Tyhjäkäynnin säätö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Olen ymmärtänyt että näissä ois jokin oma moottori tyhjäkäynnille.
Mutta mulla toi tuntuu muuten pelittään ihan hyvin , mutta pitäis pikkaisen saada tyhjäkäyntiä pienemmälle (nyt jotain 1000-1100 kiekkaa lämpimänä.)

Elikkäs onko näissä kumminkin oma RUUVI jossain , josta vois säätää kaasuläpän asentoo tai mitä mahdollisesti ois tehtävissä.

Ps: kiitos etukäteen ja hyvää kevättä sekä ajokilometrejä kaikille.... 8)
Saab 9-5 A 2.3t stw
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Löytyis varmaan haulla paljon asiaa. :?

Eli sulla on imusarjan päällä joutokäyntiventtiili ("moottori" koska toimii sähkömoottorilla ).
KO. laitteeseen menee letkut kaasuläpän molemmin puolin sekä 3 napainen sähköjohto.

Vian haku: purista tai väännä toinen letku (kumpi tahansa) tukkoon koneen käydessä tyhjäkäyntiä vaikka viilaimella, lukkopihdeillä yms.

Jos tyhjäkäynti ei tipu, säädä kaasuläpän säätöruuvista noin 6-700rpm.
Jos ei säädy niin vuotaa imusarjasta tai mitä todennäköisimmin läppäakselista.
Jos tyhjäkäynti tippuu ja tai kone sammuu, pura ja putsaa ko venttiili.
Jos ei auta osta uusi venttiili.
Jos sekään ei auta, säädä sytytys (jos säädettävä).
Jos ei vieläkään onnista, tarkista bensan paineet n.2,8-3,0bar/imusarja.
Jos nuo ei auta, ota yhteyttä LH tuntijaan.
Vastaa Viestiin