
Tarvittaessa em. tikku korvataan erillisellä huohotusventtiilillä ja uudella kelta/punakahvaisella tikulla. Itse jouduin tilaamaan Saabilta uuden kelta/punakahvaisen tikun, kun joku älypää oli joskus mennyt vaihtamaan tikun kaikista uusimpaan, vihreäkahvaiseen versioon. Asteikko muuttui välillä keltainen -> vihreä eli laatikossa on tähän asti ollut koko ajan liian vähän öljyä "
Cold ja Hot viivat eivät todellakaan ole samalla tasolla, laatikon lämmetessä
myös oljynpinta NOUSEE eikä suinkaan laske.
Ja jos laatikon ollessa KYLMÄ täytetään tuohon yläviivaan niin takuulla on
liikaa öljyä laatikossa ja tästä seuraa öljyn vaahtoaminen ja myös vedon
loppuminen.
TARKASTA SE ÖLJYN SUODATTIMEN kunto näin aluksi....!!!!!
Laatikon pohjassa on lätkä kolmella 10mm kannalla olevaa pulttia.
Nämä auki ja suodatin ulos ( huomaa että öljyt tulevat samalla ulos
n. 3.5L )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Saab 9000 turbo autmaatti!
Tässä näkyy olevan se vihreä mittatikku! Eli väärä>???????
Terveisin perrin
Terveisin perrin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9000 turbo autmaatti!
Kuten edellä 9000CD23T (Volsumiesperrin kirjoitti:Tässä näkyy olevan se vihreä mittatikku! Eli väärä>???????
Terveisin perrin

Löytyi linkkiä viimekesäsiin puheisiin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=60
Ja kandee todella tsekata vielä CD23T:n kirjotuksen loppuvinkitkin

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Saab9000 Turbo aut.
Elikkä tarvitsen punaisen tai keltaisella kahvalla ja punaisella holkilla olevan tikun?????
Terveisin perrin
Terveisin perrin
Tähän väliin täytyy kysyä että onko tuo turbiinin korjaaminen miten iso projekti? Ja jos teettää liikkeessä ni paljon joutuu suurinpiirtein varaamaan taaloja? Viitaten juurikin tuohon nettiauto.comissa myytävänä olevaan turbiinivikaiseen joka ois muuten kaiketi kunnossa ja melkosella varustetasolla... 

Tonnaria, mielellään öljyssä.
saab 9000 turbo aut.
Kyse samasta autosta! Ostin sen ! Turbiinin vaihtamiseksi laakikko on iroitettava! Samalla näkee myös pumpun!
voitko antaa Nettiauton ID numeron niin nään minllainen auto on kyseessa?Tomek83 kirjoitti:Ilmankos myyjä ei oo enää kyselyihin vastannu..
Kärsiikö lopullista hintaa kysyä?? Oliko muilta osin kunnossa? Siinä tuntu ainakin olevan varusteita enemmän kun tarpeeks..Jos ei kauheesti muita vikoja oo ni varmasti oli hyvä hankinta. Onnee uudelle omistajalle!
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006