Saab 9000 CD Automaatti Vm.-89

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

punaista sen pitää olla

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eli eiköhän kaikki laita punaista aut.öljyä :lol:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
perrin
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 17:46
Paikkakunta: Jaala

Moikka!

Viesti Kirjoittaja perrin »

Ei mitään aavistusta mitä öljyä siinä laatikossa on! Etsin siihen uuden ehjän laatikon ja vaihdan! Sitten voi irtonaisen laatikon kanssa harjoitella!!Terveisin perrin
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

malttii

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eiköhän olisi parasta koettaa ensin vähentää öljy määrä oikeaksi/tarkistaa että oikeat oljyt :roll:
eihän ole edellytyksiä toimia jos väärät öljyt/aivan yli täynnä
tulee vaan kallis ja työläs urakka vaihtaa laatikko turhan takia jos olis vain noista kiinni. kannattaa tutkia ennen kuin hutkii :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
perrin
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 17:46
Paikkakunta: Jaala

Moikka!

Viesti Kirjoittaja perrin »

Kiitos! Teen niin! Haen huomenna öljyt ja kokeilen!! perrin :)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Automaattivaihteistoöljy Shell Donax TA on väriltään melko kirkasta, ennemmin kellertävää tuoreen moottoriöljyn väristä kuin punaista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
perrin
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 17:46
Paikkakunta: Jaala

Moikkka!

Viesti Kirjoittaja perrin »

Saabin automaattilaatikko asentaja sanoi, että joko turbiinista tai pumpusta hammas poikki koska ei ole eroa öljy pinnassa auton käydessä tai niin ettei auto käy!!
On normaalia, että tikku näyttää noin kolme senttiä yli maksimi viivan jos katsotaan öljyt niin ettei auto käy!! Mutta sitten kun auto laitetan käyntiin niin pumppukäynnistyy ja öljy leviää laatikkoon silloin öljy pinnan pitäisi vajota normaaliin!
Terveisin perrin
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

jeps

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

näinhän se on. toivottavasti huoli ratkeaa ihan korjaamalla ettei nyt koko laatikkoa tarvis vaihtaa :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Moikkka!

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

perrin kirjoitti:Saabin automaattilaatikko asentaja sanoi, että joko turbiinista tai pumpusta hammas poikki koska ei ole eroa öljy pinnassa auton käydessä tai niin ettei auto käy!!
On normaalia, että tikku näyttää noin kolme senttiä yli maksimi viivan jos katsotaan öljyt niin ettei auto käy!! Mutta sitten kun auto laitetan käyntiin niin pumppukäynnistyy ja öljy leviää laatikkoon silloin öljy pinnan pitäisi vajota normaaliin!
Terveisin perrin
Hupsista....katsokaas sitä öljy tikkua uudestaan..!!!!
ja muistakaa että tikun värilläkin on väliä
(lainattu Henkan kirjoituksesta )"Alkumallin laatikoissa ei korjaamokäsikirjan mukaan ole muuta kuin mittatikku kannessa, jota kautta huohotus tapahtuu. Kannattaa varmaan yleisesti tsekata, että tikku on "läpipuhaltavaa" mallia. Tikun kahvan väri pitäisi olla punainen.

Tarvittaessa em. tikku korvataan erillisellä huohotusventtiilillä ja uudella kelta/punakahvaisella tikulla. Itse jouduin tilaamaan Saabilta uuden kelta/punakahvaisen tikun, kun joku älypää oli joskus mennyt vaihtamaan tikun kaikista uusimpaan, vihreäkahvaiseen versioon. Asteikko muuttui välillä keltainen -> vihreä eli laatikossa on tähän asti ollut koko ajan liian vähän öljyä "

Cold ja Hot viivat eivät todellakaan ole samalla tasolla, laatikon lämmetessä
myös oljynpinta NOUSEE eikä suinkaan laske.
Ja jos laatikon ollessa KYLMÄ täytetään tuohon yläviivaan niin takuulla on
liikaa öljyä laatikossa ja tästä seuraa öljyn vaahtoaminen ja myös vedon
loppuminen.
TARKASTA SE ÖLJYN SUODATTIMEN kunto näin aluksi....!!!!!
Laatikon pohjassa on lätkä kolmella 10mm kannalla olevaa pulttia.
Nämä auki ja suodatin ulos ( huomaa että öljyt tulevat samalla ulos
n. 3.5L )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
perrin
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 17:46
Paikkakunta: Jaala

Saab 9000 turbo autmaatti!

Viesti Kirjoittaja perrin »

Tässä näkyy olevan se vihreä mittatikku! Eli väärä>???????
Terveisin perrin
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9000 turbo autmaatti!

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

perrin kirjoitti:Tässä näkyy olevan se vihreä mittatikku! Eli väärä>???????
Terveisin perrin
Kuten edellä 9000CD23T (Volsumies :lol: ) kirjoittikin, niin tikun värillä on väliä.

Löytyi linkkiä viimekesäsiin puheisiin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=60

Ja kandee todella tsekata vielä CD23T:n kirjotuksen loppuvinkitkin :idea:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
perrin
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 17:46
Paikkakunta: Jaala

Saab9000 Turbo aut.

Viesti Kirjoittaja perrin »

Elikkä tarvitsen punaisen tai keltaisella kahvalla ja punaisella holkilla olevan tikun?????
Terveisin perrin
Tomek83
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Syys 15, 2005 10:46
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tomek83 »

Tähän väliin täytyy kysyä että onko tuo turbiinin korjaaminen miten iso projekti? Ja jos teettää liikkeessä ni paljon joutuu suurinpiirtein varaamaan taaloja? Viitaten juurikin tuohon nettiauto.comissa myytävänä olevaan turbiinivikaiseen joka ois muuten kaiketi kunnossa ja melkosella varustetasolla... :D
Tonnaria, mielellään öljyssä.
perrin
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 17:46
Paikkakunta: Jaala

saab 9000 turbo aut.

Viesti Kirjoittaja perrin »

Kyse samasta autosta! Ostin sen ! Turbiinin vaihtamiseksi laakikko on iroitettava! Samalla näkee myös pumpun!
Tomek83
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Syys 15, 2005 10:46
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tomek83 »

Ilmankos myyjä ei oo enää kyselyihin vastannu.. :D

Kärsiikö lopullista hintaa kysyä?? Oliko muilta osin kunnossa? Siinä tuntu ainakin olevan varusteita enemmän kun tarpeeks..;) Jos ei kauheesti muita vikoja oo ni varmasti oli hyvä hankinta. Onnee uudelle omistajalle!
Tonnaria, mielellään öljyssä.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Tomek83 kirjoitti:Ilmankos myyjä ei oo enää kyselyihin vastannu.. :D

Kärsiikö lopullista hintaa kysyä?? Oliko muilta osin kunnossa? Siinä tuntu ainakin olevan varusteita enemmän kun tarpeeks..;) Jos ei kauheesti muita vikoja oo ni varmasti oli hyvä hankinta. Onnee uudelle omistajalle!
voitko antaa Nettiauton ID numeron niin nään minllainen auto on kyseessa?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Vastaa Viestiin